Gå til innhold

Ser du ned på renholdere?

AnonymBruker

Ser du ned på renholdere?  

327 stemmer

1. 1. Ser du ned på renholdere?

• Ja
      12
    • Nei
      315

Anbefalte innlegg

Knirke skrev (15 minutter siden):

Da regner jeg med du kommer med komplimenter til alle andre rundt deg også. At du sier til konsernsjefen "Det var gode resultater dere leverte forrige kvartal, takk for det!", eller til regnskapsaarbeideren "Takk for lønna, du er en knupp"

Håper virkelig ikke du mener alvor når du sier du hater alle som tråkker på gulvet ditt uten å beklage. Hvis jeg skulle hatet alle som tar meg og min jobb som en selvfølge hadde jeg ikke gjort noe annet enn å gå rundt å hate folk. Ikke spesielt sunt for den psykiske helsa, eller hva?

Jeg ER flink til å se folk jeg,så det kan ingen ta meg på. 

Og hvis du leser så står det "hater der og da",så ikke noe langvarig hat. Poenget var å få fram forskjellen på de som ser renholder og deres arbeid og de som tar det som en selvfølge. 

Anonymkode: 9fbe2...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, absolutt ikke. Men det er klart at enkelte folk bryr seg mye om status og da tenker de vel at folk som ikke tjener det de tjener er litt "sånn" eller "sånn" har jo merka det litt selv. Men folk flest gjør ikke det. 😊

Jeg blir også oversett, men jeg tror jeg overser folk fort også, det er travelt osv. Jeg har aldri hatt en statusjobb da. 

Anonymkode: f5fd5...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvorfor skulle jeg det. Ser ikke ned på noen andre enn dem som behandler andre dårlig. Sånne ser jeg ned på.  Mora mi jobbet som renholder. Er pensjonist nå. Fantastisk dame. Har en venninne som er renholder og elsker det. De fleste yrker er bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på noen yrker. Renholdere er veldig viktige i samfunnet. Som postmannen, kjøpmannen, slakteren, trailersjåføren, bonden, sykepleieren osv, osv........... 👍🙂 Liker derimot ikke folk som ser ned på andre pga sånne ting for meg rare ting. De har sikkert en personlighetsforstyrrelse. Psykopat/narsissist. De tror alltid de er bedre enn andre. Og så er det de vi alle hadde hatt det bedre uten. De er jo syke i hodet. Vær stolt av jobben din. 😃

Anonymkode: 965f5...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på noen som helst pga yrket deres, vi trenger absolutt alle!

Den ene renholderen på jobben er derimot potte sur og negativ til alt, så hun er jeg ikke så begeistret for. Men det er pga personligheten hennes, ikke pga yrket hennes! Hadde hatt like mye imot henne om hun var adm.dir!

Anonymkode: 827d7...0ca

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lt.Dan skrev (På 22.12.2024 den 17.42):

Det er ikke pent å juge, spesielt før jul🎅

Hvor mange av dere som ikke ser ned på renholdere kunne tenkt dere det samme yrke selv, eller for barna deres?

Noen yrker har lavere status enn andre, slik er det bare. Dette gjenspeiler seg som regel i lønnsnivået/nødvendig utdanning.

Å "se ned på" beyr ikke det samme som  å spytte vedkommende i ansiktet evt velte vasketralla dems bare for å være jævlig.

Jeg liker ikke å vaske så derfor kunne jeg ikke tenkt meg den jobben, betyr ikke at jeg ser ned på en renholder for det. Jeg ønsker heller ikke å bli tannlege, men jeg ser ikke ned på tannlegen min heller. Og barna mine kan bli akkurat det hjertet deres vil. Du er helt på bærtur ang hele innlegget ditt. 

Anonymkode: 965f5...695

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hilser innimellom. Men noen ganger er jeg opptatt eller i min egen verden. Hilser ikke på absolutt alle andre kolleger ila en dag heller.

Anonymkode: b015f...f5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hilser innimellom. Men noen ganger er jeg opptatt eller i min egen verden. Hilser ikke på absolutt alle andre kolleger ila en dag heller.

Er du sykepleier?

Anonymkode: 384b5...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er så takknemlig for de som gjør den jobben. 🥰

Jeg passer alltid på å takke for jobben når de kommer, på lik linje som jeg takker for maten i kantina og takker for turen til bussjåføren. Og takker for hjelpa til leger, sykepleiere osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen mennsker, men jeg går heller ikke rundt og takker renholdere for at de gjør det de får betalt for. Jeg har til dags dato aldri opplevd at en vasker har kommet bort til meg og takket meg for jobben jeg gjør...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 2.46):

Jobber som renholder på forskjellige steder i byen. Noen steder er de som jobber der greie og hilser, mens andre steder er det som du er luft, så hva tenker dere egentlig om renholdere? Det er en lavstatus jobb tross alt.

Anonymkode: 16c0d...f66

Nei , har nok tenkt det er en jobb jeg kunne klart å gjøre, men har registrert det er fagbrev på den så det er nok mer ved jobben enn det jeg ser.

Hadde en jobb der vi kostet gulvet før renholderen kom og hilste og pratet med dem. Hyggelig besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. De gjør jo en utrolig viktig jobb! Hva i all verden skulle vi gjort uten renholdere? Vasset i møkk?

Jeg flyttet til Sverige på 90-tallet en gang, og det viktigste da var å komme i jobb, uansett hva. Så den første jobben jeg fikk var min første vaskejobb noensinne. Det var blytungt arbeid (tunge vaskebøtter måtte bæres hit og dit osv) da jeg vasket oppganger i boligblokker for et boligselskap. Hadde den jobben i noen måneder, tror det var 3-4 mnd. Så fikk jeg en annen jobb som var mindre tung og mindre fysisk arbeid.

Etter den erfaringen har jeg hatt stor respekt for renholdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 2.46):

Jobber som renholder på forskjellige steder i byen. Noen steder er de som jobber der greie og hilser, mens andre steder er det som du er luft, så hva tenker dere egentlig om renholdere? Det er en lavstatus jobb tross alt.

Anonymkode: 16c0d...f66

Jeg hilser stort sett ikke på folk jeg ikke kjenner, så om jeg ikke hadde hilst på deg hadde det absolutt ikke handlet om å se ned på. Jeg hilser jo ikke på en kirurg jeg ikke kjenner som jeg passerer i korridoren på sykehuset heller, eller på en pilot på vei til flyet. 

Anonymkode: 89a37...896

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, renholdere er en av de jeg faktisk beundrer mest. Fordi jeg hater å vaske, og da mener jeg at jeg HATER det.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 18.17):

All ære til renholdere som jobber i land. Jeg hadde nok aldri valgt en sånn jobb, men jeg er renholder/helivakt offshore og jeg er veldig stolt over jobben min.

Anonymkode: 88204...e51

Hva er forskjellen der da? Det er vel bare lønnstillegget (offshoretillegget) og at en får lov å være kul i kjeledress når en tar i mot helikoptrene?
Arbeidsoppgavene er vel ellers lik? 

Anonymkode: 9b3d5...ef8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke ned på noen arbeidsgrupper, og har en like god tone med direktøren som med kantinepersonell og renholdspersonalet. Alle gjør en like viktig jobb. 

Når det er sagt ville jeg ikke anbefalt barnet mitt å bli renholder, men jeg ville heller ikke anbefalt hen å bli direktør. Det er mange grunner til at jeg personlig finner et yrke uattraktivt å ha. 

Anonymkode: 9b3d5...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 18.23):

Er du sykepleier?

Anonymkode: 384b5...b61

Lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg ser ned på de firmaene som skal ha renholdere, men kun vil ha dem inne om kvelden/natta sånn at de ikke skal synes for de ansatte i kontorlokalene.

Anonymkode: b7f3f...b72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei! Jeg ser ned på de firmaene som skal ha renholdere, men kun vil ha dem inne om kvelden/natta sånn at de ikke skal synes for de ansatte i kontorlokalene.

Anonymkode: b7f3f...b72

Er det et fenomen? Aldri hørt om. Når jeg jobbet på Rema 1000 derimot var det slik. Vaskepersonalet var ferdig å vaske før kl 07.00, men det var fordi det var upraktisk å gjøre det når butikken var åpen og full av kunder.

Anonymkode: ea40d...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...