Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 Er så irritert I sommer flyttet jeg og jeg var uten nett hele juli og fram til 11 august. Jeg betalte både flyttinga og nettleie hele juli + fult nettleie i august. Jeg kontakta kunderservice for å høre om den regninga fra juli er riktig da jeg jo var uten tilgang på nett den perioden. Og joda det var det gitt. De krever 6 ukers "oppsigelse" eller evnetuelt overflytting. Så uansett om jeg hadde sagt opp abbonementet i juni så hadde jeg måttet betale for 6 uker Og de tar en tid på 6 uker fra den datoen du medler flytting til de har krav på nettforbindelse i ny bobel. Så vær obs dere som bruker nextgentel og har tenkt å si opp eller flytte. Du er ansvarlig for 6 uker du har sagt opp abbonementet.
Gjest Donna Skrevet 3. mars 2006 #2 Skrevet 3. mars 2006 Alle har oppsigelsestid - synes det er forståelig.
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #3 Skrevet 3. mars 2006 Har aldri hørt at noen har noe positivt å si om nextgentel.........
skrue Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 Har aldri hørt at noen har noe positivt å si om nextgentel......... Nei, men det er generelt fordi det er de misfornøye som gjerne gnåler (i tide og utide). Dette gjelder alt mulig, ikke bare NGT.
Jane How Skrevet 3. mars 2006 #6 Skrevet 3. mars 2006 Sjekk ut reglene deres på egen hånd i tillegg, for sikkerhets skyld. Jeg fikk høre derfra at om nettet er nede, har de 10 dager på seg til å ordne det uten at du får avslag i prisen. Går nettet opp noen timer i løpet av denne perioden, må du vente 10 nye dager (men de pleier å være litt greie i slike tilfeller, sa noen derfra til meg). Sjekket sidene deres ang dette og det sto ingen steder, ringte dem og ba dem fortelle meg hvor jeg kunne lese om dette, men de visste ikke! Etter mye slit slapp jeg å betale, saken var den at jeg fikk oppkoplingsdato, de startet å regne fra denne, men jeg fikk ikke nett (de hadde nemlig sendt feil ruter, teknikeren hadde gjort feil etc). Skjønner de har oppsigelsestid, men om du sier fra 6 uker før du skal flytte, bør de vel flytte det til rett tid? Hvis de bruker mer enn 6 uker på å få nettet opp på din nye adresse, skjønner jeg ikke om du må betale for tiden mellom 6 uker etter du sa fra, og datoen du virkelig får nett. Men ser ikke bort fra at de prøver seg. Anbefaler deg uansett å maile dem, så har du svarene deres skriftlig. Jeg ringte mye da jeg hadde problemer, dyrt + at "alle" sa forskjellig, og det hjalp ikke å si at noen lovet meg ditt og datt forrige gang jeg ringte, for hver gang jeg hørte noe nytt, sa de bare at det den forrige sa, ikke stemte.
Arkana Skrevet 3. mars 2006 #7 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har kun positivt å si om NGT. ← Jeg også. Vi har hatt bredbånd fra NGT i 7 år og har ingen planer om å bytte. Veldig fornøyde. Kjenner faktisk ingen som er misfornøyd med dem.
Hu i Svingen Skrevet 3. mars 2006 #8 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har kun positivt å si om NGT. ← Jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #9 Skrevet 3. mars 2006 Vi byttet fra telenor til next gentel i sommer... telenor var forferdelige. Å bytte til NGT var en meget positiv opplevelse! Kjempeflott service!
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2006 #10 Skrevet 4. mars 2006 Det er med 6 uker står da i kontrakten, så det burde ikke komme som noe sjokk akkurat. Fikk penger tilbake av NGT da vi var uten nett i 14 dager vi, no proplemo. I tillegg fikk vi en egen person hos NGT som brukte å ringe oss for å oppdatere oss (var gravearbeid som tok knekken på bredbåndet).
14062003 Skrevet 6. mars 2006 #11 Skrevet 6. mars 2006 Ikke si fra for tidlig! Jeg gjrode det og dermed så flytta de for tidlig. Selv om jeg tydelig presiserte når vi skulle flytte. Sendte modem til ny adresse også, så det gikk jo i retur og da var lageret deres tomt for modem, så vi måtte vente på nytt. Dette skjedde først med Internett, men så noen år senere skjedde noe av det samme med telefoni (de kutta linja si før norsk nummersentral hadde fått nummeret, er regler for hvor lang tid portering skal ta). Håpløst! 6 uker er lang oppsigelsestid. Men de legger ikke noe skjul på det, så den er det nok bare å godta...
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #12 Skrevet 7. mars 2006 Vi har bare positivt å si om NGT. Vi har hatt dem i 6 år nå. Ved en feiltagelse så hadde vi ikke betalt regning på 5 mnd (skulle gå vi avtalegiro, men banken hadde gjort en feil, så regningene ble ikke betalt). Da vi ringte for å høre hvorfor vi ikke hadde forbindelse, så fikk vi høre at vi ikke hadde betalt på en stund. Vi forklarte situasjonen, og sa at vi skulle betale snarest mulig, og de stolte på oss og åpnet linjen med en gang! flott service vil jeg si!
Gjest Millamona Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Jeg har også bare ****** NEGATIVT å si om Nextgentel. Jeg unner ikke min verste fiende å bli involvert med dem. Jeg har ikke tall på hvor mange timer (og ikke minst krefter) jeg har brukt for å bli møtt med forståelse. (Etter en veldig typisk sak for Nextgentel.. ) de sender regning på 950 kr i bomturgebyr, uten at de en gang har prøvd å ta kontakt med deg. Og ikke bare det... (men det var bare begynnelsen).
TheHairyToothfairy Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Står da i kontrakten, som nenvt her allerede. NGT har for min del vært en velsignelse etter Telenor og Tele2.
mamut75 Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Fra bedriftsbransjen er Nextgentel kjent for å være veldig stabile og bra når "de virker " , men når noe først går galt er H****** løst , og da er de kjent for å være værstingen av alle leverandørene . De er ganske billige da
Ancalime Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Er vanlig med oppsidelsestid da.. Sånn er det bare (står jo i kontrakta) så da må man jo bare betale...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 For en stund siden var det en kåring av service-verstingen på FBI. Mener veldig bestemt at NGT var blant de tre verste, sammen med bl.a Jysk. Jeg har heller ikke noe bra å si om NextGenTel.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Har aldri hørt at noen har noe positivt å si om nextgentel......... Jeg hadde NextGenTel og var svært fornøyd inntil jeg var så dum å få et bedre tilbud som viste seg dårligere enn dårligst. Da skulle NGT ha 800 kr for å koble meg til igjen og da valgte jeg en annen leverandør uten tilknytningsavgift som det BARE har vært tull med. Så når bindingstiden er over vurderer jeg å bytte til NGT igjen, men da skal det forhandles om å slippe avgiften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå