C8H10N4O2 Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 Det er ikke nødvendigvis for seint å ta en utdannelse selv om man er passert 40. Og uansett, hvorfor skal man legge lista for eget liv etter andre sine liv? Det viktige er jo å finne noe som gir mening for en selv, uavhengig av hva som gir andre mening. Man kan heller ikke sitte på baken og forvente at ting skal ramle i fanget på en. Ja, jeg vet at det er ikke barebare å få nye venner i voksen alder, men det er ikke umulig. Fritidsaktiviteter for voksne er en fin arena å bli kjent med folk på. Jeg begynte for eksempel i kor da jeg midt i 30-årene flytta til en ny plass. Det er heller ikke umulig å finne en partner om man ikke ønsker å være singel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 Skjønte tidlig at jeg ikke var skapt for å oppnå noe her i livet. Har heller aldri hatt ønske om det. Prøvde meg på noen firmaer, men de gikk konk alle som en. Har heller ikke utd, da jeg startet tidlig med disse firmaene. Anonymkode: 160c3...5d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da prøver du antagelig på feil ting for deg. Jeg hadde aldri blitt flink til å male eller synge, uansett innsats, med mer. Anonymkode: 19989...7e1 Meg du siterer. Jeg har asperger. Tingene jeg har ønsket er blant annet å få venner og kjæreste. Det er ikke lett å godta at man ikke klarer å få venner eller kjæreste. Og jeg har prøvd enormt hardt. Men alt jeg gjør blir feil fordi jeg ikke skjønner det "alle andre skjønner": Anonymkode: 3e180...7e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 Har oppnådd masse i livet, men ikke så mange typiske A4-ting. Derfor anses jeg sikkert likevel som en taper i de fleste sine øyne. Anonymkode: 4e98d...967 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har oppnådd masse i livet, men ikke så mange typiske A4-ting. Derfor anses jeg sikkert likevel som en taper i de fleste sine øyne. Anonymkode: 4e98d...967 Ikke av meg.. Ingen kjenner spillereglene for livet eller vet hvorfor vi lever..så å kåre vinnere og tapere blir vanskelig.. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 C8H10N4O2 skrev (4 timer siden): Det er ikke nødvendigvis for seint å ta en utdannelse selv om man er passert 40. Svarer kun for meg selv. Hvis jeg skulle utdannet meg mer nå hadde jeg vært nødt til å jobbe i tillegg, samt flyttet på hybel. Pluss en hel del andre tilpasninger. Når man i tillegg ikke er sikker på om man egentlig burde deltatt i arbeidslivet er det et voldsomt stort steg å skulle bli student igjen. Så jobber det jeg kan i et av de dårligst lønnede yrkene i Norge og håper på mulighet for uføretrygd etter hvert. Anonymkode: 76540...d12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er 36 og har i grunn ingenting å vise til. Ingen spesiell utdannelse, ikke spesielt med penger. Ikke eget hus, ikke bil, ikke partner eller barn (ønsker ikke barn). Har bare jobbet en lavt lønnet jobb, og gått glipp av mye for å stille opp på jobb. Sitter ikke igjen med følelsen av at det var verdt det heller, men var ikke akkurat valg. Har blitt satt på jobb når alle andre drar på festivaler og alt slikt. Jobbet når andre har fri, helger, kvelder, år etter år. Tror jeg skjønner hva du mener TS. Jeg er forsåvidt glad i livet mitt, trives og har det fint, gleder meg til hver dag. Men jeg har lissom ikke noe....føler meg som en skikkelig taper sammenlignet med andre. Anonymkode: 26e25...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #28 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er 36 og har i grunn ingenting å vise til. Ingen spesiell utdannelse, ikke spesielt med penger. Ikke eget hus, ikke bil, ikke partner eller barn (ønsker ikke barn). Har bare jobbet en lavt lønnet jobb, og gått glipp av mye for å stille opp på jobb. Sitter ikke igjen med følelsen av at det var verdt det heller, men var ikke akkurat valg. Har blitt satt på jobb når alle andre drar på festivaler og alt slikt. Jobbet når andre har fri, helger, kvelder, år etter år. Tror jeg skjønner hva du mener TS. Jeg er forsåvidt glad i livet mitt, trives og har det fint, gleder meg til hver dag. Men jeg har lissom ikke noe....føler meg som en skikkelig taper sammenlignet med andre. Anonymkode: 26e25...d4d Jeg bare lurer: hva mener du at du gjerne skulle hatt å vise til? Har du satt deg konkrete mål for hva du ønsker å oppnå og hvordan du ønsker at livet ditt skal se ut? og så, har du staket ut veien og innsatsen som skal til for å oppnå disse tingene? Og jobbet hardt, målrettet og riktig for å oppnå de? Det er ofte en sammenheng med innsats og hva man oppnår. Men å jobbe hardt er ikke nok, man må også gjøre de riktige tingene. Petter Northug kom ikke dit han er ved å spille fotball 10 timer om dagen. Anonymkode: 98ded...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #29 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Svarer kun for meg selv. Hvis jeg skulle utdannet meg mer nå hadde jeg vært nødt til å jobbe i tillegg, samt flyttet på hybel. Pluss en hel del andre tilpasninger. Når man i tillegg ikke er sikker på om man egentlig burde deltatt i arbeidslivet er det et voldsomt stort steg å skulle bli student igjen. Så jobber det jeg kan i et av de dårligst lønnede yrkene i Norge og håper på mulighet for uføretrygd etter hvert. Anonymkode: 76540...d12 Det er ikke nødvendig å flytte for å studere, hvis det ikke er krav om praksis. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært på en forelesning i løpet av 5 år. Nå er jeg snart ferdig med en nettbasert master, har ikke tatt opp studielån en gang. Det eneste som koster er semesteravgift på 795 kr og en utgift på 990 kr hver 3 mnd, da jeg abonnerer på en nettside der man har tilgang til flere tusen pensumbøker. Anonymkode: 52430...247 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. desember 2024 #30 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg har masse utdanning og angrer på at jeg i det hele tatt begynte å studere. Jeg tjener godt nå, men boligprisene steg masse mens jeg studerte så jeg har ikke tjent noe særlig på det. Det har også kostet meg tid som har fått utover vennskap. Interesser jeg var god i ble lagt på hylla pga at tiden ikke strakk til. Ikke noe jeg anbefaler 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #31 Del Skrevet 23. desember 2024 Du har fått 40-års «knekken». 40-årene er en mellomting, ikke er man ung og ikke er man gammel. I dette tiåret forfaller kroppen mye😬, overgangsalder starter for kvinner og testosteron minker kraftig hos menn. Husk at det er aldri for sent å snu, sette seg selv i fokus og finne nye veier🌸 Mange studerer når de er voksne, skifter yrke osv. Og ikke minst - du er verdt noe💜💜 Anonymkode: e4458...441 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 23. desember 2024 #32 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei, jeg vet ikke helt jeg. Lurer på det samme selv. Jeg fikk ikke lagt grunnlaget i 20-årene slik de fleste gjør, jobbet hardt i 30-åra for å ta det igjen, bare for å gå døra slengt masse i trynet i 40-åra som har bestått av masse tap og avvisninger. Og det har ikke stått på innsatsen. Så jeg vet ikke lenger. Anonymkode: 5ca5e...5b2 Kva består desse tap og avvisinger av? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #33 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg er også 40+ uten utdannelse og lavtlønnet yrke. Skulle gjerne hatt mer å rutte med i mnd, men jeg orker ikke utdanning. Eier bolig heldigvis. Men jeg sammenligner meg ikke med andre folk. Jeg driter også i at jeg antagelig blir sett på som en slags taper pga av mangel av utdanning. Anonymkode: 9a8aa...954 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 23. desember 2024 #34 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 36 og har i grunn ingenting å vise til. Ingen spesiell utdannelse, ikke spesielt med penger. Ikke eget hus, ikke bil, ikke partner eller barn (ønsker ikke barn). Har bare jobbet en lavt lønnet jobb, og gått glipp av mye for å stille opp på jobb. Sitter ikke igjen med følelsen av at det var verdt det heller, men var ikke akkurat valg. Har blitt satt på jobb når alle andre drar på festivaler og alt slikt. Jobbet når andre har fri, helger, kvelder, år etter år. Tror jeg skjønner hva du mener TS. Jeg er forsåvidt glad i livet mitt, trives og har det fint, gleder meg til hver dag. Men jeg har lissom ikke noe....føler meg som en skikkelig taper sammenlignet med andre. Anonymkode: 26e25...d4d Sikkert mangen som misunner deg og. De som sliter med gretne gubber og barn som er vanskelige å oppdra. Prøv å snu tankemønsteret ditt. Bygg vennskap, bli frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 23. desember 2024 #35 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 36 og har i grunn ingenting å vise til. Ingen spesiell utdannelse, ikke spesielt med penger. Ikke eget hus, ikke bil, ikke partner eller barn (ønsker ikke barn). Har bare jobbet en lavt lønnet jobb, og gått glipp av mye for å stille opp på jobb. Sitter ikke igjen med følelsen av at det var verdt det heller, men var ikke akkurat valg. Har blitt satt på jobb når alle andre drar på festivaler og alt slikt. Jobbet når andre har fri, helger, kvelder, år etter år. Tror jeg skjønner hva du mener TS. Jeg er forsåvidt glad i livet mitt, trives og har det fint, gleder meg til hver dag. Men jeg har lissom ikke noe....føler meg som en skikkelig taper sammenlignet med andre. Anonymkode: 26e25...d4d Visst du har lyst på hus , bil. Korfor ikkje ta ein eller to jobber til, jobb helger.Ver støttekontakt. Spar alt du kan. Jobber du knallhardt vil det lønne seg. Du har ikkje barn å ta hensyn til. Eg har jobbet mye i perioder, med barn. Hadde eg ikj hatt det hadde eg sikkert jobbet 250 p og kjøpt hus, bil.Elsker å jobbe da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #36 Del Skrevet 23. desember 2024 Du har egentlig to valg. Fokusere på det du ikke har. Eller fokusere på det du har. Jeg har en god utdannelse og krevende jobb, men når stressnivået og presset er høyt (noe det ofte er i den type jobber), så må jeg innrømme at en rolig 8-16 jobb kan friste. Jeg skulle gjerne hatt barn. Men vet at venninner med barn misunner meg friheten og roen jeg har. Så jeg passer på å ta inn over meg gleden i det det at jeg kan sitte her med beina høyt, og dagens andre kaffekopp, og så spise en lat frokost når mannen står opp. Jeg har en singel venninne som misunner den gifte venninna, mens hun som er gift misunner den single da forholdet er krevende. Anonymkode: 25801...69b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #37 Del Skrevet 23. desember 2024 Alle valg koster. Tenk litt over det. Jeg hører flere si at jeg skulle gjerne tatt utdannelse, MEN jeg vil ikke ha dårligere råd, mere stress osv. Neivel, men da vil du det vel ikke så sterkt da. Folk tar utdannelse i voksen alder, seiler jorda rundt, får barn alene, starter firma, dyrker maten sin selv, lærer seg spansk, får seg hund, og så videre. Ja, noen ting går ikke så bra selv om man prøver. Sånn er livet. Da har man prøvd, og så finner man seg et annet mål eller innhold i livet i steden. Noen ganger blir disse tankene bare fikse ideer om at livet hadde være så mye bedre hvis bare….. Legg vekk mobilen, tenk over hva du ønsker å fylle livet ditt med og begynn et sted. Ikke sutre, det er det mest destruktive du kan drive med. Anonymkode: 284c4...ef3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #38 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har oppnådd masse i livet, men ikke så mange typiske A4-ting. Derfor anses jeg sikkert likevel som en taper i de fleste sine øyne. Anonymkode: 4e98d...967 Nei du er antagelig en av de spennende jordnære personene som jeg ville likt å ha som venn. Jeg har aldri hatt en drøm om å gifte meg eller ha hus. For meg var det viktigere å reise og oppleve. Når man slutter å sammenligne seg med alle blir livet mye bedre! Anonymkode: 05bd0...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #39 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ikke nødvendig å flytte for å studere, hvis det ikke er krav om praksis. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært på en forelesning i løpet av 5 år. Nå er jeg snart ferdig med en nettbasert master, har ikke tatt opp studielån en gang. Det eneste som koster er semesteravgift på 795 kr og en utgift på 990 kr hver 3 mnd, da jeg abonnerer på en nettside der man har tilgang til flere tusen pensumbøker. Anonymkode: 52430...247 Hvilken nettside er dette? Er det UiO som koster 795 i semesteravgift? De fleste studier krevde oppmøte ifh gruppearbeid eller forelesninger trodde jeg?? Anonymkode: 05bd0...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #40 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg er over 40 og har ikke oppnådd veldig mye. I tillegg har jeg oppnådd et par ting som ingen hadde misunnet meg. Men mitt liv er uansett verdt noe fordi det er mitt. Livet mitt er en av få ting jeg har som andre ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: f6375...824 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå