AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Vi er invitert til lunsj hos en familie i morgen (søndag), men jeg er usikker på om vi bør gå. Bakgrunnen er at hele den familien har hatt omgangssyke denne uken. Det startet i begynnelsen av uken, og sistemann begynte å kaste opp onsdag formiddag. Nå virker alle friske, men det er jo bare et par dager siden siste omgangssyke-tilfelle. Barna har vært med på matlagingen til lunsjen, og selskapet skal holdes hjemme hos dem. Det frister utrolig lite å gå dit to dager før julaften. Ihvertfall når små barn på 3 år står og hjelper til med matlaging. Ville dere gått i et slikt selskap? Er det hysterisk å melde avbud? Anonymkode: 64c0e...9e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Hadde styrt unna. Er nok mye virus rundt i huset enda. Anonymkode: bf012...5ad 31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Nei jeg hadde holdt meg langt unna. Skyr omgangssyken verre enn svartedauden. Anonymkode: 1cd8c...4b1 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Blir jo ei skikkelig koselig romjul da, om dere bare har ett toalett. "vi venter ei uke med den lunsjen dere" Anonymkode: b68f5...36b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Jeg jobber i helse og vi har regelen om å holde oss hjemme 48 timer etter siste tømming/spy. Så kommer an på når sistemann ble frisk om jeg hadde reist eller ikke. Anonymkode: bbda5...aae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Ville ikke tatt sjansen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaBomba Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber i helse og vi har regelen om å holde oss hjemme 48 timer etter siste tømming/spy. Så kommer an på når sistemann ble frisk om jeg hadde reist eller ikke. Anonymkode: bbda5...aae Ville holdt meg hjemme selv om det hår gått mer enn 48 timer nå når det er rett før jul 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Med over 48 timers opphold så burde det være trygt. Man ville jo sendt barna i bhg etter 48 timer. Det å avlyse på selve dagen når de har stelt i stand er direkte ufint. De ville vel tatt ansvar og avlyst selv dersom det var fare for å smitte videre? Anonymkode: c1974...0eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaBomba Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med over 48 timers opphold så burde det være trygt. Man ville jo sendt barna i bhg etter 48 timer. Det å avlyse på selve dagen når de har stelt i stand er direkte ufint. De ville vel tatt ansvar og avlyst selv dersom det var fare for å smitte videre? Anonymkode: c1974...0eb Det ansvaret er det virkelig ikke alle som tar 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i helse og vi har regelen om å holde oss hjemme 48 timer etter siste tømming/spy. Så kommer an på når sistemann ble frisk om jeg hadde reist eller ikke. Anonymkode: bbda5...aae Eneste er jo at omgangssyke holder seg en stund på overflater. De reiser jo hjem til de som har vært syke å er bort i overflater som de syke har vært bort i. Visst vi har omgangssyke på sykehus har vi alltid smitteutvask på rom der pasienter har holdt seg 48 timer uten å spy, regner ikke disse tar full smitteutvask hjemme 🫣 Anonymkode: 18e01...f70 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med over 48 timers opphold så burde det være trygt. Man ville jo sendt barna i bhg etter 48 timer. Det å avlyse på selve dagen når de har stelt i stand er direkte ufint. De ville vel tatt ansvar og avlyst selv dersom det var fare for å smitte videre? Anonymkode: c1974...0eb Rart at det fortsetter å florere tross «alle» sier de holder 48 timer da.. har vennepar som aldri er åpen om slik sykdom, og lyger om når de ble friske osv. rett og slett fordi damen i forholdet har alvorlig fomo, og skal helst aldri gå glipp av noe. Hadde holdt meg laaangt unna nå rett før jul Anonymkode: ef5dc...27a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Norovirus lever vel flere uker på overflater, så hadde nok skippa den lunchen. Anonymkode: b91ca...d89 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Jeg hadde uten tvil meldt avbud siden ikke vil bli syk i ferien! Ja, det kan jo skje når som helst, men ved kjent sykdom samme uke som besøket dropper jeg det faktisk uten å nøle! Anonymkode: e06ac...d6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ble smittet fire døgn etter siste oppkast fra min datter denne uken. Helt jævlig, ville avlyst… Anonymkode: b8712...964 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden DROPP DET!!!!! Anonymkode: 6283a...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Siden noroviruset kan overleve i flere uker på overflater hadde jeg ikke gått inn i det hjemmet. Anonymkode: 7a230...578 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norovirus lever vel flere uker på overflater, så hadde nok skippa den lunchen. Anonymkode: b91ca...d89 .... og holdt deg unna alt av kollektivtransport, handlevogner og kafeer - hele tiden? Anonymkode: 4c92f...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden Aldri i verden! Anonymkode: 409a9...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): .... og holdt deg unna alt av kollektivtransport, handlevogner og kafeer - hele tiden? Anonymkode: 4c92f...289 Nå er det vel ganske vanlig å vaske seg når man kommer hjem etter å ha vært bort på handlevogner og brukt kollektivtransport og før man spiser. Er ikke så lett å vaske seg etter å ha vært bort på feks stolen( som de sikkert har vært bort i) når man setter seg ned for å spise hos noen. Man vet det er smitte der. Vil man ikke ha det på julaften så går man ikke i det besøket 🙄 Anonymkode: 18e01...f70 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden Har hørt (av en lege) at viruset egentlig er smittefarlig også utover 48 timer, så helt klart ikke hysterisk å melde avbud nei. Ble syk - hele familien - selv en gang. Barselgruppe hos ei noen dager før jul da eldste barnet hadde vært syk. Den beste måten å bli syk på er å dra på besøk til noen som nylig har vært syke selv. Styr unna!!!!! Anonymkode: 2df05...ca7 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå