AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Kort forklart var jeg sammen med eksen min i 4 år, og gjorde det slutt for noen måneder siden ettersom jeg følte at han ga lite innsats det siste året av forholdet vårt. Mot slutten ba jeg om en pause, og da ville han kjempe skikkelig for forholdet og legge inn mer innsats, men jeg trodde ikke på han fordi han har hatt mange uoppfylte løfter mot slutten av forholdet. Etter mye tenking spesielt nå i de siste ukene har jeg innsett at jeg egentlig virkelig vil bli sammen med han igjen. Problemet er da at jeg lå med en annen for 2 uker siden. Jeg gjorde det fordi jeg ville move-on og bli kvitt all overtenkingen angående eksen min. Overtenkte om jeg hadde gjort en enorm tabbe ved å slå opp til punktet hvor det gikk utover psyken min, så jeg ville tvinge meg selv til å helt ferdig med han for å blitt kvitt alle disse tankene. I ettertid har egentlig bare det motsatte skjedd, og jeg vil tilbake mer enn noensinne. Helt fra jeg slo opp fram til samtalen min med han i går var han tydelig på at han også ville gi ting en ny sjans, men etter jeg innrømte at jeg lå med en annen trakk han seg veldig. Han sier nå at han tror det vil være umulig for han å kunne se forbi dette uten videre, og han mener at han tror den eneste måten han kanskje klarer det er hvis han ligger med noen selv... Han har tydeligvis holdt seg fullstendig sølibat i vente om at jeg skulle komme tilbake. Jeg trodde at han skulle klare å se forbi tabben min hvis han virkelig elsket meg, men nå vet jeg virkelig ikke. Burde jeg godta forespørselen hans eller burde jeg gå videre? Burde også kanskje nevne at gutten jeg lå med er en kompis av meg som kjæresten min aldri likte at jeg var venn med, siden han mente at kompisen hadde andre intensjoner. Skjønner jo på en måte at det kanskje gjør at det føles verre for han, men det var jo bare en stor tabbe. Anonymkode: ff101...d03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oumon23 Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Dette kan ingen andre enn deg selv svare på. Du må selv reflektere og finne ut om du hadde klart å akseptere det uten å bære nag inn i forholdet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Her trur eg du må gje han tid og rom til å lande litt i denne informasjonen og fordøye det heile ❤️ Anonymkode: 365b1...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): men jeg trodde ikke på han fordi han har hatt mange uoppfylte løfter mot slutten av forholdet Høres ut som om han lover for å holde på deg, men at han ikke er å stole på, dvs han lover og lover uten å holde det. Du lå med en annen i en periode dere ikke var sammen. Du har ingen forpliktelse i forhold til han når dere ikke var sammen. Jeg synes det et useriøst at han skal "ta igjen" ved å ligge med en annen før han blir sammen med deg igjen. Høres ut som om du vil få det bedre ved å finne deg en annen kjæreste 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Kvinner som har rebound sex er verdiløse partnere, så det er egentlig liten vits. Gjør han en tjeneste og la han være i fred. Og ja, den eneste grunnen til at han er kompisen din var akkurat dette, i håp om å få seg litt rebound fitte, dette vet alle menn. "Kompisen" din har aldri brydd seg om deg eller sett på deg som en venn. Anonymkode: c2b0a...6cf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Så teit av han. Hvis det plager han så mye at du lå med en annen vil det selvfølgelig ikke plage han mindre bare fordi han gjør det samme. Dette er bare han som er opportunistisk. Nå har han fripass til å ligge med noen andre for moro skyld og du kan ikke ha noen følelser rundt det. Han ønsker deg ikke vel om dette er noe han for ramme alvor ber om tillatelse til. Plis gå videre. Spør heller deg selv hvorfor du snudde ang. forholdet bare fordi du lå med noen andre. Jeg tror ikke det egentlig handler om han.. Anonymkode: 466b0...c56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så teit av han. Hvis det plager han så mye at du lå med en annen vil det selvfølgelig ikke plage han mindre bare fordi han gjør det samme. Dette er bare han som er opportunistisk. Nå har han fripass til å ligge med noen andre for moro skyld og du kan ikke ha noen følelser rundt det. Han ønsker deg ikke vel om dette er noe han for ramme alvor ber om tillatelse til. Plis gå videre. Spør heller deg selv hvorfor du snudde ang. forholdet bare fordi du lå med noen andre. Jeg tror ikke det egentlig handler om han.. Anonymkode: 466b0...c56 Det er her jeg føler meg litt splittet... For litt mer kontekst var jeg og han gjennom et brudd på 3mnd for 3 år siden. Imens vi var single den gangen holdt jeg på med en annen gutt, men eksen min hadde også et ONS. Da klarte han å se forbi det i ettertid, og vi var jo sammen i tre år etterpå. Han er en sånn person som vil at det meste skal være "likt". Derfor er det en del av meg som faktisk tror på det han sier om at han hadde klart å se forbi det. Men jeg er jo usikker på hvor mye jeg hadde blitt plaget i ettertid om jeg godtar det... Vil jo ikke at han skal være med noen andre på den måten, selvom jeg skjønner om det høres hyklerisk ut. Det jeg stusser veldig over med forespørselen hans er jo det at han ikke er typen til å ligge rundt eller ønske slikt... Han har kun vært med meg, eksen sin og denne 3. jenta og har uttrykt hvor lite han ser poenget med sex utenfor forhold. Da bare skjønner jeg ikke hvorfor det plutselig har endret seg nå. Han sier at i hans øyne kan han rettferdiggjøre at jeg lå med noen om vi begge har gjort det samme, men at han ikke klarer å akseptere det uten videre... Og ja jeg snudde jo ang forholdet nå av flere grunner. Har jo tenkt på å gå tilbake til han i lang tid, men samtidig var jeg redd for å forplikte meg og kjenne på alt av følelser igjen. Denne redselen og overtenkingen var jo det som førte til at jeg ville rive av plasteret og gjøre noe som jeg trodde ville gjøre bruddet permanent bare for å få fred og ro i hjernen, men det hjalp ingenting og jeg har bare angret i ettertid... ts Anonymkode: ff101...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Min tanke er at du ikke gjorde galt med å ligge med noen, dere var jo ikke sammen da? Men at han nå setter som kriterie at han også må få ligge, mens dere snakker om å bli sammen igjen, synes jeg blir rart. Høres ut som han vil «ta igjen», for noe som ikke var galt i utgangspunktet. Er han en usikker person? Hevngjerrig? Trassig? Høres rart ut for meg, og ville nok vært en dealbreaker for min del. ❤️ Anonymkode: 27c05...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min tanke er at du ikke gjorde galt med å ligge med noen, dere var jo ikke sammen da? Men at han nå setter som kriterie at han også må få ligge, mens dere snakker om å bli sammen igjen, synes jeg blir rart. Høres ut som han vil «ta igjen», for noe som ikke var galt i utgangspunktet. Er han en usikker person? Hevngjerrig? Trassig? Høres rart ut for meg, og ville nok vært en dealbreaker for min del. ❤️ Anonymkode: 27c05...5b9 Dette er også det jeg ikke skjønner. Han sa jo at jeg ikke har gjort noe direkte galt siden jeg ikke var forpliktet til han, men at likevel føles det helt feil for han å kunne hoppe inn i forholdet igjen når dette nylig skjedde. Han mener også at jeg leker med følelsene hans, siden da vi slo opp snakket vi om muligheten til finne tilbake til hverandre og da sa han at hvis jeg hadde ligget med noen andre eller vært i en relasjon med noen andre burde jeg ikke ta kontakt. Han sa også at han føler at jeg "playet" han i de siste to ukene, siden jeg gjenopptok kontakten med han og begynte å snakke om å finne ut om ting dagen etter det som skjedde uten å fortelle om det før i går. Jeg skjønner jo at han satte en grense om at jeg ikke burde kontakte han om jeg tok de valgene jeg gjorde, men jeg tenkte at det ikke kunne skade å i det minste prøve? Liksom, elsker han meg nok burde han vel kunne se forbi dette? Burde jeg kanskje bare gi han tid? Og se om han dropper ideen sin og er villig til å godta ting og prøve? Det er jo under et døgn siden jeg fortalte han det, så jeg har forståelse for at han kanskje tenker en del på det nå og trenger å fordøye ting. Anonymkode: ff101...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kort forklart var jeg sammen med eksen min i 4 år, og gjorde det slutt for noen måneder siden ettersom jeg følte at han ga lite innsats det siste året av forholdet vårt. Mot slutten ba jeg om en pause, og da ville han kjempe skikkelig for forholdet og legge inn mer innsats, men jeg trodde ikke på han fordi han har hatt mange uoppfylte løfter mot slutten av forholdet. Etter mye tenking spesielt nå i de siste ukene har jeg innsett at jeg egentlig virkelig vil bli sammen med han igjen. Problemet er da at jeg lå med en annen for 2 uker siden. Jeg gjorde det fordi jeg ville move-on og bli kvitt all overtenkingen angående eksen min. Overtenkte om jeg hadde gjort en enorm tabbe ved å slå opp til punktet hvor det gikk utover psyken min, så jeg ville tvinge meg selv til å helt ferdig med han for å blitt kvitt alle disse tankene. I ettertid har egentlig bare det motsatte skjedd, og jeg vil tilbake mer enn noensinne. Helt fra jeg slo opp fram til samtalen min med han i går var han tydelig på at han også ville gi ting en ny sjans, men etter jeg innrømte at jeg lå med en annen trakk han seg veldig. Han sier nå at han tror det vil være umulig for han å kunne se forbi dette uten videre, og han mener at han tror den eneste måten han kanskje klarer det er hvis han ligger med noen selv... Han har tydeligvis holdt seg fullstendig sølibat i vente om at jeg skulle komme tilbake. Jeg trodde at han skulle klare å se forbi tabben min hvis han virkelig elsket meg, men nå vet jeg virkelig ikke. Burde jeg godta forespørselen hans eller burde jeg gå videre? Burde også kanskje nevne at gutten jeg lå med er en kompis av meg som kjæresten min aldri likte at jeg var venn med, siden han mente at kompisen hadde andre intensjoner. Skjønner jo på en måte at det kanskje gjør at det føles verre for han, men det var jo bare en stor tabbe. Anonymkode: ff101...d03 Hvor gal har mennesker i denne verden blitt, nå da? Anonymkode: fcba8...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Allerede bare ett år inn i forholdet gjorde dere det slutt, eller hadde pause på flere måneder. Nå gjorde du det slutt, eller ba om pause, for noen måneder siden. Du sier du gjorde det slutt fordi du følte at han det siste året ikke var til å stole på, at han stadig kom med løfter som han aldri fulgte opp. Så fant du ut at du en gang for alle ville gå videre, uten ham. Og du hoppet til køys med en kompis som din eks ikke likte fordi han mente at din kompis hadde andre intensjoner med deg enn vennskap. Virker som om din eks fikk rett angående akkurat det, og du var tydeligvis heller ikke vanskelig å be, som valgte nettopp ham for å bli ferdig med eksen. Du valgte en mann å ha sex med som du visste ville gjøre det vanskelig for din eks å akseptere - og det tror jeg ikke var tilfeldig fra din side. Så får du panikk dagen etter å ha hatt sex med din kompis, og så kaster du deg over telefonen til eksen, og bedyrer at du vil ha ham tilbake. Og i fjorten dager forteller du ikke ham at du timer før du ringte ham hadde sex med den mannen han ikke likte fordi han visste at mannen ville ha sex og ev. mer av deg. Da lekte du med ham, han har rett i det, for da var ikke du ærlig med ham. Og likevel mener du at han skal bare akseptere dette uten videre. Du fikk panikk, og virker egentlig mer redd for å bli alene enn å egentlig ville ha tilbake eksen. Du mener at eksen skal se forbi at du hadde sex med en annen mann under et døgn før du tok opp igjen kontakten med eksen, og så mener du at hvis eksen elsker deg, da må han bare se forbi at du brøt en avtale dere hadde og hadde sex med en annen. Men hadde du hatt sex med kompisen din hvis du virkelig elsket din eks og ville ha ham tilbake? Ut fra hva du har skrevet er det absolutt ikke noe som tilsier at du og eksen vil få et mer stabilt forhold fremover. Og nå har dere til og med begynt å kjøpslå om forholdet... Helt ærlig, dette forholdet virker å ha vært kaos, at begge to av dere er umodne, ikke greier å snakke ordentlig sammen, og kanskje knapt respekterer hverandre. Han har ikke vært til å stole på i året før du gjorde det slutt. Nå er ikke du til å stole på for ham. Det høres ut som om dere burde akseptere at nok er nok, avslutte og heller gå videre i livet. Det dere holder på med nå er ikke bra for noen av dere. Anonymkode: 4f86f...9b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Så du har klart å ligge med to forskjellige personer etter du ble sammen med denne mannen.. To "pauser" i ett så kort forhold, viser at dette ikke er liv laga. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Burde også kanskje nevne at gutten jeg lå med er en kompis av meg som kjæresten min aldri likte at jeg var venn med, siden han mente at kompisen hadde andre intensjoner. Anonymkode: ff101...d03 Dere hadde kanskje begge andre intensjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekko jenta Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Haha dette kunne jo ha vært en film! Vel for det første vil du tilbake til han som han er? Han må få være seg selv både oppturer og nedturer. Det skal jo ikke være slik at du skal true med å slå opp forholdet for at han skal gi deg kjærlighet du lengter etter. Lol på det at han skal ligge med noen andre for å så etterpå skal gå inn i forhold med deg. Nei det må du ikke gå med på hvis du skal ha noe form for selv respekt. Noe annet er hvis du syns det er helt alright at dere/du/han har et åpent forhold etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden petterm skrev (7 timer siden): Høres ut som om han lover for å holde på deg, men at han ikke er å stole på, dvs han lover og lover uten å holde det. Du lå med en annen i en periode dere ikke var sammen. Du har ingen forpliktelse i forhold til han når dere ikke var sammen. Jeg synes det et useriøst at han skal "ta igjen" ved å ligge med en annen før han blir sammen med deg igjen. Høres ut som om du vil få det bedre ved å finne deg en annen kjæreste Dette. Anonymkode: 32f53...a2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Allerede bare ett år inn i forholdet gjorde dere det slutt, eller hadde pause på flere måneder. Nå gjorde du det slutt, eller ba om pause, for noen måneder siden. Du sier du gjorde det slutt fordi du følte at han det siste året ikke var til å stole på, at han stadig kom med løfter som han aldri fulgte opp. Så fant du ut at du en gang for alle ville gå videre, uten ham. Og du hoppet til køys med en kompis som din eks ikke likte fordi han mente at din kompis hadde andre intensjoner med deg enn vennskap. Virker som om din eks fikk rett angående akkurat det, og du var tydeligvis heller ikke vanskelig å be, som valgte nettopp ham for å bli ferdig med eksen. Du valgte en mann å ha sex med som du visste ville gjøre det vanskelig for din eks å akseptere - og det tror jeg ikke var tilfeldig fra din side. Så får du panikk dagen etter å ha hatt sex med din kompis, og så kaster du deg over telefonen til eksen, og bedyrer at du vil ha ham tilbake. Og i fjorten dager forteller du ikke ham at du timer før du ringte ham hadde sex med den mannen han ikke likte fordi han visste at mannen ville ha sex og ev. mer av deg. Da lekte du med ham, han har rett i det, for da var ikke du ærlig med ham. Og likevel mener du at han skal bare akseptere dette uten videre. Du fikk panikk, og virker egentlig mer redd for å bli alene enn å egentlig ville ha tilbake eksen. Du mener at eksen skal se forbi at du hadde sex med en annen mann under et døgn før du tok opp igjen kontakten med eksen, og så mener du at hvis eksen elsker deg, da må han bare se forbi at du brøt en avtale dere hadde og hadde sex med en annen. Men hadde du hatt sex med kompisen din hvis du virkelig elsket din eks og ville ha ham tilbake? Ut fra hva du har skrevet er det absolutt ikke noe som tilsier at du og eksen vil få et mer stabilt forhold fremover. Og nå har dere til og med begynt å kjøpslå om forholdet... Helt ærlig, dette forholdet virker å ha vært kaos, at begge to av dere er umodne, ikke greier å snakke ordentlig sammen, og kanskje knapt respekterer hverandre. Han har ikke vært til å stole på i året før du gjorde det slutt. Nå er ikke du til å stole på for ham. Det høres ut som om dere burde akseptere at nok er nok, avslutte og heller gå videre i livet. Det dere holder på med nå er ikke bra for noen av dere. Anonymkode: 4f86f...9b9 Perfekt beskrivelse og analysert 🚀👏 Anonymkode: 32f53...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt ærlig, dette forholdet virker å ha vært kaos, at begge to av dere er umodne, ikke greier å snakke ordentlig sammen, og kanskje knapt respekterer hverandre. Han har ikke vært til å stole på i året før du gjorde det slutt. Nå er ikke du til å stole på for ham. Spot on! Begge partene i dette forholdet lager konflikter i stedet for å løse de. Er det ikke det ene, så er det det andre. Evig runddans. Anonymkode: 7faea...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå