Gå til innhold

Jurist som vurderer HR-feltet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jurist i slutten av 30årene som skal flytte fra en mindre by på Vestlandet til Stavanger pga jobbmuligheter for min mann.

Jeg har jobbet 10år i offentlig forvaltning i et givende felt, men det var ikke vært spesielt godt betalt. Jeg er rådgiver med lønn på 580 000. 

Per nå er det ikke så mange jurist stillinger i Stavanger som er aktuell for meg - eller jeg er kvalifisert for. Så jeg ser på litt alternativer. 

Jeg har hatt arbeidsrett på studiet, skrev masteroppgave om det og har hatt oppgaver som tillitsvalgt og verneombud. Så kanskje HR/arbeidsrett kunne vært noe? Noen som har gjort det hoppet selv? Eller jobber med HR og tenker en jurist kunne vært nyttig?

Er det noe kurs/studier jeg bør ta?

Jeg går meg litt vill i annonseteksten og synes det meste av stillinger krever 5+ år med relevant erfaring. Og det har jeg ikke. Innen noe😬

Anonymkode: 1fb07...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I virksomheter av en viss størrelse vil det alltid være jurister på HR, så det er bare å søke. 

Anonymkode: 51440...024

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i HR og tenker at det er veldig aktuelt med den bakgrunnen. En hr bachelor har arbeidsrett som fag selv. I hr e det ofte saker om gjerne trenger litt mer rådgivning innen jus og den måten på tenke på. Og har nok lettere for å bla fram i lover og tolke disse..

Anonymkode: 759db...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jurist med spesialisering i arbeidsrett og har i tillegg tatt et årsstudium i organisasjon og ledelse. Har jobbet i staten i en HR-avdeling. En karriere som HR-jurist er absolutt spennende. Du vil være attraktiv hvis du peiler deg inn på dette.

Jeg vil også anbefale deg å fokusere på lønn og tariff. Dette er et område mange har lite kompetanse i.

Anonymkode: 9b1db...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er jurist med spesialisering i arbeidsrett og har i tillegg tatt et årsstudium i organisasjon og ledelse. Har jobbet i staten i en HR-avdeling. En karriere som HR-jurist er absolutt spennende. Du vil være attraktiv hvis du peiler deg inn på dette.

Jeg vil også anbefale deg å fokusere på lønn og tariff. Dette er et område mange har lite kompetanse i.

Anonymkode: 9b1db...e0d

Sant, problemet er at det er ulidelig kjedelig….

som det meste innen HR dessverre.

Anonymkode: 4d457...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Havindustritilsynet (gamle Ptil)? De driver mye med arbeidsmiljøgreier de også, så arbeidsretten kan komme til nytte, men de driver samtidig ikke med typisk gørrkjedelig HR internt på en arbeidsplass.

Anonymkode: b3828...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 11.20):

Hei,

Jeg er en jurist i slutten av 30årene som skal flytte fra en mindre by på Vestlandet til Stavanger pga jobbmuligheter for min mann.

Jeg har jobbet 10år i offentlig forvaltning i et givende felt, men det var ikke vært spesielt godt betalt. Jeg er rådgiver med lønn på 580 000. 

Per nå er det ikke så mange jurist stillinger i Stavanger som er aktuell for meg - eller jeg er kvalifisert for. Så jeg ser på litt alternativer. 

Jeg har hatt arbeidsrett på studiet, skrev masteroppgave om det og har hatt oppgaver som tillitsvalgt og verneombud. Så kanskje HR/arbeidsrett kunne vært noe? Noen som har gjort det hoppet selv? Eller jobber med HR og tenker en jurist kunne vært nyttig?

Er det noe kurs/studier jeg bør ta?

Jeg går meg litt vill i annonseteksten og synes det meste av stillinger krever 5+ år med relevant erfaring. Og det har jeg ikke. Innen noe😬

Anonymkode: 1fb07...b63

Hva med denne stillingen her i skatteetaten:

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/6249c0c1-efa2-4a94-912c-5d93270104a9

Er det uaktuelt å søke stillinger som advokatfullmektig for å få bevilling? Lønnsmessig vil det kanskje ikke være så stor forskjell fra det du har nå.

Anonymkode: 228c7...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...