AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #121 Del Skrevet 22. desember 2024 TS, hvilken behandling får du for overgangsalder? Dersom en type østrogen ikke fungerer, så finnes det forskjellig annet man kan prøve ut. Man trenger ikke å legge seg ned og bli offer for overgangsalderen heller. Men det vil kreve litt innsats fra deg. Anonymkode: 096c1...10f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #122 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det mulig…. Anonymkode: 6cc52...246 Dessverre er noen altfor selvopptatte. Tenker ikke på de som har det reelt vanskelig i julen. Anonymkode: ef2f2...661 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #123 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dessverre er noen altfor selvopptatte. Tenker ikke på de som har det reelt vanskelig i julen. Anonymkode: ef2f2...661 Ja det er klart at panikkangst er ikke vanskelig. Sant det. Anonymkode: 2103a...53a 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #124 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dessverre er noen altfor selvopptatte. Tenker ikke på de som har det reelt vanskelig i julen. Anonymkode: ef2f2...661 Mener du at ts ikke tenker på andre? Var det det du fikk ut av innlegget hennes? Anonymkode: 91abe...753 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #125 Del Skrevet 22. desember 2024 Hadde 11 ekstra i hjemmet i fjor jul, - jeg fikk igjen livsgnisten uti mai. Helt ødelagt. I år blir vi bare tre stk, og er jammen helt ødelagt nå og, enda jeg tar det rolig og legger lista lavt. Er vel en grunn til att en blir ufør, en tåler ikke så mye lenger, så kommer overgangsalderen som en liten rosin i pølsa, og den rosina takler en jo ikke, for en har mer en nok fra før. Få deg en kvilestund iløpet av dagen, og oppfordr gjerne de som kommer til å besøke venner de ikke har sett på ei stund, eller send de på ærend til butikken så du får slengt deg nedpå sofaen litt. Anonymkode: 42d09...3e8 2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #126 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS, hvilken behandling får du for overgangsalder? Dersom en type østrogen ikke fungerer, så finnes det forskjellig annet man kan prøve ut. Man trenger ikke å legge seg ned og bli offer for overgangsalderen heller. Men det vil kreve litt innsats fra deg. Anonymkode: 096c1...10f Takk for innspill, skal ta det med tilbake til gynekologen, fastlegen og psykologen, sånn at de får vite at det vi har prøvd ut ikke er nok. Anonymkode: 59035...9d0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #127 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg ville testet tilskudd av vitaminer og mineraler. Har du sjekket dem nylig? F.eks er d vitamin og magnesium viktig for hormonbalanse, b-12 og andre b vitaminer viktig for energi og nervesystem. Anonymkode: 2103a...53a Alt er sjekket, og jeg tar tilskudd ja. Anonymkode: 59035...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #128 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her -ble lagt inn på sykehuset pga hjerterytmeforstyrrelser hadde episoder med 200 i puls som ikke roet seg, jojo puls mellom 40-150 når jeg bare ruslet meg en tur, sammen med tungpust og lavt oksygennivå. Mye annet rart også som pustestopp om natta og problemer med stiv muskulatur. Kvalme og svimmelhet. Anonymkode: 91abe...753 Oi, se der ja. Akkurat sånn som jeg hadde det. Vi er nok flere som ikke har utbytte av HRT, mens andre opplever det som å bli født på nytt. De er heldige de. Anonymkode: 59035...9d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #129 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Flere som sliter med den kombinasjonen? Jeg kommer meg greit gjennom dagene til vanlig, fordi jeg er ufør. Kan slappe av når jeg vil, sove når jeg vil, være for meg selv når jeg vil osv, alt etter dagsform. Nå har utflyttede unger kommet hjem på ferie, og jeg har det helt grusomt. Angst, panikkanfall, tinnitus på topp, søvnløs, gråteferdig m.m. Og prøver jeg å gjøre noe praktisk, kommer hetetoktene som perler på en snor. Dette blir en lang jul, kjenner jeg. Følte bare for å klage litt. Anonymkode: 59035...9d0 Det er bare å få seg et hormonpreparat med lege, virker med en gang. Du vil generelt føle deg bedre også. Deleger oppgaver til de voksne barna dine. Anonymkode: 30e63...235 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #130 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bare å få seg et hormonpreparat med lege, virker med en gang. Du vil generelt føle deg bedre også. Deleger oppgaver til de voksne barna dine. Anonymkode: 30e63...235 TS har prøvd hormoner, om du leser tråden. Anonymkode: 91abe...753 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 22. desember 2024 #131 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det sitter en del folk der ute som drømmer om en dag fri og ha en familie. Utakknemlige dame. Overgangsalder er ikke en livskrise. Anonymkode: 9b743...2f4 For en drittkommentar. Føler du deg stor nå? Jeg er også i overgangsalderen og har lite plager. Men jeg har empati og kan føle med de som er plaget. Og hvis noen har det jævlig så har de det. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #132 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kvinner er så flinke til å støtte hverandre og vise forståelse 😃 Man kan begynne å få symptomer på overgangsalder allerede i 30 årene. Da har du gode 20 år med søvnproblemer, angst, uro, stress, hetetokter, hodepine, pms, fatigue, muskel og leddplager, bekkenplager, tørre slimhinner, depresjon, humørsvingninger, tåkesyn, glemsomhhet... Anonymkode: 4c8c8...e2d Er 54 år jeg. Har ikke noe av det du skriver om. Anonymkode: 58b12...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #133 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er 54 år jeg. Har ikke noe av det du skriver om. Anonymkode: 58b12...fe0 Noen er heldige å slipper «billig» unna og noen er uheldige å får alt. Anonymkode: 91abe...753 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #134 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 54 år jeg. Har ikke noe av det du skriver om. Anonymkode: 58b12...fe0 Enten er du en av dem som slipper unna uten de store utfordringene, eller så er du ikke kommet så langt ennå. Har hørt om flere som er i slutten av 50- årene, gjerne noen år etter at mensen ble borte, før de får de store reaksjonene. Anonymkode: 57cdb...6df 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #135 Del Skrevet 22. desember 2024 Du sier du har forsøkt hormoner, TS, men har du prøvd testosteron? Snakk med gynekologen din om det. Demper uro, bedrer humør. Anonymkode: 6cc52...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #136 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vel, hun har selv skrevet at det er på grunn av overgangsalderen at hun er ufør. Og det er jo egentlig ikke den hun klager på, men at hennes VOKSNE BARN er hjemme!!! Daaaaaaaakars TS! Altså, hvem er det som ikke er glad for det da? Da får man jo hjelp, i tillegg til at det er glede og humør i huset. (Eller kanskje TS har helt ufyselige barn?) Da mener jeg man er totalt innsauset i selvmedlidenhet…TS får vel gi beskjed om at barna ikke er velkommen hjem da, hvis det er så ille. De merker det nok uansett, så hun blir sikkert kvitt dem for godt når de finner seg partnere. Anonymkode: 6cc52...246 Er det slik du vanligvis resonnerer når det er ting du ikke helt skjønner? Anonymkode: a8b14...d15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #137 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er 54 år jeg. Har ikke noe av det du skriver om. Anonymkode: 58b12...fe0 Hehe….slik var det med meg også da jeg var 54 og regnet meg som en av de heldige. Men tre år til gikk og da smalt det. Ikke gled deg for tidlig…. Anonymkode: a8b14...d15 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #138 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du sier du har forsøkt hormoner, TS, men har du prøvd testosteron? Snakk med gynekologen din om det. Demper uro, bedrer humør. Anonymkode: 6cc52...246 Nå er ikke jeg ts, men sa hun fikk hjerterytmeforstyrrelser ved å gå på hormontilskudd. Det fikk jeg også, en puls som raste avgårde og jeg ble da fraråder å prøve meg på testosteron. Anonymkode: 91abe...753 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #139 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hehe….slik var det med meg også da jeg var 54 og regnet meg som en av de heldige. Men tre år til gikk og da smalt det. Ikke gled deg for tidlig…. Anonymkode: a8b14...d15 Uansett hva som skjer, så kommer jeg ikke til å legge meg ned og bli trygdet Anonymkode: 58b12...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #140 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det slik du vanligvis resonnerer når det er ting du ikke helt skjønner? Anonymkode: a8b14...d15 I dette tilfellet sliter jeg med å skjønne at noen trives så godt med å krisemaksimere ja, spesielt siden de velger å ikke ta medisinene sine midt oppi denne «livskrisen». Bare for å ha det verst mulig, liksom. Anonymkode: 6cc52...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå