AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Skrevet 21. desember 2024 Det skjer så mye rundt i verden og ikke minst i Norge nå forårsaket av menn. Og jeg må si at jeg opplever menn som utrolig uforutsigbare med vanskeligheter med å kontrollere følelser. De dreper familiene sine, 50 stk er med på å voldta en neddopet kvinne, de kjører inn i folkemengder for å ta livet av folk, de knivstikker partneren sin osv. osv. osv. Veldig mange sier "Det er ikke alle menn". Men, jeg tror virkelig på at det er alle menn! Alle menn har dette i seg, men så kommer det ann på hvilken situasjon som kan utløse dette "behovet". For et års tid siden fikk mannen min en telefon fra sin beste venn. Han hadde over lenger tid vært sykemeldt for prolaps i ryggen og hadde pga dette blitt deprimert. Han hadde tatt kontakt med fastlegen og ble lagt inn umiddelbart da han plutselig hadde fått det for seg at han ønsket å drepe kone og barn. Heldigvis forstod han at dette er "feil" å tenke og oppsøkte hjelp. Men, likevel var dette en utrolig skremmende opplevelse for familien hans og vi som er rundt han. En helt vanlig oppegående mann uten noen historie med psykiske lidelser. Med tanke på voldtekt tror jeg at alle menn egentlig kunne gjort dette også. Men, de er mer styrt av at de er redde for å bli tatt og hva andre mennesker syns om dem. Om vi ikke hadde hatt normer og regler i samfunnet hadde de fleste menn voldtatt kvinner over en lav sko. I ekteskapet også. Før i tiden var det mer vanlig å voldta ektefellen sin siden kvinner ikke kunne dra fordi menn ikke lot dem ha sine egne penger og ikke fikk lov til å jobbe. Om kvinner ikke hadde fått de rettighetene vi har i dag ville omfanget av vold mot kvinner vært enda høyere. Og hvorfor? Fordi dette ligger i "blodet" til menn. Har de blitt dumpet, blitt gjort narr av eller mistet verdigheten på en eller annet måte er første tanke å bruke vold mot noen. Og dette er kjønnet vi velger til å styre land og store deler av verden. Det er skremmende. Voldtektssaken i Frankrike hvor over 50 menn voldtok en neddopet, sovende kvinne viser bare at det er "vanlige" menn som gjør disse tingene. Journalist, sykepleier, soldat, baker, brannmann... Det er naboen din, pappen til venninna di, fysioterapeuten din ja til og med fastlegen din (Frosta saken) kan du ikke stole på. Ja, de fleste menn er omsorgsfulle, hardtarbeidende, morsomme, kjekke osv. Men 1 livskrise, et brudd, en prolaps, en avvisning på jobb kan utløse den lille klikken i hodet på mannen som gjør slik at de kan drepe, voldta eller slå. Jeg tror rett og slett ikke vi får gjort noe med dette fenomenet i og med at det ligger latent i kroppen hos mannen. Annet enn at "lover og regler" i samfunnet er forbyggende. Noen tanker om dette? Anonymkode: ec44d...c8e 10 6 15
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #2 Skrevet 21. desember 2024 Helt enig og tenker nøyaktig det samme. Ser tendensene i flere menn jeg snakker med i løpet av en dag. Vold ligger så naturlig for mange av dem. Hver femte mann i fengsel sitter for eksempel inne for seksuelle overgrep. Det er så mange menn som er tilbøyelige til vold og overgrep at det er mer unormalt med «normale» menn enn gærninger. Dessverre. Anonymkode: b55d1...f01 12 2 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #4 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hver femte mann i fengsel sitter for eksempel inne for seksuelle overgrep. Anonymkode: b55d1...f01 Kilde? Anonymkode: f9f7c...beb 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #5 Skrevet 21. desember 2024 Jeg vet om noen menn dom er enige med det der. Anonymkode: 12f16...f24 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #6 Skrevet 21. desember 2024 Jeg er ikke redd min egen mann, han er en trygg og god person (helt til han plutselig klikker?). Men i min familie har det vært mye rart, jeg kan jo nevne noe: farfar som brukte psykisk vold hver gang han ble sinna, psykotisk onkel som prøvde å drepe faren sin (min morfar) med øks, inngift onkel som plutselig gikk inn i psykose og ble funnet i en båt etter tre døgn, inngift onkel som ble skilt og skulle henge seg selv, og bror som stadig mener han skal skade/drepe noen (aldri skjedd heldigvis). Svært få trygge og gode menn i familien jeg ble født inn i, tross at alle er fra møblerte hjem. Ellers møter jeg stadig på menn i samfunnet som hisser seg lett opp, har truende oppførsel og gjør det ubehagelig å være kvinne. Både språk og kroppsspråk som vitner om at de lett kunne voldt kvinner skade dersom kvinnene ikke oppfører seg "riktig". Anonymkode: 4edb9...85c 10 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #7 Skrevet 21. desember 2024 Jeg er så enig ts. Holder meg unna så godt jeg kan!! Anonymkode: f632f...9ba 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #8 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kilde? Anonymkode: f9f7c...beb https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/2GRapR/voldtektsdoemte-per-inge-om-aa-slippe-ut-jeg-maa-bli-flink-til-aa-vaere-ensom. Trodde helt ærlig det egentlig var allmennkunnskap nå. Voldtekt og overgrep skjer jo overalt og i alle relasjoner og situasjoner. Menn er rett og slett livsfarlige. Anonymkode: b55d1...f01 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #9 Skrevet 21. desember 2024 Har du ikke lest alle nyhetene om kvinnelige lærere som voldtar elever? Kvinner ville gjort mer fæle ting om de var sterkere enn menn. Anonymkode: b7459...8d6 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #10 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er så enig ts. Holder meg unna så godt jeg kan!! Anonymkode: f632f...9ba Hvorfor vil damer være sammen med menn egentlig? Anonymkode: b7459...8d6 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #11 Skrevet 21. desember 2024 Hvor gammel er du ts? Tror ikke du kjenner mange menn. Hilsen kvinne 54. Anonymkode: 6d6b6...3ab 5 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #12 Skrevet 21. desember 2024 Har ikke tenkt på menn som i alle menn nødvendigvis, men er også mer redd for tiden. Var veldig redd i går for at noen skulle komme eller hva om noen i familien klikker i jula. Kjempe ekkelt at det er så mange som opplever de mest grusomme ting 🥶🥶🥶 Men er ikke redd for mine menn. Er noen i rundt jeg er litt redd, spesielt en. Tenker mye på den økte kriminaliteten. Anonymkode: 0fe86...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #13 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor gammel er du ts? Tror ikke du kjenner mange menn. Hilsen kvinne 54. Anonymkode: 6d6b6...3ab Jeg er 41 og er gift med en mann. Vi har et godt liv sammen og jeg stoler på han. Men, jeg tror han har mulighet til å "klikke" hvis "rett" situasjon oppstår. Nettopp fordi han er mann. Jeg kjenner mange menn. Har både svogere, onkler, og mannlige venner. Jeg liker dem alle sammen! Men, innimellom kan jeg se tendenser som kommer frem i mørket noen ganger. Ulv i fåreklær. Vi som kvinner kan aldri vite! TS Anonymkode: ec44d...c8e 10 3 4
Gregarious Skrevet 21. desember 2024 #14 Skrevet 21. desember 2024 Det du gjør nå er å kritisere den biologien til mannen ved å selektere ut de negative aspektene, mens du utelater alt annet. Du blander også inn menneskelige egenskaper som selvsagt gjelder begge kjønn slik som potensiale for å utføre grusom handlinger gitt ingen konsekvens. Vi vet også at det er vesentlig større variasjoner blant menn en kvinner, det er også en av årsaken til menn blir representer i ytterenden av flere skalaer. Så en har større sannsynlighet for å finne de som gjør mest både godt og vondt for samfunnet blant kjønnet som har størst forskjeller mellom seg. Før den medisinske vitenskapen gjorde framgang døde svært mange barn i barsel, dette var en svært negativ kvalitet ved kvinner. Det hadde jo vert ønskelig med biologi som fordret mer robusthet mot dødsfall, men en ser gjerne at hvor lite konstruktivt slike tanker er. Vi kan selvsagt finne slike negative egenskaper hos begge kjønn, men verken menn eller kvinner er tjent med ideologier som maler det ene kjønnet som "ondt". 6 2
Redneck82 Skrevet 21. desember 2024 #15 Skrevet 21. desember 2024 Fått med deg at det nettopp var en dame som drepte moren og broren sin? 7
Chupacabra Skrevet 21. desember 2024 #16 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): .................................................................. Noen tanker om dette? Anonymkode: ec44d...c8e Min første tanke er at kvinner er noe mer ustabile enn menn. 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #17 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er 41 og er gift med en mann. Vi har et godt liv sammen og jeg stoler på han. Men, jeg tror han har mulighet til å "klikke" hvis "rett" situasjon oppstår. Nettopp fordi han er mann. Jeg kjenner mange menn. Har både svogere, onkler, og mannlige venner. Jeg liker dem alle sammen! Men, innimellom kan jeg se tendenser som kommer frem i mørket noen ganger. Ulv i fåreklær. Vi som kvinner kan aldri vite! TS Anonymkode: ec44d...c8e Åh, har han gjort deg noe? Anonymkode: 0fe86...ea3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #18 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (2 minutter siden): Det du gjør nå er å kritisere den biologien til mannen ved å selektere ut de negative aspektene, mens du utelater alt annet. Du blander også inn menneskelige egenskaper som selvsagt gjelder begge kjønn slik som potensiale for å utføre grusom handlinger gitt ingen konsekvens. Vi vet også at det er vesentlig større variasjoner blant menn en kvinner, det er også en av årsaken til menn blir representer i ytterenden av flere skalaer. Så en har større sannsynlighet for å finne de som gjør mest både godt og vondt for samfunnet blant kjønnet som har størst forskjeller mellom seg. Før den medisinske vitenskapen gjorde framgang døde svært mange barn i barsel, dette var en svært negativ kvalitet ved kvinner. Det hadde jo vert ønskelig med biologi som fordret mer robusthet mot dødsfall, men en ser gjerne at hvor lite konstruktivt slike tanker er. Vi kan selvsagt finne slike negative egenskaper hos begge kjønn, men verken menn eller kvinner er tjent med ideologier som maler det ene kjønnet som "ondt". Absolutt finnes det flyst av mange negative egenskaper hos kvinner også. Men, statistikken viser at menn utgjør ekstremt større trussel mot kvinner og barn enn kvinner gjør mot menn og barn. Jeg syns det er utrolig trist at jeg har kommet dit jeg er nå. Jeg liker menn. Jeg hadde flere mannlige kompiser enn venninner da jeg var ung. Men, hvem av dere kan vi stole på? Det er umulig å vite når man hører om familiefedre som har vært stabile gode ektemenn som plutselig fikk det for seg at nå ville han drepe familien sin. Det må være noe mer underliggende når man hører om så mange menn som gjør grusomme handlinger. Det må jo være kjønnsbasert tenker jeg. TS Anonymkode: ec44d...c8e 5 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #19 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (16 minutter siden): Det du gjør nå er å kritisere den biologien til mannen ved å selektere ut de negative aspektene, mens du utelater alt annet. Du blander også inn menneskelige egenskaper som selvsagt gjelder begge kjønn slik som potensiale for å utføre grusom handlinger gitt ingen konsekvens. Vi vet også at det er vesentlig større variasjoner blant menn en kvinner, det er også en av årsaken til menn blir representer i ytterenden av flere skalaer. Så en har større sannsynlighet for å finne de som gjør mest både godt og vondt for samfunnet blant kjønnet som har størst forskjeller mellom seg. Før den medisinske vitenskapen gjorde framgang døde svært mange barn i barsel, dette var en svært negativ kvalitet ved kvinner. Det hadde jo vert ønskelig med biologi som fordret mer robusthet mot dødsfall, men en ser gjerne at hvor lite konstruktivt slike tanker er. Vi kan selvsagt finne slike negative egenskaper hos begge kjønn, men verken menn eller kvinner er tjent med ideologier som maler det ene kjønnet som "ondt". Sammenligner du at kvinner døde i barsel med at menn voldtar og dreper? Å dø er en forholdsvis "offerløs" anseelse. Drap og voldtekt er absolutt noe annet. Du har helt rett i at begge kjønn kan utføre voldelige handlinger. Men nå er det en gang slik at menn er overrepresentert på volds-og voldteksstatistikk. Hva har at kvinner døde i barsel før i tiden med dette å gjøre? Anonymkode: bd8aa...4c0 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #20 Skrevet 21. desember 2024 Redneck82 skrev (11 minutter siden): Fått med deg at det nettopp var en dame som drepte moren og broren sin? Ja, du tenker på den ene dagen mellom de tre andre dagene hvor en mann drepte kona og datteren sin, en mann knivstakk kona si som jobbet på en pizzarestaurant og en mann som drepte kjæresten på 20 år i Stjørdal? Ja, kvinner dreper også! Men, ikke i samme omfanget som menn! TS Anonymkode: ec44d...c8e 16 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå