AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei ønsker å begynne å planlegge separasjon. Vi har et barn på 1 år. Mannen min har problemer med psykisk helse og jeg ønsker å få 100% omsorg. Har noen tips til hvordan jeg kan begynne å dokumentere eller forberede for separasjon slik at mannen ikke får delt omsorg? Kan medisinske journaler brukes i en slik prosess? Han har bl.a. hatt langvarige depresjonsperioder, selvmordstanker og vært innom psykiatrisk legevakt 2-4 ganger per år. Nekter medisinering og sliter med sinne og utbrudd. Vil gjerne begynne å forberede nå mens det er en rolig periode, fordi ved neste eksplosjon er jeg nødt til å dra med barnet. Han slår ikke, slik at det er nevnt, men har kastet og sparket ting. Mannen vet ikke om planene, derfor vil jeg gjerne vite om noen har erfaring med slike situasjoner. Mange takk 🩷 Anonymkode: b714f...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden På det grunnlaget tviler jeg på at du får 100% omsorg, det skal som regel veldig mye til. Har du tilgang til hans medisinske journaler da? Ville kanskje tatt kontakt med en advokat som spesialiserer seg på barnefordelingssaker og høre hva de mener. Lykke til ❤️ Anonymkode: c7570...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei ønsker å begynne å planlegge separasjon. Vi har et barn på 1 år. Mannen min har problemer med psykisk helse og jeg ønsker å få 100% omsorg. Har noen tips til hvordan jeg kan begynne å dokumentere eller forberede for separasjon slik at mannen ikke får delt omsorg? Kan medisinske journaler brukes i en slik prosess? Han har bl.a. hatt langvarige depresjonsperioder, selvmordstanker og vært innom psykiatrisk legevakt 2-4 ganger per år. Nekter medisinering og sliter med sinne og utbrudd. Vil gjerne begynne å forberede nå mens det er en rolig periode, fordi ved neste eksplosjon er jeg nødt til å dra med barnet. Han slår ikke, slik at det er nevnt, men har kastet og sparket ting. Mannen vet ikke om planene, derfor vil jeg gjerne vite om noen har erfaring med slike situasjoner. Mange takk 🩷 Anonymkode: b714f...53a Ta kontakt med en advokat som er spesialist innen familierett. Anonymkode: b777b...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På det grunnlaget tviler jeg på at du får 100% omsorg, det skal som regel veldig mye til. Har du tilgang til hans medisinske journaler da? Ville kanskje tatt kontakt med en advokat som spesialiserer seg på barnefordelingssaker og høre hva de mener. Lykke til ❤️ Anonymkode: c7570...622 Enig. Hans psykiske (u)helse og at han nekter medisinering/behandling vil nok veie i ditt favør. Og dokumenter alt av skader, trusler osv. Ha en plan for hvor du reiser til om han skulle finne ut og bli truende! Lykke til❤️ Anonymkode: e4530...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Å nekte alle former for samvær er veldig vanskelig da barn har rett til samvær. Selv barn som har opplevd overgrep av sine foreldre må ha samvær… (selv etter dom). Men du kan be om samvær med tilsyn. Du bør kontakte advokat som har dette som sitt felt. Anonymkode: 7c091...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå