Gå til innhold

Dere i 20årene, syns dere også at deg er stress å deale med fol over 45?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De virker så trege i hodet, er satt i sitt og gjerne fordomsfulle. I arbeidslivet burde det være skilte avdelinger for folk i forskjellige  aldere?

Anonymkode: 340ee...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De virker så trege i hodet, er satt i sitt og gjerne fordomsfulle. I arbeidslivet burde det være skilte avdelinger for folk i forskjellige  aldere?

Virker som du er mer satt 🤣

Jeg har alltid ment det er en fordel å jobbe med folk som er ulike meg. Og ser absolutt ikke at 45- åringene er tregere enn de unge på jobb

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hahahaha folk da, ikke folk. Dumme meg

Ja, der var du litt treg i hodet. Jeg synes personlig det er stress å "deale" med folk i 20-årene og yngre, heldigvis har jeg ikke barn.

Anonymkode: e85ae...00d

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe problem, nei. Har alltid jobbet med folk som er en del eldre, og som arbeidstaker i tjueårene er man jo gjerne ganske fersk i gamet, og da er det ikke unaturlig at noen med mer erfaring bestemmer og hjelper til litt. 

Anonymkode: 7b780...d5a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri hatt det problemet.

Å ikke skyndte seg med alt er ikke nødvendigvis synonymt med å være "treg i hodet". Jeg tror det ofte kan være en fordel å ta noen sekunder til å tenke før man sier noe eller svarer noen. 

Anonymkode: 3c3b3...523

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heh, ja. men tror egentlig det er mer mentalt, men ja, har opplevd en del som livet ikke gikk helt som de ønsket at livet skulle bli, så de projiserer det på ulik måte til de yngre, som er helt uvitende om den slags oppførsel. de klarer liksom ikke å la de unge få være unge. altså, det jeg mener er at man får en drøss med advarsler om det ene og det andre, type ting som er relativt enkle å unngå. men så er jeg utstyrt med en slags "javel, jeg hadde aldri noensinne tenkt å gjøre noe slikt. hvorfor skulle jeg gjøre det, liksom?", og så når jeg blir advart så begynner jeg jo å lure fælt på HVORFOR man ikke skal gjøre det, så jeg må jo prøve det ut? HAHHAHA, så teit. men jeg føler det er litt basic menneskekunnskap. jeg prøver jo å advare barnet mitt om det ene og det andre, som jo er "etter oppskriften", men egentlig kunne jeg ønske at jeg slapp å gjøre det. for det gjør bare at barnet mitt absolutt må gjøre det ... men hvis jeg ikke sier det blir jeg tatt for å være uansvarlig forelder. blæh. 

Anonymkode: b4547...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

heh, ja. men tror egentlig det er mer mentalt, men ja, har opplevd en del som livet ikke gikk helt som de ønsket at livet skulle bli, så de projiserer det på ulik måte til de yngre, som er helt uvitende om den slags oppførsel. de klarer liksom ikke å la de unge få være unge. altså, det jeg mener er at man får en drøss med advarsler om det ene og det andre, type ting som er relativt enkle å unngå. men så er jeg utstyrt med en slags "javel, jeg hadde aldri noensinne tenkt å gjøre noe slikt. hvorfor skulle jeg gjøre det, liksom?", og så når jeg blir advart så begynner jeg jo å lure fælt på HVORFOR man ikke skal gjøre det, så jeg må jo prøve det ut? HAHHAHA, så teit. men jeg føler det er litt basic menneskekunnskap. jeg prøver jo å advare barnet mitt om det ene og det andre, som jo er "etter oppskriften", men egentlig kunne jeg ønske at jeg slapp å gjøre det. for det gjør bare at barnet mitt absolutt må gjøre det ... men hvis jeg ikke sier det blir jeg tatt for å være uansvarlig forelder. blæh. 

okei. utenfor tema, sikkert. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Å være profesjonell i arbeidslivet handler bl.a. om evnen til å omgås ulike mennesker.Man kan ikke forvente at arbeidsplassen skal ta hensyn til enkeltindividers nykker eller problemer med å "deale" med mennesker som er ulik en selv.

Anonymkode: 9c42e...2e2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert like stress for de i 40-årene å takle de i 20-årene som motsatt. Men førstnevnte har vært ung selv om vet hvordan det var, så de behandler de unge med respekt. Motsatt? Not so much.

Anonymkode: b2838...a36

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Aldri syntes.

Mener heller det er en fordel å kunne jobbe i en gruppe sammensatt av folk i ulike aldre, med ulikt erfaringsnivå. Så lenge alle er respektfulle og åpne for å lytte til og lære av hverandre kan det være både en fordel for arbeidsoppgavene og for det sosiale på jobb. Tror vi har godt av å samhandle litt på kryss og tvers. Er enormt mye å lære bare man er innstilt på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bærer jo HI preg av tøys og trolleri, men ganske ironisk å karakterisere en hel gruppe som fordomsfulle. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, der var du litt treg i hodet. Jeg synes personlig det er stress å "deale" med folk i 20-årene og yngre, heldigvis har jeg ikke barn.

Kanskje dumme meg tuller litt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Samme her. Folk i 20 årene der jeg jobber, har jevnt over mer fravær, dårligere arbeidsmoral, skaper oftere konflikter og har lavere kvalitet på arbeidet.

Ledelsen forsøker å rekruttere «mer voksne» folk med bredere og lengre arbeidserfaring av akkurat disse grunnene.

Anonymkode: 35491...2fa

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Være å dele med en i 20 åra rett ut fra skolen og 0 erfaring og ikke vil høre på de med erfaring at ting ikke altid kan gjøres ut fra boka. Mange ikke alle men en del i 20 til 25 tror de er verdens mestere de har jo akurat tatt utdanning og mener de da kan mest

Er og noe som hetter hastverk er listverk. Husker selv en gang måtte vi gjøre alt på nytt pga en ung gjordecalt så raskt at enkelte ting var rett gjort.

Anonymkode: 5f7bc...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.41):

For de første forstår aldri 20-åringene hvor gammel jeg er, de tror jeg er yngre.

For det andre er 20-åringer nå utrolig late, usunne, de tåler lite, sliter psykisk, vil ha sykedager...lista er lang. 

Anonymkode: e932d...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arbeidet med mange i 30-årene og enda eldre, og har truffet mange allrighte folk. Klart at ting ikke går så fort, men det tar de fleste igjen på at de er rutinerte.

Anonymkode: 942fa...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...