Gå til innhold

Hva er det mest ekstreme barnet ditt har gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kan kalle det ekstremt.

Datteren min låste meg inn på badet en gang, hun var vel 4 år den gangen, og hun satt utenfor og lo. Jeg tryglet og ba om at hun måtte låse opp igjen, men hun ville ikke sa hun. Heldigvis kom pappaen hjem fra jobb ikke så lenge etterpå og fikk med seg hva som skjedde. Hun ville absolutt ikke gi han nøkkelen så han måtte love henne at de skulle finne på noe gøy senere. Da fikk han nøkkelen. Vi hadde en alvorsprat med henne etterpå men hun bare lo og skjønte ikke alvoret. Hvorfor hun låste meg inne aner jeg ikke. 

Har du noen? Fortell!

Anonymkode: 84167...764

Skrevet

Kunne ikke faren bare ta fra henne nøkkelen? Dere premierte jo det hun gjorde

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Min netopp-blitt-treåring fyrte i peisen mens jeg var på do. Da jeg kom ut sto barnet og holdt i en brennende fyrstikk, mens det var full fyr i peisen. 

Det hadde tydeligvis fulgt med da vi andre fyrte opp. Inkludert hvor vi la fyrstikkeska (på toppen i et skap, men tydeligvis tilgjengelig med en stol). 

Jeg ble både dypt imponert og forferdet.

Heldigvis gikk det helt fint, vi fikk slukket den brennende fyrstikken i barnets hånd (og gitt tydelig beskjed om at dette utelukkende måtte gjøres med voksne tilstede). 

Anonymkode: 78c40...79c

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
minister-mio skrev (41 minutter siden):

Kunne ikke faren bare ta fra henne nøkkelen? Dere premierte jo det hun gjorde

Ja, det kunne han jo egentlig gjort.

Skrevet

Nå er han 4 år, men fra han var 2 kunne han startet det neste av kjøretøy. Alle nøkler må vekk, vi trodde ikke at han kunne starte en sitteklipper, men han fikk til det og. 

3 år, full kontroll på kjøring av atv, crosser med støttehjul og annet. Ordnet slik en barnebil med lite batteri, faren ordnet bedre batteri så det gikk fortere. Full kontroll på ratt, gass og brems. 

Hadde aldri trodd jeg skulle være en nervøs mor, men jeg blir nervøs i blant. På bygda her er dette sett på som en vanlig greie. 

Har selvfølgelig på seg sikkert utstyr ved kjøring. 

Anonymkode: 763ee...f33

• Liker 5
Skrevet

Det må være klassikeren, hårklipp. Femåringen, med langt, krøllete hår, klippet pannelugg på seg selv. Hun rakk akkurat ikke å gjøre det samme på søsteren før vi oppdaget det. 

Anonymkode: fbc1b...1dd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Datteren min låste meg inn på badet en gang, hun var vel 4 år den gangen, og hun satt utenfor og lo. Jeg tryglet og ba om at hun måtte låse opp igjen, men hun ville ikke sa hun. Heldigvis kom pappaen hjem fra jobb ikke så lenge etterpå og fikk med seg hva som skjedde. Hun ville absolutt ikke gi han nøkkelen så han måtte love henne at de skulle finne på noe gøy senere. Da fikk han nøkkelen. Vi hadde en alvorsprat med henne etterpå men hun bare lo og skjønte ikke alvoret. Hvorfor hun låste meg inne aner jeg ikke. 

Har du noen? Fortell!

?????? 
Så viss ikke 4åringen gav fra seg nøkkelen så hadde du sittet der enda eller? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Knuser/ødelegger ting med vilje fra 1,5 - 2,5 år. 

Anonymkode: b3ff5...291

• Liker 1
Skrevet

Har en treåring som har begynt å teste ut ting. Han synes verktøy er spennende.

Før har jeg alltid kunne slappe av fordi han har aldri gjort noe gærnt. Han kan finne på å rydde på eget initiativ eller bare sitte å se i en bok. 

Det begynte såvidt med at han tusja på gulvet. 

Men det han gjorde sist var ekstremt til han å være. Han hadde tatt skrutrekkeren mens jeg holde på å skru sammen seng og stått og laget små hull merker i veggen. Det går ikke bort med maling. 

Anonymkode: d50b7...4f6

Skrevet

Jaget et søsken med kniv, klippet i stykker klærne til en skoleansatt og forsøkt å kvele sin mor.

(Ja, barnet har diagnoser. I fleng. Vi får gode tilbakemeldinger på oppdragelsen fra faginstanser). 

Anonymkode: 233c2...0e6

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du noen? Fortell!

Nøkkel til baderomsdør er en uting, bytt baderomsbeslag. Slik som har vrider på innsiden og indikator på utsiden. Kan også åpnes med skrutrekker, kniv eller lignende fra utsiden om noen låser og ikke vil låse opp igjen. 

Her er en type:
https://www.clasohlson.com/no/Habo-WC-beslag-til-dør%2C-børstet-aluminium/p/41-8081-1

• Hjerte 3
Skrevet

Barnet badet på badet i 1 etasje og jeg gikk litt til og fra. Så klarer han å gå ut av det lave badekaret og henter dobørsten (med en fin blå farve) og tar den med opp i badekaret...

Anonymkode: bff18...1e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du noen? Fortell!

Veldig spesielt å love noe gøy, litt som premiering for noe som ikkje var fint gjort. Bare å ta nøkkelen å låse opp

• Liker 6
Skrevet
Dojakitty skrev (3 timer siden):

?????? 
Så viss ikke 4åringen gav fra seg nøkkelen så hadde du sittet der enda eller? 

Nei, selvfølgelig ikke. Da måtte han tatt den. Egentlig kunne han bare tatt den med en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, selvfølgelig ikke. Da måtte han tatt den. Egentlig kunne han bare tatt den med en gang.

Ja, utrolig merkelig opplegg. I tillegg premiering for å gjøre noe man ikke skal..

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Han har gjort mye «gøy», men det aller meste bunner ut i nysgjerrighet, så når jeg får tenkt meg om så kan jeg smile av det. Noe av det mest «dustete» han har gjort er å fylle hele vannbeholderen på kaffetrakteren med zalo (og litt vann). Han ville prøve å lage boblemaskin🙈

Noe han sånn sett klarte, jeg måtte kjøre gjennom trakteren med rent vann ca 20 ganger for å få det ut igjen🙈😅

Anonymkode: 08be6...a6c

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du noen? Fortell!

Det er vel ikke 1. april i dag? 

Anonymkode: 77f0f...6ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke 1. april i dag? 

Anonymkode: 77f0f...6ec

Nei. Men så lyver jeg ikke heller. Dette har skjedd. Ja jeg syntes far kunne håndtert det på en annen måte.

Skrevet

Hun tok et skohorn og en krakk og slang seg i en svær lysekrone i taket som 4-åring. Kjempegøy. 

Hadde den falt ned oppå henne, hadde det ikke vært fullt så gøy. 

Anonymkode: 6545e...97b

Skrevet

Eldste (nå 14) fylte Zalo i vaskemaskinen en gang slik at det ble skum utover hele vaskerommet. Han visste det kom til å skje, det var det som var vitsen. Heldigvis var han gammel nok til å få jobben med å vaske rent igjen selv.. 

Ellers har har alltid vært superinteressert i alt av teknikk og plukket fra hverandre lokk på stikkontakter, klokkeradioen på rommet, etterhvert motoren på gressklipperen og alt mulig ganske tidlig. Selv om han også er en gaming-gutt er jeg glad han fremdeles synes alt av teknikk er kjempemoro. Ting som hjulskift på bilen og lignende har han fikset i flere år allerede.

Yngste (9) er egentlig ganske lik, hans største påfunn så langt tror jeg må ha vært å skru fra hverandre avløpsrøret på vasken på badet for å se min reaksjon når vannet rant ut av skapet under vasken. Han også synes alt av maskiner og ting med ledninger er moro, og kan kikke på og lese om biler, tog og lignende i timesvis. 

Jeg var egentlig ganske lik selv som barn, så det er nok "running in the family".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...