AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Bestilte på nettet og skulle inn og hente på vaktapoteket. Ser straks apotekteknikkeren kommer med medisinen at dette er feil medisin. Får sett på ordrebekreftelsen at der står det jeg bestilte av reseptvare og ikke det de har laget til. Spør om han hadde tenkt å utlevere den medisinen og får ikke noe direkte svar. Spør så om han melder avvik på saken, og får beskjed at han kan gjøre det hvis jeg vil. Spør så om der ikke er rutiner for å melde avvik når slike feil skjer, og får heller ikke noe svar på det. Så kommer farmasøyt og skal gjøre kontroll. Da har apotekteknikkeren hentet den rette reseptvaren den andre er lagt til side på bordet. Jeg sier at der er laget til feil medisin og skal så til å spørre hvordan slikt kan skje. Da biter apotekteknikkeren meg av med at farmasøyten ikke kan svare på dette. Hun er utenlandsk og forstår lite av det hele. Er her ingen rutiner når slike feil oppstår? Menneskelig svikt skjer, men er det greit på et apotek? Skal der ikke reageres? Anonymkode: eceb5...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Du har nok ikke fått feil medisin. Apoteket gjprde et generisk bytte. Anonymkode: 2ca85...4c5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Menneskelig svikt kan absolutt skje, og da melder man i fra via kundeservice eller klageskjema. Man står ikke å forlanger svar på rutiner og avvikskriving fra den enkelte ansatte... Anonymkode: b4d7b...3c7 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er her ingen rutiner når slike feil oppstår? Menneskelig svikt skjer, men er det greit på et apotek? Skal der ikke reageres? Anonymkode: eceb5...a7a De har rutiner på plass. Du har ikke noe med disse rutinene å gjøre. Denne gangen var du litt karen. Anonymkode: 8d1c4...e60 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg lurer også på følgende: er det feil legemiddel, eller er det generisk bytte? Feil legemiddel er et avvik, og det ville jeg også bedt om avviksbehandling på. Generisk bytte skal alltid gjøres, med mindre det står i resepten at man må ha akkurat det legemiddelet som er mye dyrere og som resepten er skrevet ut på. Anonymkode: 44476...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bestilte på nettet og skulle inn og hente på vaktapoteket. Ser straks apotekteknikkeren kommer med medisinen at dette er feil medisin. Får sett på ordrebekreftelsen at der står det jeg bestilte av reseptvare og ikke det de har laget til. Spør om han hadde tenkt å utlevere den medisinen og får ikke noe direkte svar. Spør så om han melder avvik på saken, og får beskjed at han kan gjøre det hvis jeg vil. Spør så om der ikke er rutiner for å melde avvik når slike feil skjer, og får heller ikke noe svar på det. Så kommer farmasøyt og skal gjøre kontroll. Da har apotekteknikkeren hentet den rette reseptvaren den andre er lagt til side på bordet. Jeg sier at der er laget til feil medisin og skal så til å spørre hvordan slikt kan skje. Da biter apotekteknikkeren meg av med at farmasøyten ikke kan svare på dette. Hun er utenlandsk og forstår lite av det hele. Er her ingen rutiner når slike feil oppstår? Menneskelig svikt skjer, men er det greit på et apotek? Skal der ikke reageres? Anonymkode: eceb5...a7a For en utrolig merkelig oppførsel av deg, her ville jeg ruslet tilbake til apoteket og bed om unnskyldning. Hele situasjonen fremstår merkelig, at du bedriver et avhør om et oppdiktet scenario er ganske sykt. Du har jo ikke fått utlevert feil, det ville jo i så tilfelle blitt tatt tak i under kontrollen som farmasøyten kommer å tar... Anonymkode: 06b15...7b3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Laget til? Anonymkode: 01718...29b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Det har jo ikke skjedd et avvik. Du sier at farmasøyt skulle dobbel kontrollere, da ville feilen blitt oppdaget, og du hadde aldri fått utlevert feil medikament. Det er hele poenget med dobbelkontroll. Hva mener du avviket skal gå ut på? Og du har heller ingenting med apotekets avvikssystem. Hadde du derimot fått utdelt dette, da er det et avvik. Men, du forhindret heldigvis at det skjedde siden du var så Karen med en gang Anonymkode: f4d2f...5b4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Det kan jo være medisin med samme virkestoff, selv om navnet på medisinen er ulik. Så det er ikke et avvik. Søker du opp medisinen, får du nok svaret ditt. Anonymkode: 72230...05e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg lurer også på følgende: er det feil legemiddel, eller er det generisk bytte? Feil legemiddel er et avvik, og det ville jeg også bedt om avviksbehandling på. Generisk bytte skal alltid gjøres, med mindre det står i resepten at man må ha akkurat det legemiddelet som er mye dyrere og som resepten er skrevet ut på. Anonymkode: 44476...e8d Du kan ikke be om at avvik skal skrives, når et avvik ikke har skjedd. Ts fikk aldri utlevert feil medisin. Det hadde farmasøyten stoppet. Derfor dobbelkontroll. Så rare dere er.. Anonymkode: f4d2f...5b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo være medisin med samme virkestoff, selv om navnet på medisinen er ulik. Så det er ikke et avvik. Søker du opp medisinen, får du nok svaret ditt. Anonymkode: 72230...05e Og selv om teknikeren har bladet feil, så er det ikke et avvik, fordi medisinen ble aldri utlevert Anonymkode: f4d2f...5b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Det hadde jo aldri gått igjennom strekkode kontrollen. Anonymkode: d3661...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Høres ut som kunde fra Helvete. Anonymkode: 18c19...ea3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du har nok ikke fått feil medisin. Apoteket gjprde et generisk bytte. Anonymkode: 2ca85...4c5 Her tar du grundig feil, det var en helt annen medisin for et helt annet bruk enn det jeg skulle ha. Generisk bytte er samme medisin men ulik produsent, det er ikke temaet her. Anonymkode: eceb5...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Og selv om teknikeren har bladet feil, så er det ikke et avvik, fordi medisinen ble aldri utlevert Anonymkode: f4d2f...5b4 Dere svarer på helt andre ting enn hi sitt tema. Der er ingen som har bladet feil. Medisinen ville blitt utlevert fordi den var gått igjennom all kontroll og skulle bare hentes mot leg. Anonymkode: eceb5...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har fått utlvert feil medisin før, sånn faktisk, og det er absolutt avvik på det. Men jeg fikk den altså utlevert, etter kontroll, dro fra apoteket typ (ny medisin for meg). Skjønte selv når jeg åpnet pakken at det var noe rart, sjekket med IVF gruppa mi da det var IVF medisiner, og dro deretter tilbake til apoteket og snakket med de. Det ble absolutt poengtert flere ganger at det skulle skrives avvik for det var en alvorlig feil og de var egentlig ganske satt ut selv og la seg virkelig helt flate for feilen. (Og byttet til rett medisin for meg da.) Anonymkode: 79b02...036 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere svarer på helt andre ting enn hi sitt tema. Der er ingen som har bladet feil. Medisinen ville blitt utlevert fordi den var gått igjennom all kontroll og skulle bare hentes mot leg. Anonymkode: eceb5...a7a Poenget er at hadde ts holdt kjeft, og faktisk fått utlevert medikamentet, da er det et avvik. Medikamentet ble aldri utlevert, slik at det skjedde aldri et avvik. Jeg har en mistanke nå om at ts angrer på at hun sa noe og ikke bare tok imot medikamentet, for først da kunne hun (prøvd) lagd et ordentlig helvete. Sorry ts, du har ingen sak her Anonymkode: f4d2f...5b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått utlvert feil medisin før, sånn faktisk, og det er absolutt avvik på det. Men jeg fikk den altså utlevert, etter kontroll, dro fra apoteket typ (ny medisin for meg). Skjønte selv når jeg åpnet pakken at det var noe rart, sjekket med IVF gruppa mi da det var IVF medisiner, og dro deretter tilbake til apoteket og snakket med de. Det ble absolutt poengtert flere ganger at det skulle skrives avvik for det var en alvorlig feil og de var egentlig ganske satt ut selv og la seg virkelig helt flate for feilen. (Og byttet til rett medisin for meg da.) Anonymkode: 79b02...036 Selvfølgelig kan avvik skje, det er derfor det finnes et avvikssystem, ellers hadde ingen oppfunnet et slikt system, hvis avvik aldri forekom Poenget i denne tråden er at det skjedde ingen avvik, ts fikk aldri utlevert medikamentet Anonymkode: f4d2f...5b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere svarer på helt andre ting enn hi sitt tema. Der er ingen som har bladet feil. Medisinen ville blitt utlevert fordi den var gått igjennom all kontroll og skulle bare hentes mot leg. Anonymkode: eceb5...a7a Ts sier selv at farmasøyt som for kontroll, det fremstår ikke som at medikamentet var ferdig- kontrollert Anonymkode: f4d2f...5b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ts sier selv at farmasøyt som for kontroll, det fremstår ikke som at medikamentet var ferdig- kontrollert Anonymkode: f4d2f...5b4 Fordi jeg gjorde apotekteknikkeren oppmerksom på feilen. Hadde jeg tatt med meg feil medisin, så hadde dette lett kunnet blitt dødelig. Hadde jeg vært «tutlete» i hodet og ikke reagert så hadde saken kunnet blitt katrostrofal. Anonymkode: eceb5...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå