Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen anelse hvordan jeg skal beskrive lukten annet en at det lukter som lukten av den første røyken  som kommer når du tenner på ved (fresht og varmt) + en eller annen blomst. 

Har prøvd å kjøpe testere av flere parfymer med Woody notes, men det er ikke noe sånn treduft. Den parfymen jeg leter etter er mer varm, lett og myk. 

Det må være en slags unisex kategori, for har luktet den i guttegarderoben, og når jeg går forbi både gutter og jenter på gata. Nærmest hver dag.

Det er ikke by fireplace eller santal 33. De er altfor intense og sterke.

Noen som har noen anelse hvilken det kan være? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå jeg vet hva du mener, har kjent den så ofte i det siste.. vet dessverre ikke hva det er, men anbefaler denne la det ligge. Hva enn som får så mange folk til å tro de dufter godt, de gjør ikke det. Jeg synes heller det stinker og prøver å komme meg bort fra det.

• Liker 1
Skrevet

hvaa?!? Har aldri luktet noe så godt som denne her!! 

Skrevet

Jazzclub?

Anonymkode: 9d746...2e4

Skrevet
elgfareskilt skrev (5 timer siden):

Ingen anelse hvordan jeg skal beskrive lukten annet en at det lukter som lukten av den første røyken  som kommer når du tenner på ved (fresht og varmt) + en eller annen blomst. 

Har prøvd å kjøpe testere av flere parfymer med Woody notes, men det er ikke noe sånn treduft. Den parfymen jeg leter etter er mer varm, lett og myk. 

Det må være en slags unisex kategori, for har luktet den i guttegarderoben, og når jeg går forbi både gutter og jenter på gata. Nærmest hver dag.

Det er ikke by fireplace eller santal 33. De er altfor intense og sterke.

Noen som har noen anelse hvilken det kan være? 

Høres ut som en Tom Ford variant.

Brent, lær, våpenolje, tobakk etc. klassisk Tom Ford

Anonymkode: 9c3fa...894

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jazzclub?

Anonymkode: 9d746...2e4

Det kan være, men lover ikke bra at den lener seg så lang mot menn på fragrantica.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Høres ut som en Tom Ford variant.

Brent, lær, våpenolje, tobakk etc. klassisk Tom Ford

Anonymkode: 9c3fa...894

Jeg har prøvd mange tom ford og de er altfor intense og sterke. altfor mye wood.

Skrevet

Byredo Mojave Ghost/Blanche/Gypsy Water? Maison Margiela Replica By the fireplace? Tenker Byredo og Diptyque har tatt seg opp i populæritet. Hvis ikke kan Jo Malone wood sage and sea salt være i samme gate. Kayali har også kommet til Norge den siste tiden. 

Dior Sauvage er veldig populær blant menn, kanskje det er den du har luktet når du har gått forbi guttegarderoben. Den er noe unisex i uttrykket. Og noe tenåringsaktig. 

Husk at dufter kan være intense på huden din, men ha en mykere effekt når andre går forbi deg, eller har oppholdt seg i samme rom.

Angels Share By Kilian har jo tatt helt av. Den er beast mode når man først sprayer den på, også blir den mer myk i løpet av dagen. 

• Liker 1
Skrevet
Kullsyrevann skrev (8 timer siden):

Byredo Mojave Ghost/Blanche/Gypsy Water? Maison Margiela Replica By the fireplace? Tenker Byredo og Diptyque har tatt seg opp i populæritet. Hvis ikke kan Jo Malone wood sage and sea salt være i samme gate. Kayali har også kommet til Norge den siste tiden. 

Dior Sauvage er veldig populær blant menn, kanskje det er den du har luktet når du har gått forbi guttegarderoben. Den er noe unisex i uttrykket. Og noe tenåringsaktig. 

Husk at dufter kan være intense på huden din, men ha en mykere effekt når andre går forbi deg, eller har oppholdt seg i samme rom.

Angels Share By Kilian har jo tatt helt av. Den er beast mode når man først sprayer den på, også blir den mer myk i løpet av dagen. 

Dior sauvage er det absolutt ikke. 😅 Den er forferdelig. 

Har lett etter denne lenge og kjøpt mange prøver fra finn; Wood sage and sea salt og Byredo er det heller ikke. De er altfor intense og sterke og ikke samme duft type jeg er ute etter. 

Men Angels Share By Kilian høres mer ut som er i riktig retning. Tusen takk for tipset. Skal prøve å få tak i en prøve av denne.

Skrevet
elgfareskilt skrev (2 timer siden):

Dior sauvage er det absolutt ikke. 😅 Den er forferdelig. 

Har lett etter denne lenge og kjøpt mange prøver fra finn; Wood sage and sea salt og Byredo er det heller ikke. De er altfor intense og sterke og ikke samme duft type jeg er ute etter. 

Men Angels Share By Kilian høres mer ut som er i riktig retning. Tusen takk for tipset. Skal prøve å få tak i en prøve av denne.

Jeg er helt enig i at Dior Sauvage ikke er en favoritt 😂 Men er mange som liker den, pussig nok. 

Andre merker som er utrolig populære er jo Parfums de Marly (men kan ikke forestille meg at det er Delina?). Også har du Atelier des ors.

Det er MANGE som bruker Narcisso Rodriguez For her linjen. Musc Noir Rose tok av på tiktok. Den er kanskje litt kommersiell, men veldig rund i kantene og lett å like. 

Angels Share syns jeg er fantastisk i hvert fall. Mange bruker heller Lattafa Khamra fordi den skal være lik, og er tilgjengelig i Norge. Har ikke prøvd den selv, men mange menn er fan av denne (og kvinner). Så tror den går under unisex :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...