AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #21 Del Skrevet 27. desember 2024 Du har rett i at jeg 45+, kanskje fremstår treig, negativ og fordomsfull på jobb. Men jeg er faktisk bevisst på å være både tålmodig og forståelsesfull med de i tyveårene, jeg har jo erfaring med å være en ivrig bedreviter. Selv om mange fremdeles oppfører seg litt som tenåringer der de insisterer på at de vet best og insisterer på å gjøre ting på dumme måter, men de gjør de idiotiske tingene med i iver i alle fall. Samt at mange er litt lite robuste og trenger mye trening for å klare å yte på ett akseptabelt nivå. Synes man generelt man er litt for redd for å krenke de unge og at man krever litt lite fra dem. De får mye skryt for helt selvsagte ting og finnes det en som faktisk er flink i jobben blir man overrasket (men det finnes en del av disse også) Anonymkode: 15b1c...1df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #22 Del Skrevet 27. desember 2024 Mardina skrev (På 22.12.2024 den 1.12): Jeg er 45 og føler meg absolutt ikke treg og gammel 😄 Er det noen jeg opplever som trege, så er det nettopp de i 20 åra. Trynet i mobilen, orker ikke stå opp, orker ikke jobbe full dag, orker ikke å vaske hus osv.. Orker faktisk ingenting. Mens jeg på 55 år, orker alt, full jobb, hus og familie. Bor med to tjueåringer i huset og de er faen meg noe av det lateste og tregeste jeg vet om. Pisker de til å gjøre oppgaver, men du verden, for et prosjekt så fort de skal gjøre noe de ikke ønsker å gjøre frivillig. Anonymkode: 12d03...852 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #23 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg er selv i midten av 40-årene, og jobber på en arbeidplass med stort aldersspenn i personalet, fra folk i 20-årene, til de som snart går av med pensjon. Opplever selv at dette er berikende. De eldre har utrolig mye erfaring og kompetanse de kan dele med de yngre, mens de yngre kan komme med nytt blikk på ting, oppdatert kunnskap, lære bort «tekniske ting», osv. Opplever oss som en sammensveiset gjeng, og at vi som arbeidsplass blir bedre av denne bredden. Anonymkode: 8018b...581 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #24 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 1.15): Å være profesjonell i arbeidslivet handler bl.a. om evnen til å omgås ulike mennesker.Man kan ikke forvente at arbeidsplassen skal ta hensyn til enkeltindividers nykker eller problemer med å "deale" med mennesker som er ulik en selv. Anonymkode: 9c42e...2e2 Tenker at dette er de samme som får håndplukke bursdagsgjester allerede fra 9-årsalderen, fordi mammas gullunge må få slippe å sosialisere med andre enn bestevennene sine. De har rett og slett ikke blitt oppdratt til å klare å sosialisere med folk som er ulike seg selv. Anonymkode: 645f9...277 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #25 Del Skrevet 27. desember 2024 Når jeg begynte å jobbe så ble jeg satt sammen med en smart 60-åring. Det var veldig bra for utviklingen min. Nå som jeg er midt i karrieren selv så er det berikende å få jobbe med en 25-åring som kan mye jeg selv ikke kan. Å rekruttere de rette folkene og dyrke en god kultur på arbeidsplassen er nøkkelen tror jeg. Anonymkode: 94ca9...44d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #26 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.41): De virker så trege i hodet, er satt i sitt og gjerne fordomsfulle. I arbeidslivet burde det være skilte avdelinger for folk i forskjellige aldere? Anonymkode: 340ee...286 Hva tenke du om studier som viser at intelligensen er fallende etter de som er født etter 1985? Ny studie: Nordmenn er blitt mindre intelligente Anonymkode: 6b1a1...f48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #27 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.41): De virker så trege i hodet, er satt i sitt og gjerne fordomsfulle. I arbeidslivet burde det være skilte avdelinger for folk i forskjellige aldere? Anonymkode: 340ee...286 Mulig det. Er 45 selv så ikke meg du spør. Men, jeg jobber innen regnskap og revisjon. Og forunder meg over den lave arbeidskapasiteten til de unge. Då vi var barnløse og uten forpliktelser var vi interessert i å stå på, tjene penger og få erfaring. Nå er det en befrielse når disse unge går hjem så det er mulig å få gjort jobben. Dette var en avsporing, vet. Anonymkode: 7433e...66b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #28 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.41): De virker så trege i hodet, er satt i sitt og gjerne fordomsfulle. I arbeidslivet burde det være skilte avdelinger for folk i forskjellige aldere? Anonymkode: 340ee...286 Nei😂 Anonymkode: 4829a...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 28. desember 2024 #29 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Det er så morsomt når 20 åringer tror folk i 40 årene, er klar for rullator og støttestrømper. 🤣 Jeg er 45 og er verken treg eller gammel. Endret 28. desember 2024 av Phoenix Heart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #30 Del Skrevet 28. desember 2024 Problemet med 20 åringer er at de knapt kan å slå på en datamaskin. Anonymkode: a5420...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå