AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #1 Skrevet 22. desember 2024 Fått ett jobbtilbud nå (lager), men er i flere prosesser der et par av dem er veldig relevante med tanke på utdanningen jeg har, men det kommer også til å ta endel tid før jeg får svar på grunn av lengre intervjuprosess. Noen som først har sagt ja til en jobb og så trukket seg uten at det har blitt helt krise? Jeg er langtidsarbeidsledig og kan ikke takke nei til noe som helst i utgangspunktet. Anonymkode: 5224f...eb6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #2 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fått ett jobbtilbud nå (lager), men er i flere prosesser der et par av dem er veldig relevante med tanke på utdanningen jeg har, men det kommer også til å ta endel tid før jeg får svar på grunn av lengre intervjuprosess. Noen som først har sagt ja til en jobb og så trukket seg uten at det har blitt helt krise? Jeg er langtidsarbeidsledig og kan ikke takke nei til noe som helst i utgangspunktet. Anonymkode: 5224f...eb6 Takk ja til den første og fortsett prosessen med de andre. Det er helt vanlig. Mange som gjør det, her må du tenke på deg selv. Min egen mann har gjort det. Anonymkode: 1d5ba...c07 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #3 Skrevet 23. desember 2024 Det går nok bra. Men pass på å være ryddig om du må avslutte den første jobben du takker ja til, gjør en god innsats og fullfør oppsigelsestiden om du rekker å starte i denne før du får svar fra den andre. Det kan tenkes du brenner noen broer inn mot denne lagerjobben med å <snu i døra>, men du jobber for deg selv og din utvikling så gjør det du ønsker og mener er best for egen del på lang sikt. Anonymkode: 8a284...db8 2
petterm Skrevet 23. desember 2024 #4 Skrevet 23. desember 2024 Husk at det er vanlig med 3 måneders oppsigelse, så de fleste arbeidsgivere er forberedt på at det tar 3 måneder før du kan begynne. Selv om du er arbeidsledig nå så må ny arbeidsgiver være forberedt på at det tar noen uker før du kan begynne. Det er vanlig med 2 ukers oppsigelse de første 6 månedene (prøvetid). Dermed er det mulig å starte i lagerjobben, akseptere drømmejobben, si opp lagerjobben og begynne i drømmejobben innen rimelig tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå