Gå til innhold

Hva har du spist i dag? Svar helt ærlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

6 kinder maxi
Piano yoghurt
8 mr brownie
Maarud supermix snacks 
Mac & Cheese med 4 oster (Den fra normal)
2 piano yoghurt
Billy's pan pizza
Grandiosa 
Rørvik fiskeboller med hvitsaus
Piano yoghurt
Billy's pan pizza

Drikke: 1,5l fanta, 3 bokser sprite og 3 litago jordbærmelk 

Spoiler

Slutt å kommentere please, det blir ryddet som avsporing og du ødelegger for alle andre. Jeg kan ikke kommentere tilbake. Du får late som at tommel opp er tommel ned om du må ytre din mening. Jeg har et problem med mat, er fullstendig klar over det (og det er også alle som leser) og jeg oppfordrer ingen til å gjøre som meg. Dette er min realitet og hverdag med anoreksi og bulimi (er inne i en binge-periode). Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg spiser slik som jeg gjør i detalj, fordi det blir ryddet som prat om spiseforstyrrelse. Alt er av en grunn, jeg gjør det ikke fordi det er morsomt. Det er en ting jeg må si; Det å binge på mat jeg elsker og liker veldig godt, det gjør jeg ikke. Jeg binger på mat jeg får til å svelge og velger matvarer jeg normalt aldri hadde valgt i butikken.  

Til deg som roper "søk hjelp" vet ikke hvordan norsk helsevesenet behandler folk med spiseforstyrrelse og traume lidelser. Det er bortkastet energi å gnåle om å søke hjelp. 

Det er flere her inne som tydelig underspiser og har usunne spisevaner, ser ingen klage på dem. Er flere her inne som har lagt ut liste med mat som er langt, langt under dagsbehovet og den grensen KG tillater å skrive om.
Jeg er ikke den eneste som sliter med mat på denne måten, problemet er at du ikke får høre om dem fordi det er skamfullt og vi er eksperter på å skjule det. Du finner oss ikke ute på en restaurant å spiser slik eller ved middagsbordet med hele storfamilien. Vi er ikke alle ekstremt overvektige, vi kommer i alle størrelser. Du kjenner kanskje noen som sliter på samme måte som meg, og du er ikke en gang klar over det. 
Hemmelighold opprettholder sykdommen, men det er mye skam knyttet til det så vi skjuler det godt for alle rundt oss. Også våre nærmeste. Jeg er som en åpen bok (på nett og til psykologen jeg gikk til før) om SF, men regelverket på KG tillater det ikke og sånn er det bare.  

Tråden ber om å være ærlig om hva man har spist, jeg er ærlig om hva jeg har spist i dag, slik som alle andre her inne. Verken mer eller mindre. 

Legger dette i spoiler for å ikke ta opp for stor plass på siden, fordi det er forstyrrende for de andre. 

Anonymkode: 4c11e...65b

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lompe med falaffel og en dæsj naturellyoghurt. Agurk. Et eple. Lompe med julebrunost.

Funkygine-rundstykke med julebrunost.

Et eple og to knekkebrød med plantego’ sjokao.

Tre sorte kaffe i løpet av dagen.

1 pølse med potet-og gulrotmos

Noen mokkabønner🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregrøt med peanøttsmør, yt vaniljeyoghurt, sukkerfritt syltetøy, chiafrø og gresskarkjerner.

1 hel(!) Pinsa-pizza med kyllingkjøttdeig, grillet kylling og rødløk. Mett nå ja ;) 

Anonymkode: bddb2...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Startet dagen med to knekkebrød med kyllingpålegg, ett kokt egg og en liten skål med naturell yoghurt og granola. 

Så dro vi på aktivitetsdag med barna og der drakk jeg en kopp kaffe, en kopp kakao med krem og spiste en pølse med brød.

Hjemme igjen spiste jeg en skål med tomatsuppe med pølse.

Så spiste jeg to knekkebrød med ost, drakk ett glass juice og en kopp te. Og nå spiste jeg nettopp en havrekjeks med sjokolade. Planlegger både potetgull og smågodt ikveld.

Anonymkode: a8e04...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: lapskaus fra gårsdagen 

Middag: mer lapskaus fra gårsdagen:p

Blir nok en banan og en brødskive eller to til kvelden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget vegetar variant av Baligryte med ris 

5 marsipan kuler med sjokolade 

1 boks Pepsi max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

2 knekkebrød med kalkunpålegg  tomater og agurk. Vann og grønn te.

2 hjemmelagde rundstykker med ost, tomat, paprika og agurk. Vann og grønn te.

2 ruter mørk sjokolade. 70%

Ørret filet, brokkoli, blomkål, gulrøtter og ertet. Vann. 

Anonymkode: c4907...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmer meg nå en av disse Kapteinens Fylte med Hollandaise, som jeg skal spise sammen med litt pommes frites, tomat og agurk. Det blir både frokost, lunsj og middag. Til drikke blir det Frus med Eple og Kiwi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En dobbel latte på soya og med sukkerfri vaniljesirup.  En sukkerfri red bull.En skål cottage cheese med salte peanøtter. Skal snart spise gyros (minus lefse). Masse vann og masse svart kaffe. Spiser lavkarbo/keto. 

Anonymkode: 82a6c...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 Jacobs brødskiver med bacon ost, 1 Fjordland i skål pasta bolognese. 1banan, 1pære, 10-15 toffife sjokolader.  Ska ikke spise mer idag. 

Anonymkode: d1166...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag har det vært mye forskjellig. Frokost: egg, bacon og bønner, en brødskive og litt agurk. 1 glass melk og svart kaffi. Var på tur: 1 kvikk lunsj, 1 kopp kakao, 2 pølser i brød og en appelsin. Kom hjem, 2 hellekaker med gomme. Middag som står i ovnen nå: hjemmelaget pizza og salat. Skal ha litt brus til pizzaen. Utpå kvelden kommer en venninne og vi skal ha litt vin og lefse/spekemat. 

Anonymkode: ccaff...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 14.45):

Er det greit om jeg spør om du får noe hjelp? Virker tøft å spise så mye, føles det som om du bare MÅ ha det? 

Anonymkode: 9668e...a04

La dama få spise så mye da. Hun er slank også. 

Anonymkode: 2f61a...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 3 rugsprø knekkebrød med litt smør, norvegia og agurk
Lunsj: Var sulten idag så
           Omelett av to egg med litt ost på
           3 rugsprø med leverpostei og lettmajones
           1 banan
Middag: Hjemmelaget kyllingsalat
               Sukkerfri vaniljeyoghurt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag (og ikke spesiell sunn meny. På lørdager spiser jeg det jeg har lyst på….Faster 16/8. En bolle på besøk hos mormor, en kinder maxi, en hjemmelaget burger + en neve pommes frittes. Til kveldkos blir det litt oliven, ost, serranoskinke og ett glass vin.. så blir det 16 timers faste til i morgen 🤓

Endret av Skyblue7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til "frokost" kl 11 spiste jeg en brødskive med pålegg, så spiste jeg en håndfull chips fra gårsdagen sånn ca kl 13, fordi samboer var borte og ikke fikk ordnet mer mat til meg og baby var helt krakilsk så jeg fikk ikke ordna mat selv, og så spiste jeg en hjemmelaga hamburger kl 16 og så har jeg spist litt smågodt nå i kveld. 

Så en veldig usunn dag, med masse tomme kalorier 😅 Men det er lørdag. 

Anonymkode: 6ddfc...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 brødskive med ost og ett glass skummet melk til frokost. 

Hjemmelaget fiskegrateng og raspet gulrot til middag. 

Raspet gulrot som snacks til kvelden (juhu) 

2 brødskiver med ost og ett glass med  skummetmelk til kvelds. 

Og kaffe innimellom alt dette, med en dæsj kaffifløte. 

Anonymkode: 9876f...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lunsj: 1 og et halvt hjemmelaget rundstykke, et med jordbærsyltetøy og et halvt med servelat.

Middag: En halv hjemmelaget proteinpizza.

Snack: 3 mini Kinder og 0,33 Kald lite. 

1549 kcal til sammen.

Proteinpizzaen (laget av cottage cheese) var god,og kan godt anbefale folk å prøve - men ikke forvent at det skal smake pizza, var mer som en litt oversized omelett med topping 😂 

Anonymkode: 61729...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 kinder maxi
3 donuts
Smil
2 piano yoghurt
Grandiosa calzone (nesten hele, for mye deig) 
Melkerull
Billy's pan pizza
6 kinder maxi
Piano yoghurt
2 2pk Milky way
Grandiosa pizzarull (nesten hele, for mye deig) 
1 2pk twix
Billy's pan pizza
Kinder bueno
Halv osteloff med ost og skinke
Halv sjokoladekake fra coop (var ikke god🤢)

Drikke: 1,5l fanta, 1l melk med o'boy og 3 cocio sjokomelk 

Anonymkode: 4c11e...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I går havregrøt og sushi.

Usikker på hva som skal spises i dag, da jeg ikke har laget plan for i dag ennå. Men vet det blir havregrøt i alle fall. Tipper middag blir omelett eller fisk, med grønnsaker 

Anonymkode: 11345...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I går, frokost: Svart kaffe, vann, to hjemmebakte havrekjeks 

Lunsj på café: Skagentoast, 1 glass hvitvin, vann

Middag: Hjemmelaget lasagne med grønn salat, 1 glass rødvin, vann

Utover kvelden: 2 glass rødvin, vann

Anonymkode: e39b9...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...