Gå til innhold

Brudekjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hvor mange av dere som holder brudekjolen hemmelig for brudgommen. I tilfelle hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis dere holder den hemmelig, er det da dere som bestemmer brudgommens antrekk, så dere matcher hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her holdes den hemmelig for brudgommen ja :) Forloveren min vet hvordan kjolen er og skal være med mannen min å finne antrekk som passer.

Gjest bolle
Skrevet

Jeg holder også hemlig. Samboer vil ikke se kjolen, han gleder seg til å se den på "dagen"! Han skal heller ikke se brudepikekjole.

Jeg tror ikke jeg skal se dressen hans heller.

Spennende!

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Jeg har ikke holdt den hemmelig. Kjæretsen min har fått se et bilde av en kjole jeg forelsket meg helt i. Ville gjerne at han skulle godkjenne den, for den er litt spesiell - og ikke lang (rett under kneet). Han var like begeistret som meg :)

Nå har jeg fått en sydame til å lage noe lignende - og resultatet får han ikke se før den store dagen :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg holdt kjolen hemmelig for mannen. Han fikk velge antrekk selv og med kjole og hvitt så blir det jo ikke feil uansett. :tommel:

Gjest Piper
Skrevet

Han fikk ikke se kjolen før på dagen, men valgte antrekk ut i fra sine egne ønsker. Det kunne aldri falle meg inn å bestemem hva han skulle gå med, for det var like mye hans dag som min.

Skrevet

Han får ikke se kjolen min, men jeg har vært med å bestemme hva han skal ha på slik at vi ikke blir så veldig ulike.

Skrevet

Han får ikke se kjolen min. Han fikk se litt hva slags kjoler jeg så på i begynnelsen, men da jeg fant noe jeg trodde kunne bli det endelige valget, ga jeg klar beskjed om at nå fikk han ikke lenger se.

Er ikke redd for at han kan finne et antrekk som ikke passer, men har "lagt føringer" for hans antrekk i forhold til hva slags stil han skal/bør legge seg på. Mest for at det ikke skal bli stilkræsj.

Han synes det er helt greit, for ha vet han ca hva han skal lete etter når han skal velge sitt eget antrekk.

Skrevet

Mannen min ville ikke se kjolen før selve dagen. Så den hang hos mine foreldre. Han ville bli overrasket på selve dagen :) Antrekket hans valgte vi ut sammen, siden dette var hans ønske.

Skrevet

Jeg vil at han ikke skal se den før jeg har den på meg samtidig som håret er ordnet, sminken lagt og det virkelig er DAGEN.

Han har kikket gjennom en side med brudekjoler og pekt på de han likte (vet ikke om det var kjolen eller modellen han tittet mest på da ;) ) og den jeg skal ha er i samme gate som noen av de han syns var fine.

Gjest Gjest
Skrevet

Min måtte fint være med på kjoleprøving både på brudesalong og i systua for tilpassing. På samme måte var jeg med han på dressprøving.

Skrevet (endret)

Mye overtro inne i dette da... Jeg synes nå det er fint å ta hensyn til endel av overtroen. Det er jo dumt å "risikere" ekteskapet allerede før man er gift.

Her er listen over ting jeg tenker å ta hensyn til:

-Mannen skal ikke se kjolen før bryllupet. (Betyr ulykke)

-Brudebuketten skal ikke settes i vann i løpet av bryllupsdagen. (Dette sies å føre til et kort ekteskap.)

-Brudeskoene skal beholdes og taes godt vare på (Noe med at ekteskapet ville vare like lenge som skoene.)

-Jeg tar hensyn til overtro når jeg velger blomster til brudebukett. (Mye å tenke på her, blomster sier MYE.)

-Forsøker å forholde meg til "Something old, something new...o.s.v.

Nå skal det sies at jeg har hørt at dersom søsken gifter seg på samme dag, så vil minst ett av ekteskapene gå fort i oppløsning. For noen få år siden var jeg med på mine besteforeldres 50-års bryllupsdag. De feiret sammen med to av hans søsken, som de giftet seg sammen med. (Ikke ett eneste av ekteskapene hadde røket i løpet av denne tiden, og mine besteforeldre var MEGET lykkelige sammen!)

Endret av Sensommerbruden
Gjest gjesta
Skrevet

Ja, han får ikke se kjolen før dagen offcourse ;)

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Gjest Gjest
Skrevet

Joda, mannen så kjolen mange ganger før bryllupet i og med at den hang på soverommet.

Det er morsomt med hemmeligheter, men hvis det å ikke vise kjolen er basert på overtro, synes jeg det er latterlig og unødig slitsomt.

Hvis ekteskapet ryker er det iallfall ikke fordi han så kjolen.

Har mer enn nok bekymringer i livet til å lage styr og angst ut fra overtro, i alle sammenhenger! :)

Gjest Markblomsten
Skrevet
Mannen min ville ikke se kjolen før selve dagen. Så den hang hos mine foreldre. Han ville bli overrasket på selve dagen :) Antrekket hans valgte vi ut sammen, siden dette var hans ønske.

akkurat slik var det hos os også ;)

Skrevet

Jeg kommer ikke til å holde min kjole hemmelig, det ser jeg ikke poenget med. Hva samboeren min skal kle seg i er helt opp til ham.

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

For min forlovede er det også veldig viktig å ikke se kjolen før bryllupet, så min henger også hos mine foreldre. Mens hans antrekk vil han gjerne jeg skal være med å plukke ut.

Skrevet

Han vil ikke se kjolen før dagen. Han og hans forlover kommer til å reise sammen til brudesalongen for å leie klær til han eller begge. Om jeg får vite hva han ender opp med, har vi ikke snakket om engang :sjenert:

Skrevet

Han har sett kjolen min. Syntes det ble helt feil om ikke han skulle få se kjolen min mens jeg skulle se antrekket hans. For jeg ville jo være med å se på hans prøving av klær også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...