Gå til innhold

Gi han ultimatum pga ikke førerkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Samboern min(på snart 30) har ikke lappen, men er student. Jeg har sagt lenge at han må ordne den, han sier den skal bli i orden etter jul. Er redd det ikke blir å skje. Er litt lei av å kjøre han rundt og måtte fikse alt. Innafor å gi ultimatum om at han faktisk må ha lappen for at vi skal kunne være kjærester? og samboere? Eller er jelt helt urimelig og egoistisk?

Anonymkode: a3755...df4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvor viktig bilen er. Om dere bor på landet eller i en liten by, synes jeg det er en fordel å ha lappen. Bor man midt i Oslo ser jeg ikke helt behovet.

Om du tenker at det er førerkortet som maker eller breaker dette forholdet, er det kanskje ikke noe å ta vare på i utgangspunktet. 

Anonymkode: 02d84...a07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke pga manglende førerkort, men si nei til å kjøre ham rundt.

Anonymkode: 09afa...501

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du er urimelig og egoistisk hvis du stiller det kravet, akkurat som han er urimelig og egoistisk hvis han krever at du kjører han hele tiden. 

Anonymkode: ff5a2...57c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Samboern min(på snart 30) har ikke lappen, men er student. Jeg har sagt lenge at han må ordne den, han sier den skal bli i orden etter jul. Er redd det ikke blir å skje. Er litt lei av å kjøre han rundt og måtte fikse alt. Innafor å gi ultimatum om at han faktisk må ha lappen for at vi skal kunne være kjærester? og samboere? Eller er jelt helt urimelig og egoistisk?

Du er urimelig, fordi han har nok av annet å konsentrere seg om med studier. 
Vil du at han skal gjøre det mindre bra på studiet fordi han må følge opp dine krav? 
Kjærlighetsforhold er å gi og ta, motta og overlate. Det er ikke krav og ultimatum, da går alt på skeive til slutt. 

Anonymkode: b4498...587

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sikkert en upopulær mening men det er noe usjarmerende med såpass voksne menn som ikke diller seg til å ta førerkort 

Anonymkode: f66d2...b30

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan selvfølgelig gi han det ultimatumet, men da må du også være forberedt på å miste han.

Anonymkode: 46c17...28b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du vurderer å gi et ultimatum basert på dette så er det bedre om du dropper ultimatum og slipper mannen fri.

Anonymkode: 4dfe6...4bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er jo du som velger å kjøre han, du kan jo slutte med det og se om han får motivasjon til å ta lappen. 

Anonymkode: 01705...812

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må du kjøre rundt på han som et barn?? 

Anonymkode: 07de2...024

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropp og kjør han rundt. Har han ikke lappen, så får han ta offentlig transport.

Anonymkode: 8cfe1...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du dropper å kjøre ham, så vil han få mer lyst på førerkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uansett hva noen sier. På et tidspunkt i livet trenger man førerrett til bil. Det henger nøye sammen med å bli nogen lunde voksen.  Det er et minstekrav etter at man er 18 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en upopulær mening men det er noe usjarmerende med såpass voksne menn som ikke diller seg til å ta førerkort 

Anonymkode: f66d2...b30

Ikke noe upopulær mening. Det er rett å slett noe som henger sammen med voksen-livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vurderer å gi et ultimatum basert på dette så er det bedre om du dropper ultimatum og slipper mannen fri.

Anonymkode: 4dfe6...4bb

Jeg ville hellet sagt dropper mannen og slipper ultimatum. 

Anonymkode: 1ab9b...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Trøndere1 skrev (2 minutter siden):

Ikke noe upopulær mening. Det er rett å slett noe som henger sammen med voksen-livet. 

Ikke hvis man bor sentralt. Jeg kjører ikke fordi jeg tar et bevist valg om å ha minst mulig karbonavtrykk. Og jeg er i midten av 40 årene. Jeg klarer meg helt fint uten bil, og ser null grunn til å ta lappen. 

Anonymkode: 6810b...cbc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man sentralt nok, og har et noenlunde greit kollektivtilbud, trenger man ikke førerkort, med mindre man trenger det i jobben. 

Hvor mye koster et førerkort nå? Jeg tror jeg betalte totalt 6000 for mitt da jeg tok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trøndere1 skrev (2 timer siden):

Ikke før egenkapital til bolig. Det er idioti. 

Anonymkode: 3d3fc...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke før egenkapital til bolig. Det er idioti. 

Anonymkode: 3d3fc...94a

Idioti å bli et selvstendig voksent menneske? Den er grei…..

Anonymkode: 19d8a...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...