AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #61 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 19.47): I perioder der jeg har vært like isolert som nå men mer aktiv så har det vært lettere å utholde. Det er kanskje noe med at det har vart lenger, og at distraksjonene uteblir når kapasiteten er så liten. Jeg er glad for å høre at du har det bedre nå, selv om du er alene i jula. Jeg kjenner på den samme, at det er ting jeg ikke vet om jeg noen gang kan komme over, eller lære meg å leve med på en god måte. Hvordan gikk det med deg i julehelga? Det høres ut som du er god på å distrahere deg og å vende fokus inn i et tema. Jeg er ikke så god på det, jeg kjenner på en intens rastløshet samtidig som jeg er tom for kapasitet, greier ikke å fokusere på noen temaer. Tusen takk for tips, og at du delte hva som har fungert for deg. ❤️ TS Ja distraksjonene uteblir så man blir 100% konfrontert med seg selv og all håpløsheten, slik var det for meg også. Rastløshet og orket ikke. Det har ikke gått så bra siden jeg skrev her, jeg har det virkelig ikke noe bra, og håper på å reversere en avgjørelse jeg gjorde da jeg var som mest utmattet, men tror det er lite sannsynlig (adopterte bort kjæledyret mitt). Jeg er god på å distrahere meg, litt for god til det, for jeg har fortrengt følelser altfor lenge, og nå innhenter alt meg. Har ikke lyst til å snakke med noen heller, for jeg trekker dem bare ned slik jeg er nå. Anonymkode: c288d...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #62 Del Skrevet 30. desember 2024 Hei ts Sender deg en klem❤️ Hvordan har dagen vært? Kan ikke relatere meg til sykdom / kronisk sykdom, men ensomheten kan jeg relatere meg til. Er ensom jeg også. Ingen venner, ikke kjæreste. Har vært ensom og alene en stund, jeg forstår hvor tungt det kan oppleves. Har hatt noen tunge dager i julen og en tung dag i dag. Prøver å jobbe med de tunge tankene og de vonde tankene jeg får rundt meg selv og mitt eget selvbilde. Tanken rundt at jeg ikke er ønsket i noen andres liv er vond å kjenne på. Synes det så fint at du tok kontakt med slektningen din❤️ Håper dere holder kontakten videre og gjerne omgangskretsen din kan utvides litt om du pleier kontakten med din slektning. Sender deg en klem og håper det går greit med deg i dag. Anonymkode: 9bb03...1ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #63 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja distraksjonene uteblir så man blir 100% konfrontert med seg selv og all håpløsheten, slik var det for meg også. Rastløshet og orket ikke. Det har ikke gått så bra siden jeg skrev her, jeg har det virkelig ikke noe bra, og håper på å reversere en avgjørelse jeg gjorde da jeg var som mest utmattet, men tror det er lite sannsynlig (adopterte bort kjæledyret mitt). Jeg er god på å distrahere meg, litt for god til det, for jeg har fortrengt følelser altfor lenge, og nå innhenter alt meg. Har ikke lyst til å snakke med noen heller, for jeg trekker dem bare ned slik jeg er nå. Anonymkode: c288d...748 Akkurat sånn! Det er leit å høre at det er så tungt for deg nå. For en forferdelig situasjon å være i. Kan godt forstå at det er en stor sorg, og gjerne også lengsel etter kjæledyret ditt. De er jo så fine og viktige for oss mennesker. Jeg tenker på deg, og sender deg styrkende tanker i kveld, og uka som kommer. Håper du får noen glimt av glede. Dette med at gamle følelser innhenter kan jeg kjenne meg igjen i, jeg tror mye av min fysiske sykdom handler om fortrengte og undertrykte følelser. I perioder er det voldsomt. Men jeg velger å tro og håpe at etter en har følt dem, forstått dem at noe vil endres. Håper du greier å gi deg litt pauser i alle følingen. Og jeg er glad du skriver her. Her trekker du ingen ned. ❤️ TS Anonymkode: 89bcf...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #64 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei ts Sender deg en klem❤️ Hvordan har dagen vært? Kan ikke relatere meg til sykdom / kronisk sykdom, men ensomheten kan jeg relatere meg til. Er ensom jeg også. Ingen venner, ikke kjæreste. Har vært ensom og alene en stund, jeg forstår hvor tungt det kan oppleves. Har hatt noen tunge dager i julen og en tung dag i dag. Prøver å jobbe med de tunge tankene og de vonde tankene jeg får rundt meg selv og mitt eget selvbilde. Tanken rundt at jeg ikke er ønsket i noen andres liv er vond å kjenne på. Synes det så fint at du tok kontakt med slektningen din❤️ Håper dere holder kontakten videre og gjerne omgangskretsen din kan utvides litt om du pleier kontakten med din slektning. Sender deg en klem og håper det går greit med deg i dag. Anonymkode: 9bb03...1ee Heihei, tusen takk for klemmen. Dagene har vært tunge. I dag er ekstra ille, forståelig sikkert med tanke på nyttårsaften, men har kommet noe litt annet over meg også, en slags liten bestemthet? I tillegg er det kommet snø for første gang i år, og det er litt fint å sitte inne og se på måkebilen, og kanskje etter hvert noe festkledd folk. Takk for at du deler hvordan du har det. Det er trist å høre hvordan du har det, og så blir jeg også imponert av at du greier å forsøke å jobbe med deg selv, selv om ting er så tungt som nå. Det er ikke selvsagt, av og til greier jeg ikke å forsøke en gang, så det håper jeg at du gir deg et klapp på skuldra for. Jeg ønsker for deg at det nye året vil by på noe annet, jeg unner deg så veldig å kunne kjenne at du er ønsket i andres liv. Ja, det var fint! Jeg håper også det. Jeg ser kanskje ikke så lyst på det nå, men jeg vil forsøke litt mer i året som kommer å se om det er noen muligheter der. Sender en klem tilbake til deg, og alle de beste ønskene for det nye året for deg. Håper du kommer deg gjennom dagen helskinnet. ❤️ TS Anonymkode: 89bcf...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #65 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har også kjent på en ensomhet på den måten du beskriver det. Det har vrengt seg inni meg. En forferdelig ubehagelig smerte, nervesmerter og uto. Noen ganger kan jeg kjenne på det enda, men det går heldigvis raskt over nå f.eks om morgenen når jeg står opp. Men jeg har vært ganske flink til å invitere noen på god mat. Det kan være noen naboer, eller noen i alle aldre. Noen ganger noen jeg nesten ikke kjenner. Det merker jeg gjør meg godt, kanskje særlig etter at jeg har gjort det. Det har liksom gitt litt liv til hjemmet at jeg har hatt besøk, og ryddet, vasket og laget mat. Bestille mat går jo også an. Mitt inntrykk er at de jeg har invitert har satt stor pris på det. En jul hadde jeg annonse på finn og spurte om noen ville komme hjem til meg og spise middag på lille julaften. Da kom det en ung mor med to barn og en mann. Men det er ikke derfor jeg ikke kjenner på like mye uro nå. Jeg har fått en god kjæreste som jeg har det veldig godt med. Han er på jobb i kveld, og jeg skal være alene i kveld. Men det er jo godt å tenke på at han kommer i morgen. Godt nyttår ❤️ Anonymkode: ddb53...99e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #66 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heihei, tusen takk for klemmen. Dagene har vært tunge. I dag er ekstra ille, forståelig sikkert med tanke på nyttårsaften, men har kommet noe litt annet over meg også, en slags liten bestemthet? I tillegg er det kommet snø for første gang i år, og det er litt fint å sitte inne og se på måkebilen, og kanskje etter hvert noe festkledd folk. Takk for at du deler hvordan du har det. Det er trist å høre hvordan du har det, og så blir jeg også imponert av at du greier å forsøke å jobbe med deg selv, selv om ting er så tungt som nå. Det er ikke selvsagt, av og til greier jeg ikke å forsøke en gang, så det håper jeg at du gir deg et klapp på skuldra for. Jeg ønsker for deg at det nye året vil by på noe annet, jeg unner deg så veldig å kunne kjenne at du er ønsket i andres liv. Ja, det var fint! Jeg håper også det. Jeg ser kanskje ikke så lyst på det nå, men jeg vil forsøke litt mer i året som kommer å se om det er noen muligheter der. Sender en klem tilbake til deg, og alle de beste ønskene for det nye året for deg. Håper du kommer deg gjennom dagen helskinnet. ❤️ TS Anonymkode: 89bcf...9f3 Tusen takk for de gode ordene❤️ Trist å høre at du også har hatt noen tunge dager. I dag og i går handlet nok om nyttårsaften og at den ofte er forbundet med feiring, tid med andre, selskaper osv. Da er det ikke så underlig om man blir nedstemt. Full forståelse for at ting oppleves litt ekstra tungt i kveld. Men, gjerne ikke la en kveld prege en mulighet til å bygge relasjoner utover i 2025? Det virket som din slektning ble oppriktig glad for at du tok kontakt. Der er det nok noe å bygge videre på. Har kjent på det samme jeg også. I går var en veldig tung dag. I dag har jeg ryddet og vasket hjemme, vasket klær og tok frem pc'en og jobbet litt. Jeg er en person som fungerer best i faste og satte rutiner. Jeg blir nok litt negativt preget når rutiner sklir ut. Skulle prøve å holde på rutiner gjennom julen, men det skle ut. Synes det er trist å være alene i kveld, men får heller prøve å gjøre grep så jeg ikke er så mye ensom og alene i 2025. Følelsen av å ikke være ønsket av noen eller at noen er glad i meg er det jeg synes er tyngst. Det er en følelse jeg ikke unner noen. Aller mest sannsynlig er det mange som ønsker å ha meg i livet sitt, jeg har bare ikke truffet dem enda. Så de følelsene jeg har er jo basert på tidligere negative opplevelser. Jeg håper du klarer å lage deg en fin kveld og være stolt over deg selv og den styrken du har. Håper du også kommer deg godt gjennom kvelden. Ønsker deg også alt det beste for det nye året❤️ Anonymkode: 9bb03...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #67 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 17.53): Jeg har også kjent på en ensomhet på den måten du beskriver det. Det har vrengt seg inni meg. En forferdelig ubehagelig smerte, nervesmerter og uto. Noen ganger kan jeg kjenne på det enda, men det går heldigvis raskt over nå f.eks om morgenen når jeg står opp. Men jeg har vært ganske flink til å invitere noen på god mat. Det kan være noen naboer, eller noen i alle aldre. Noen ganger noen jeg nesten ikke kjenner. Det merker jeg gjør meg godt, kanskje særlig etter at jeg har gjort det. Det har liksom gitt litt liv til hjemmet at jeg har hatt besøk, og ryddet, vasket og laget mat. Bestille mat går jo også an. Mitt inntrykk er at de jeg har invitert har satt stor pris på det. En jul hadde jeg annonse på finn og spurte om noen ville komme hjem til meg og spise middag på lille julaften. Da kom det en ung mor med to barn og en mann. Men det er ikke derfor jeg ikke kjenner på like mye uro nå. Jeg har fått en god kjæreste som jeg har det veldig godt med. Han er på jobb i kveld, og jeg skal være alene i kveld. Men det er jo godt å tenke på at han kommer i morgen. Godt nyttår ❤️ Anonymkode: ddb53...99e Så tøff du er! Høres veldig fint ut å invitere folk hjem til deg, og jeg ser for meg hva du mener med at det gir liv til hjemmet ditt. Og så må jeg si at jeg synes det virker veldig tøft å våge å gå til det steget, og jeg tar absolutt med meg det videre, selv om min første innskytelse var at "det tør ikke jeg!". Kjenner jeg blir skikkelig imponert av at du satt ut en annonse. Kanskje det er mulig for meg å gjøre noe lignende når kroppen har mer kapasitet. Veldig glad for å høre at du har fått en god kjæreste, og at den gamle uroen ikke er der så mye lenger. Ønsker deg et godt nyttår også! ❤️ TS Anonymkode: 89bcf...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #68 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 18.38): Tusen takk for de gode ordene❤️ Trist å høre at du også har hatt noen tunge dager. I dag og i går handlet nok om nyttårsaften og at den ofte er forbundet med feiring, tid med andre, selskaper osv. Da er det ikke så underlig om man blir nedstemt. Full forståelse for at ting oppleves litt ekstra tungt i kveld. Men, gjerne ikke la en kveld prege en mulighet til å bygge relasjoner utover i 2025? Det virket som din slektning ble oppriktig glad for at du tok kontakt. Der er det nok noe å bygge videre på. Har kjent på det samme jeg også. I går var en veldig tung dag. I dag har jeg ryddet og vasket hjemme, vasket klær og tok frem pc'en og jobbet litt. Jeg er en person som fungerer best i faste og satte rutiner. Jeg blir nok litt negativt preget når rutiner sklir ut. Skulle prøve å holde på rutiner gjennom julen, men det skle ut. Synes det er trist å være alene i kveld, men får heller prøve å gjøre grep så jeg ikke er så mye ensom og alene i 2025. Følelsen av å ikke være ønsket av noen eller at noen er glad i meg er det jeg synes er tyngst. Det er en følelse jeg ikke unner noen. Aller mest sannsynlig er det mange som ønsker å ha meg i livet sitt, jeg har bare ikke truffet dem enda. Så de følelsene jeg har er jo basert på tidligere negative opplevelser. Jeg håper du klarer å lage deg en fin kveld og være stolt over deg selv og den styrken du har. Håper du også kommer deg godt gjennom kvelden. Ønsker deg også alt det beste for det nye året❤️ Anonymkode: 9bb03...1ee Hei, hvordan er det med deg nå, kom du deg gjennom nyttårsaften? Takk for så fine ord, omsorg og at du skriver til meg og deler og heier. Ikke minst lar jeg meg inspirere av ståpåmotet ditt, ønsket om å ta grep. Jeg liker også at du velger å tro på at folka dine finnes der ute, bare at du ikke har møtt dem enda, det tror jeg på! ❤️ Du har helt rett, den dårlige dagen, og de dårlige dagene som kommer, skal IKKE få ødelegge for innsats i å skape noe mer relasjoner rundt meg. Jeg forsøker å ikke la tungsinnet få bestemme eller ødelegge for fremtiden på den måten. Jeg kom meg greit gjennom nyttårsaften. Det går en del folk forbi her, og jeg så mye fulle unge mennesker, men på et tidspunkt skjedde det noe, jeg innså at jeg riktignok skulle ønske jeg ikke var så ensom, men at jeg heller ikke skulle ønske jeg var en av dem. Og det kjentes ut som jeg modnet bare der i løpet av den kvelden. Jeg endte med å se på sjakksendingen enda jeg ikke kan noe om det, og det var flere meldinger som sa at NRK reddet nyttårsaften for dem, flere som nevnte å være alene. Og det var fellesskap i det. Og når jeg då så fulle unge mennesker, noen opp i min alder, jeg savner folk, men det er ikke det der, og det er ikke for en hver pris. Det var litt godt å oppdage. Og jeg tok også med meg denne tråden og alle fine folk som har svart og delt, og den tanken en annen delte om at den ser for seg alle andre som kjenner seg alene, at vi er jo ikke alene i det vi føler på. Ønsker deg et godt nyttår, at det blir året for mer sosial kontakt. ❤️ TS Anonymkode: 89bcf...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #69 Del Skrevet 19 timer siden Hei alle som har skrevet i tråden, jeg vil bare si tusen takk! Nå er jul og nyttår over, det er bare noen dager så er januar med hverdagen min tilbake. Ikke at den er det helt store å se frem til heller, jeg er fremdeles ensom, jeg er fremdeles i en posisjon med mye isolasjon og lite kapasitet. Men jeg merker at det er veldig annerledes enn like før jul. Og jeg merker at det å skrive her, å strekke ut den hånden og være ærlig om at "jeg kjenner meg desperat ensom", det gjorde godt. Det gjorde godt å våge å være helt ærlig på det, i stedet for å bagatellisere eller late som at det går bedre enn det gjør. Få lov å være meg akkurat som det er, rett og slett. Og det at jeg da ble møtt med så mye fine tilbakemeldinger, støtte og tips til hvordan komme gjennom det betyr mer enn jeg tror mange enn dere tror. Jeg kjenner meg mer håpefull på denne siden av høytiden. Og jeg kjenner meg så takknemlig for at ute i denne verden, selv hvor ensom jeg er, så vet jeg at det finnes så mange fine folk. Ønsker dere alle gode ting for det nye året. ❤️ TS Anonymkode: 89bcf...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå