Gå til innhold

Tre VELDIG tette barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mulig jeg blir gjenkjent, men det får gå bra 🙈

Vi slet i mange år med å få barn nr 1, hun ble til med Ivf og ble født i januar 23. Klarte å bli gravid med nr 2 allerede tre uke etter fødsel og vi fikk da nr 2 allerede i november 23, altså han har nettopp fylt 1 og eldste fyller snart 2. Forrige uke fikk jeg på nytt positiv test (har gått på p-piller) og det viser seg at jeg faktisk er 12 uker på vei allerede. En helt sinnsyk situasjon, i know. Finnes det noen andre der med nogenlunde lik erfaring? Altså 3 barn under 2,5 år?🙈

Anonymkode: befbe...faf

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi slet i mange år med å få barn nr 1, hun ble til med Ivf og ble født i januar 23. Klarte å bli gravid med nr 2 allerede tre uke etter fødsel og vi fikk da nr 2 allerede i november 23, altså han har nettopp fylt 1 og eldste fyller snart 2. Forrige uke fikk jeg på nytt positiv test (har gått på p-piller) og det viser seg at jeg faktisk er 12 uker på vei allerede. En helt sinnsyk situasjon, i know. Finnes det noen andre der med nogenlunde lik erfaring? Altså 3 barn under 2,5 år?🙈

Oi! Det har jeg ikke hørt om før!

Lykke til, tenk så utrolig mye glede de kommer til å ha av hverandre! Dette blir en tornado, men også 3x alt det positive! ❤️

Anonymkode: f7d80...008

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, det er bra jobba! Vi har to par tvillinger, født med bare 20 måneders mellomrom 😅 Sikkert ikke helt sammenlignbart, da tvillinger er litt mer synket enn tette søsken. 

Vi var helt fra oss da vi fant ut at graviditet nr. 2 også var tvillinger. Ønsket i utgangspunkt at tredje og siste barn skulle være tett på de to andre for å ikke falle utenfor, men hadde jo aldri trodd at det også skulle være to (for ordens skyld: første sett var eneggede som i utgangspunktet ikke er arvelig/genetisk).

Det var noen kaotiske år i starten, særlig når de to yngste akkurat hadde begynt å krabbe rundt samtidig som vi hadde to gærne toddlers som fløy rundt. Men det har gått litt i perioder, og de tøffeste periodene har ikke vart så lenge i det lange løp heller. 

Det som hjelper oss mye er å ha familie rundt oss. Det første året med de yngste kom barnas bestemor hver uke på helgene og tok med de eldste en tur på lekeplassen mens de yngste sov. Bare det å ha et sånt pusterom til å få gjort ting uten å følge med på (det som føltes som) hundre barn samtidig hjalp myye.

Anonymkode: bbe3b...04d

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres helt sinnsykt ut. Creds til deg! Vi hadde ikke sex før 2 år etter fødsel av førstemann vi

Anonymkode: 21f33...8f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nummer 1 ble født i november 2017 og de to neste ble født i august 2018. Var noen hektiske år, men gikk helt fint. 

Anonymkode: c2c33...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tre barn på ett år, du klarer det du må. 

Anonymkode: 1fb79...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sterilisering av mannen er mitt beste råd 😄

og det blir heftig til dere, men dere klarer det dere må 

Anonymkode: 0ebb6...429

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil man ikke ha flere barn så er det beste å sterilisere seg selv eller la mannen gjøre det ☺️ Da er man sikker. 

Anonymkode: 5df1d...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil man ikke ha flere barn så er det beste å sterilisere seg selv eller la mannen gjøre det ☺️ Da er man sikker. 

Anonymkode: 5df1d...6c5

Handler ikke om å ikke ville ha flere barn, men planen var vel ikke 3 barn på 2,5 år. Vi trodde jo i utgangspunktet vi var «sterile» ettersom vi brukte 6 år på første barnet😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tre så tette barn, men de er straks voksne nå. 

jeg fikk barn nummer 1 født i april, så barn nr 2 i januar året etter, og så barn nummer to født i november samme året. 

som spedbarn veltet nok nummer tre lasset litt (kolikk og mye syk), men vi fikk samkjørt de med søvn osv etterhvert. Dette første faktisk til at nr. 1 hvilte på dagen til hen var 4,5 år.

det eneste jeg igjen Ville unngått er at to av de er født samme år. Det var ikke heldig for de, de ble konstant sammenliknet av lærere, trenere osv. det hjalp at de ikke var av samme kjønn, men jeg ville likevel helst ønsket at de ikke ble født samme år.

Anonymkode: b94bd...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Wow, det er bra jobba! Vi har to par tvillinger, født med bare 20 måneders mellomrom 😅 Sikkert ikke helt sammenlignbart, da tvillinger er litt mer synket enn tette søsken. 

Vi var helt fra oss da vi fant ut at graviditet nr. 2 også var tvillinger. Ønsket i utgangspunkt at tredje og siste barn skulle være tett på de to andre for å ikke falle utenfor, men hadde jo aldri trodd at det også skulle være to (for ordens skyld: første sett var eneggede som i utgangspunktet ikke er arvelig/genetisk).

Det var noen kaotiske år i starten, særlig når de to yngste akkurat hadde begynt å krabbe rundt samtidig som vi hadde to gærne toddlers som fløy rundt. Men det har gått litt i perioder, og de tøffeste periodene har ikke vart så lenge i det lange løp heller. 

Det som hjelper oss mye er å ha familie rundt oss. Det første året med de yngste kom barnas bestemor hver uke på helgene og tok med de eldste en tur på lekeplassen mens de yngste sov. Bare det å ha et sånt pusterom til å få gjort ting uten å følge med på (det som føltes som) hundre barn samtidig hjalp myye.

Anonymkode: bbe3b...04d

Wow, all creds til dere! Må ha vært/være utrolig tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke like tett, men hadde 4 under 4 da siste var tvillinger. Heftig og altoppslukende.. de har hatt veldig mye glede i hverandre og man klarer på sett og vis å synkronisere dem når de når en viss alder. men jeg ser jo også at det hadde vært fordelaktig å spredd de litt mer utover. Men det hadde ikke den biologiske klokken min tid til☺️

Anonymkode: 4cd43...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fastlegen min hadde vært ute for noen som fikk tre barn på 18 mnd. Ikke flerlinger eller premature. Så ja, det går an… (Ikke hans pasient.)

Anonymkode: 4a2f1...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En bekjent har fire barn under seks år, med femte på vei. De har det veldig koselig, og barna leker godt sammen 😊 har man mulighet mtp bolig og økonomi, kjør på!

Anonymkode: 13800...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...