AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #1 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg var sammen med exen i over 20 år. Vi var på mange måter en veldig bra match. Bra kjemi, vi forsto hverandres humor og lo hver dag. Vi hadde enslags kjærlighet. Forholdet vårt dog lignet mye på Don Draper i Mad Men og kona ( jeg som skrev spørsmål om det under tv og film). Jeg vet ikke om han var like utro da, men mistenker. Han var på mange måter akkurat som DD i reaksjonsmønster. I tillegg ville tilslutt aldri kysse og ta på meg. Ville ikke gå i terapi fordi det var ikke noe gærnt med han. Han ble også på en måte verre med årene på sine dårlige sider. I dag sliter jeg med singel livet 2 år nå. Exen og jeg var såpass bra match med hensyn til lidenskap, humor, kommunikasjon og jeg syns han var kjekk/søt og han var høyere enn 180.. han kalte meg "vakre" daglig. Problemet er jo at jeg møter mann på mann på mann, som ikke kan måle seg ned exen. De er liksom aldri helt bra, får mye elendig kommunikasjon. Er også litt problem at min sex lyst er veldig høy og nå, sammenlignet med før har jeg null sex istedet for engang per måned (som er noe, selv om det var altfor lite). Tenker jo av og til at var kanskje dumt å bryte fra forholdet, men så tenker jeg på all den skade exen min gjorde med sin aldri tilstedeværelse og manglende støtte, egoisme og sårende utsagn, dårlig hygiene, sinneanfall og manipulasjon... Jeg prater med flere på app. Der finner jeg ingenting. Det jeg finner må på et vis være bedre enn det jeg hadde før. Men virker umulig å finne. Få menn tenker meg der ute, ingen hittil gar vært særlig interessante. Jeg søker på en måte alt det gode jeg hadde fra før og lite av det vonde. Hvis min ex hadde søkt terapi og hatt parterapi, vist at han ville jobbe med seg selv og forholdet, hadde jeg nok fortsatt helst vært med han. Tror jeg elsker ham. Tenker jeg kommer til å være alene resten av livet. For sex må jeg da av og til finne noen. For et liv... Anonymkode: 38882...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet 22. desember 2024 #2 Del Skrevet 22. desember 2024 Du har utviklet et usunt hekt til han høres det ut som, der du søker å erstatte han med en bedre versjon. Du bør virkelig vurdere terapi (solo). Lær deg hvorfor du føler det sånn, hvilke følelser som er ekte og ikke. Det høres ut som glorifiserer eksen. Det tar tid å nullstille seg. Dere hadde sikkert et fint forhold når det var fint, men jeg leser også at du skriver mye om utseendefiksjon, begjær og sex. Du må gi mentalt slipp på hva han var for deg, først da kan du åpne sinnet ditt og se alle fine muligheter av menn som er der ute for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #3 Del Skrevet 22. desember 2024 Den nye partneren (hvis du finner en) vil aldri erstatte den forrige på alt det den forrige gjorde bra. Men forhåpentlig gjøre mye bra som eksen feilet på. Målet bør ikke være å finne en som erstatter eksen men en som gjør deg lykkelig. Anonymkode: fc413...c56 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #4 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.32): Jeg var sammen med exen i over 20 år. Vi var på mange måter en veldig bra match. Bra kjemi, vi forsto hverandres humor og lo hver dag. Vi hadde enslags kjærlighet. Forholdet vårt dog lignet mye på Don Draper i Mad Men og kona ( jeg som skrev spørsmål om det under tv og film). Jeg vet ikke om han var like utro da, men mistenker. Han var på mange måter akkurat som DD i reaksjonsmønster. I tillegg ville tilslutt aldri kysse og ta på meg. Ville ikke gå i terapi fordi det var ikke noe gærnt med han. Han ble også på en måte verre med årene på sine dårlige sider. I dag sliter jeg med singel livet 2 år nå. Exen og jeg var såpass bra match med hensyn til lidenskap, humor, kommunikasjon og jeg syns han var kjekk/søt og han var høyere enn 180.. han kalte meg "vakre" daglig. Problemet er jo at jeg møter mann på mann på mann, som ikke kan måle seg ned exen. De er liksom aldri helt bra, får mye elendig kommunikasjon. Er også litt problem at min sex lyst er veldig høy og nå, sammenlignet med før har jeg null sex istedet for engang per måned (som er noe, selv om det var altfor lite). Tenker jo av og til at var kanskje dumt å bryte fra forholdet, men så tenker jeg på all den skade exen min gjorde med sin aldri tilstedeværelse og manglende støtte, egoisme og sårende utsagn, dårlig hygiene, sinneanfall og manipulasjon... Jeg prater med flere på app. Der finner jeg ingenting. Det jeg finner må på et vis være bedre enn det jeg hadde før. Men virker umulig å finne. Få menn tenker meg der ute, ingen hittil gar vært særlig interessante. Jeg søker på en måte alt det gode jeg hadde fra før og lite av det vonde. Hvis min ex hadde søkt terapi og hatt parterapi, vist at han ville jobbe med seg selv og forholdet, hadde jeg nok fortsatt helst vært med han. Tror jeg elsker ham. Tenker jeg kommer til å være alene resten av livet. For sex må jeg da av og til finne noen. For et liv... Anonymkode: 38882...f98 Ekspander Ser ut som du har tråkket i salaten. Anonymkode: 3f1fd...b4d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #5 Del Skrevet 22. desember 2024 Det må ha vært en grunn til at du avsluttet. De fleste er helt feil for oss, å utover i livet er det desverre mange som er single for god grunn. Anonymkode: fc741...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #6 Del Skrevet 22. desember 2024 Du har vært singel i 2 år (!!!!) etter et 20 år langt forhold som gikk galt. Du tenker ikke på noen måter at det er naturlig at det tar tid å bearbeide og bli klart for nytt forhold? Anonymkode: c22e8...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #7 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 15.18): Du har vært singel i 2 år (!!!!) etter et 20 år langt forhold som gikk galt. Du tenker ikke på noen måter at det er naturlig at det tar tid å bearbeide og bli klart for nytt forhold? Anonymkode: c22e8...a5f Ekspander TS ønsker vel bare komme seg videre. 2 år er kort i sammenheng med 20 år, men også veldig lenge når man er alene Anonymkode: 637b5...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #8 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 19.27): TS ønsker vel bare komme seg videre. 2 år er kort i sammenheng med 20 år, men også veldig lenge når man er alene Anonymkode: 637b5...2a7 Ekspander Synd om man trenger en ny mann for å komme seg videre. Jeg har da selv gått ut av forhold og hatt tid mellom. Ikke så langt forhold som 20 år, men var da virkelig behov for å bearbeide før ny mann likevel. Ts må være godt voksen, og sa voksen nok til å kunne stå på egne ben også. Klart man kan savne kjærlighet, men det er 2 år hun har vært singel. 24 måneder. Det er ikke all verdens tid. Anonymkode: c22e8...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #9 Del Skrevet 22. desember 2024 Ja, takk. Jeg vet jeg bør bare bli fornøyd med singelheten. 🙂 Inrømmer at kjedsomhet og kåtskap kommer i veien. Anonymkode: 38882...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå