Gå til innhold

Meldt til barnevern pga flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et barn på 6år. 

Da barnet begynte i barnehagen fikk vi ikke plass i noen av de på listen, dette førte til at vi måtte takke ja til en barnehage 30 minutter unna, i feil retning i forhold til arbeidsplass. Det vil si at vi måtte kjøre nærmere en time for å komme oss til jobb, dette var uten å regne med rush trafikk. 

Et halvår senere fikk vi tilbud om plass i den barnehagen vi opprinnelig hadde på 1.plass og lå rett bortenfor huset vårt. Både jeg og samboer var enige om at dette var til det beste. 

For litt siden gikk jeg og barnefar fra hverandre. Han tok over huset vi har bodd i, å jeg måtte finne en ny bopel. I den forbindelse måtte jeg flytte inn i en «hasteleilighet» 20 minutter unna da han ville at jeg skulle ut raskt. Barnet fortsatte i samme barnehage. 

Dette var ment å være en midlertidig løsning siden den ikke var stor nok for meg og barnet (kun et soverom). 

Deretter var det nedbemanning på jobb og jeg måtte finne meg noe annet, i den forbindelse endte jeg opp med å kjøpe hus 40 minutter unna barnets skole. Skal barnet bo hos meg må det trolig bytte skolested. 

Det skal sies at jeg har vært hovedomsorgsperson hele veien og han har såvidt hjulpet til med noe som helst i løpet av forholdet vi hadde. 
Nå har altså far anmeldt meg til barnevernet for flytting og legger det første barnehagebyttet over på meg, der han selvfølgelig ramser opp mine to bosteder etter avsluttet forhold. 

Hva tenker dere om dette? Jeg har ikke akkurat hatt så mye annet valg, ser ikke hva jeg skulle gjort annerledes. 

Anonymkode: 120d7...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil antagelig bli undersøkt med fokus på foreldresamarbeid og om eventuelt konfliktnivå påvirker barnet.

Anonymkode: 5fc6d...4fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...