AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Del Skrevet 21. desember 2024 Først i dag skjønte jeg at det blir julaften alene. Litt for sent til å fikse ribbe så usikker på hva jeg skal ha som mat. Planen er egentlig å se på tv og å strikke. Hvordan blir din julaften alene? Anonymkode: 872ad...42d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22. desember 2024 #2 Del Skrevet 22. desember 2024 Stille og rolig jul her. Kommer til å gjøre akkurat det jeg vil, når jeg vil. Trolig blir dagene som vanlige hverdager, for min del 😊 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #3 Del Skrevet 22. desember 2024 Ja. Anonymkode: b9449...de2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #4 Del Skrevet 22. desember 2024 Dere som er alene på julaften. Føles det greit, eller skulle dere ønske dere kunne være sammen med noen? Anonymkode: 8abfd...9e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #5 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 21.18): Først i dag skjønte jeg at det blir julaften alene. Litt for sent til å fikse ribbe så usikker på hva jeg skal ha som mat. Planen er egentlig å se på tv og å strikke. Hvordan blir din julaften alene? Anonymkode: 872ad...42d Ekspander Hvordan fant du først ut det i dag er jeg nysgjerrig på da? Anonymkode: 8bdf5...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22. desember 2024 #6 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.44): Dere som er alene på julaften. Føles det greit, eller skulle dere ønske dere kunne være sammen med noen? Anonymkode: 8abfd...9e7 Ekspander Det går helt fint for min del 😊 Familien min bor på en annen kant av landet og jeg er i grunn litt glad for at jeg slipper å kjøre bil på potensielt dårlig føre 🤔 Været over fjelloverganger kan være lunefulle på vinteren 🤔 Det er klart jeg kommer nok til å savne familien litt, men jeg skal nok klare å komme gjennom julen alene også 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #7 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 21.18): Først i dag skjønte jeg at det blir julaften alene. Litt for sent til å fikse ribbe så usikker på hva jeg skal ha som mat. Planen er egentlig å se på tv og å strikke. Hvordan blir din julaften alene? Anonymkode: 872ad...42d Ekspander Er ikke for sent å fikse ribbe? Ser det finnes mange små ribber i butikkene nå, samt slike som stekes i stekepose feks (lettvint), passer godt for en (inkl litt rester). Anonymkode: 0f152...887 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #8 Del Skrevet 22. desember 2024 Var alene i fjor, ungene ble med faren til familie, koste meg faktisk (men skjønner det ikke er like kjekt om det ikke er frivillig). Gjorde det enkelt og kjøpte Fjordland pinnekjøtt, ribba derfra må vel helst pimpes litt opp i ovnen. Ellers er butikker åpne tre dager til så du finner garantert noe. Jeg gjorde det vi vanligvis gjør, sto på skøyter i sentrum, satt i pysjen og så juleprogram, facetime ungene og pakket opp gaver. Jeg tok til og med en tur på byen lille julaften, danset og hadde det gøy 😄 Anonymkode: 0dcd0...12e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #9 Del Skrevet 22. desember 2024 Ja. Sønnen skal være hos pappaen sin og jeg har ikke familie å feire med. Anonymkode: 5f2d0...c5c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #10 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 21.18): Først i dag skjønte jeg at det blir julaften alene. Litt for sent til å fikse ribbe så usikker på hva jeg skal ha som mat. Planen er egentlig å se på tv og å strikke. Hvordan blir din julaften alene? Anonymkode: 872ad...42d Ekspander Feiret jul alene i mange år da jeg var yngre. Ordnet meg med ferdigribbe fra butikken, har aldri lært meg å lage ribbe. Så en pakke medisterkaker, saus, poteter og grønnsaker. Noe godis som dessert og film etter film på tv. I januar hvert år handlet jeg meg en dyrere og fin ting jeg hadde ønsket meg, noe som var på salg akkurat da. Så pakket jeg det inn og ventet til julaften kom. Ventet et år på en pakke fra meg, til meg 😂 jeg ble så glad da jeg pakket opp 😂 Har vokst opp i omsorgssvikt, hatt trøblete familieforhold hele livet, så denne type feiring var nesten magisk for meg. Det var rolig, ingen var sinte, ingen var fulle, jeg fikk en gave jeg ønsket meg og maten var god. Når jeg snakker om dette til andre, at jeg har feiret alene fra jeg var 17-24 så blir det helt fra seg. Jeg ser bare gode minner av det. Så når jeg skulle begynne å feire med samboer sleit jeg mer med gamle minner enn å sitte alene. Anonymkode: e7695...a19 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #11 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er glad for å høre andre har gode erfaringer med alene-jul. Jeg skal også det i år TS, og jeg gruer meg veldig. Fant det ut i kveld, har ingenting planlagt, det går ikke bra i livet og jeg er veldig langt nede. Hatt noen veldig voldsomme opplevelser siste tiden, med en voldelig eks og jeg kjenner det er tungt å manne seg opp til å gjøre noe godt for seg selv. Er som at jeg drømmer om at noen skal redde meg. Anonymkode: 543c4...69b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #12 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 0.44): Dere som er alene på julaften. Føles det greit, eller skulle dere ønske dere kunne være sammen med noen? Anonymkode: 8abfd...9e7 Ekspander Det er deilig. Anonymkode: b9449...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #13 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 1.35): Jeg er glad for å høre andre har gode erfaringer med alene-jul. Jeg skal også det i år TS, og jeg gruer meg veldig. Fant det ut i kveld, har ingenting planlagt, det går ikke bra i livet og jeg er veldig langt nede. Hatt noen veldig voldsomme opplevelser siste tiden, med en voldelig eks og jeg kjenner det er tungt å manne seg opp til å gjøre noe godt for seg selv. Er som at jeg drømmer om at noen skal redde meg. Anonymkode: 543c4...69b Ekspander Ikke la deg tråkke på. Blokker han på some og telefon. Aldri snakk med han igjen. Anonymkode: b9449...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 22. desember 2024 #14 Del Skrevet 22. desember 2024 Skal være frivillig alene. Orker ikke mere krangling, fulle folk, utakknemlige voksne og kjefting på julaften. Jeg gleder meg! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 22. desember 2024 #15 Del Skrevet 22. desember 2024 Tilbragte en jul alene for noen år siden, da det ikke lot seg gjennomføre å besøke familie den jula. Det gikk helt fint. Er ikke så glad i julemat, så jeg lagde meg bare noe mat jeg liker godt. Slappet av, så på film, åpnet noen gaver. Egentlig en ganske vanlig dag på mange måter. Det hjelper nok mye å bare akseptere ting slik som de er og gjøre ting man liker, framfor å sitte og synes synd på seg selv fordi "julen skal jo være sånn og sånn og sånn, og nå er den ikke slik 😭😭😭😭". Julen kan være kjempefin selv om den ikke blir slik som man er vant til. Nå feirer jeg stort sett jul med familien min og syns at det er veldig hyggelig, men det ville ikke vært krise om jeg hadde måttet hoppe over det igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #16 Del Skrevet 22. desember 2024 Feirer alene, og gjort i mange år. Var aldri noe fan av julemat før, så laget meg favortittmaten min og satte på noen filmer eller bare gikk i div chatrooms på nett. Spiste når jeg selv ønsket og tok det ellers helt chill. De siste årene har jeg faktisk begynt å like ribbe, så i år blir det langtidsstekt ribbe. Kun fordi det er på denne tiden av året man får kjøpt det, og da har jeg masse mat i frysa resten av året Det er ikke for sent med ribbe, kjøp ferdig krydret Eller kjøp fra varmdisken Og husk at det blir hva du gjør det til. Om du sitter å synes synd på deg selv, og at alt er fælt, så blir det det. Om du heller slapper av og tenker at du skal kose deg og gjøre hva du vil, og slippe stress og mas og den fulle onkel Johnny og fæle tante Anna som ikke eier bordskikk og den senile grandonkel Freddy som ødelegger hele jula allikevel... Anonymkode: 2cbd7...16f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 22. desember 2024 #17 Del Skrevet 22. desember 2024 Hvis du har en meny butikk eller annen butikk med ferskvare så steker de ribbe også! Så det er ikke for sent! Gjorde det selv ett år jeg var alene. Går jo helt fint å være alene, dersom man koser seg i eget selskap. God jul til deg! 🎄🎅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #18 Del Skrevet 22. desember 2024 Skal opprinnelig ikke det, men akkurat nå for 10 min siden kjenner jeg det jeg tror er sykdom. Skikkelig rar hodepine og følelse over nesen. Har møtt syke under handling, så er ganske sikker. Mamma kommer til å bli så skuffet 🙊 Hater når noen smitter alle andre, så vil heller være isolert her og finne på noe koslig siden. Gledet meg til å være med familie, samtidig er julen ganske mye styr og har 0 julestemning i år, så er ikke trist forbi å ikke møte familie. Er egentlig mest klar for sommer igjen. Anonymkode: 40207...9da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #19 Del Skrevet 22. desember 2024 Første julen alene. Mistet siste forelder i år og har ingen familie, så får prøve å gjøre det beste utav det. Har i hvert fall kjøpt inn julemiddag og riskrem ☺️ Litt gaver til meg selv fra meg selv, blir det også. 🌲🎁 Anonymkode: 44a6a...488 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå