Gå til innhold

Reiseregning gavekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Det er tilbud på SAs gavekort for tiden og jeg flyr endel med sas gjennom jobb. Er det mulig å hamstre gavekort, kjøpe jobbreiser med dem og få tilbakebetalt utleggene av jobb. Ser regningene normale ut og viser skatt, pris og det som skal til for at jobben betaler?

Anonymkode: e066f...bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvitteringene vil vise at du ikke har betalt med kort.

Skrevet

Så du vil tjene penger på å fakturere jobben for mer enn hva du reelt har betalt for reisene? 

Det er underslag. I beste fall varsel om oppsigelse, i verste fall anmeldelse. 

Anonymkode: 8ae8e...9ef

• Liker 5
Skrevet

Det er ingen god løsning. Kjøp gjerne reisegavekort til privatreiser, men la jobben ta seg av jobbreisene.

Å kjøpe billige reiser og "selge" dem videre til jobben til en høyere pris, vil jo gjøre at du tjener penger. Og hva skjer med penger du tjener? Jo, du må betale skatt av dem. Om du ikke skatter av det du tjener, er det kriminelt og du kan få Skatteetaten på nakken om de oppdager det.

Anonymkode: 5569c...386

Skrevet

Min jobb bryr seg ikke om hvordan jeg betaler, om det er kontant, faktura, kredittkort eller gavekort. Jeg får tilbakebetalt summen reisen koster, som står på kvitteringen.

Samme så får jeg summen for enkeltreise selv om jeg bruker månedskort på tog.

Anonymkode: d5c87...1e4

Skrevet

Min jobb gir refusjon kun på faktiske utgifter. Har prøvd meg men da ble regnskapsavdelingen veldig vanskelig så det ble med det ene forsøket.

Anonymkode: 0edd5...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...