Gå til innhold

Dekken til hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bruker dere dekken til hunden deres? Når synes dere det er helt nødvendig? Altså hvor kaldt er for kaldt til å gå uten dekken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

min korthårete hund (uten underull) har et tykt og godt dekken med regntett pvc eller hva det nå var utenpå og teddyfor inni.

bruker det hvis det er surt og kaldt (kald vind, sludd, underkjølt regn osv) når vi går tur, og spesielt hvis han ikke skal være i noe særlig bevegelse.

er det sol men frost (som i dag) går det fint å gå en liten tur uten, han er i bevegelse hele tiden da.

har hatt det på i bilen også, da sitter han rolig hele tiden, og vi hadde en bil med noe feil på varmeapparatet, så det var iskaldt inni bilen.

Gjest Gjest
Skrevet

Min lille hund (mops) har på dekken når det er kuldegrader.

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg bruker dekken når det er kaldere enn 5 minus og vi skal være ute lengre enn 15 min :) (Rase portugisisk vannhund)

Skrevet

Vår hund har bare underull, så hvis det er surt og vått bruker vi dekken på. Og gjerne når det er minusgrader. Hun har nemlig lett for å bli frossen.

Skrevet

Hvis det er kaldere en -10 og vi skal på en lengre gåtur.

Julie

Skrevet (endret)

Jeg har en dverg schnauzer unghund. Han er ikke nappet siden i høst, men vi fjerner en del underull på han hver uke. Noen som har noen formening på om når jeg bør bruke dekken når vi er ute på lufteturer?

Endret av Tuva
Gjest vimse
Skrevet

Jeg har aldri innsett behovet for dekken, har hatt hunder med ulik type pels, og ikke brukt, kan ikke si de har gitt uttrykk for å ha fryst særlig heller...

Når en kropp er i aktivitet vil den jo også produsere energi og varme, og ergo mener jeg det ikke vil være behov.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg har 2 hunder med ganske lik pels,dvs begge er korthåret, men jeg bruker kun dekken til den ene viss vi skal være ute lenge om gangen i minusgrader... Hun andre syns at snø og kuldegrader er perfekt temperatur, og ser ikke ut til å trenge dekken... (hun får nesten heteslag når det er mer en 15 grader og sol ute...)

Skrevet

Det er ikke nødvendig med dekken på alle hunderaser, de fleste tåler kaldt vær.

Selv hadde jeg en Amerikansk Cocker og brukte aldri dekken på ham, men èn gang, når vi skulle gå halvannen time i skogen i regnvær, lagde jeg et dekken av litt tråd og en søppelsekk for at han ikke skulle bli klissvåt..

Men det finnes selvfølgelig unntak, så om du har en kinesisk nakenhund, for all del, putt på'n dekken..!

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...