Gå til innhold

Hvordan foregår Supertrekning i Lotto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang har 41 mennesker i Norge vunnet en million i Lottos supertrekning.

Oslo er som vanlig underrepresentert blant vinnerne, denne gangen med 0 (null) vinnere i fylket, til tross for at Oslo huser nærmere 13% av Norges befolkning. (723200 / 5585044 x 100 = 12.95 %)

Hvordan foregår disse trekningene egentlig? Hvorfor får vi ikke se dem? 

https://www.norsk-tipping.no/nyheter/supertrekning-jul-2024-vinnerreaksjoner

Anonymkode: f1b1c...b9f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekningene skal visst være strengt regulert, men det er noe muffens med det, ja. 

Særlig med tanke på at andelsbanker ikke er høyere representert. Andelsbanker er veldig populært og selger godt. Og kjøper man en andelsbank er man representert med 10x flere rekker enn ved vanlig kupong. Likevel ligger antall andelsbankvinnere på 1-3 pr. superlottosending blant 30-42 vinnere. Denne gang 1. Det er jo helt merkelig lite. 

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor de ikke foretar trekningen på TV. De viser bare 7 vinnere av 42. Hvorfor får vi ikke se alle? 

Denne tilfeldige genereringen av Norsk Tipping har jeg lite tillit til, gitt så korrupt dette landet er.

Anonymkode: 2edcd...c1a

• Nyttig 3
Skrevet

Syns også det burde være mer transparens på hvordan trekningen foregår. 

Anonymkode: acadd...cb2

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg skal gjette er Oslos befolkning betydelig yngre enn snittet (muligens også betydelig smartere) og dermed er det langt færre som spiller Lotto enn i resten av landet.

Anonymkode: 063c9...26b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...