AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hei. Jobber i helsevesenet og fikk ingen julegave fra jobb i år. I fjor fikk alle en kopp med logo fra kommunen. Året før fikk vi en penn og et par twist. Bare jeg som synes at det er latterlig? Samboeren min fikk tre ekslusive sjokolader, og svigers fikk en stor pakke med mye forskjellige matvarer fra sin arbeidsplass. Er det bare jeg som er utakknemlig eller skulle det bare mangle å få en ok julegave? Som et "takk for jobben du gjør". Har dere fått? Anonymkode: 4aadc...117 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Vi fikk heller ingenting i skolevesenet, det er vi godt vant til. Det hadde vært hyggelig med et kort eller noe, men nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Fikk heller ingenting. Vi bruker ikke få julegave, og julebord må vi i sin helhet betale selv. Jobber i barnevernstjenesten Anonymkode: 572a7...7ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Ingenting her heller. Saksbehandler i staten. Anonymkode: e3c80...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Vi har julekalender, og det ble en minipose popcorn i den ene luken. En munnfull popcorn når den er poppet i micro. Oslo kommune🥲 Anonymkode: 288dc...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Du klager jo bare over at det ikke er bra nok likevel … helt greit at du ikke får noe . dessuten ; stor forskjell på private og offentlige arbeidsplasser. Du får ordnede lønnsforhold og sikker jobb.. av skattepengene til de som jobber i det private Anonymkode: 120f8...084 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Vi har pleid å få to-tre innpakket sjokolader/godterier og et veldig enkelt julekort. De som jobber julaften og nattevaktene får en liten gave. Typisk figur, julepynt el. Ellers får vi felles konfekt og julegodt på vaktrommet. Anonymkode: 9746a...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Jobber også i helsevesenet (hjemmesykepleien) ingen gave i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei. Jobber i helsevesenet og fikk ingen julegave fra jobb i år. I fjor fikk alle en kopp med logo fra kommunen. Året før fikk vi en penn og et par twist. Bare jeg som synes at det er latterlig? Samboeren min fikk tre ekslusive sjokolader, og svigers fikk en stor pakke med mye forskjellige matvarer fra sin arbeidsplass. Er det bare jeg som er utakknemlig eller skulle det bare mangle å få en ok julegave? Som et "takk for jobben du gjør". Har dere fått? Anonymkode: 4aadc...117 De hadde vel kuttet enda flere stillinger om de skulle kjøpt julegaver 😅 har ikke fått, å synes det er helt greit. tenker at man ikke bør få julegaver generelt i det statlige eller kommunale. Ikke fordi vi ikke gjør en viktig jobb, men fordi jeg ikke synes det er verdt å bruke penger på. Anonymkode: f3aac...b83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det bare jeg som er utakknemlig eller skulle det bare mangle å få en ok julegave? Som et "takk for jobben du gjør". Har dere fått? Anonymkode: 4aadc...117 Det er noe rart når man forventer å få noe ekstra for jobben man selv har bedd om. Først og fremst er det å jobbe et frivillig valg. Du er en arbeidstaker, som selv har valgt å jobbe. For det andre så får du mest sannsynligvis lønntilskudd eller andre goder, som vil overkompensere. Det blir som om jeg skulle ha forventet å få noe tilbake, fordi jeg velger å jobbe gratis som frivillig på fritiden min. Anonymkode: 9e393...2fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er noe rart når man forventer å få noe ekstra for jobben man selv har bedd om. Først og fremst er det å jobbe et frivillig valg. Du er en arbeidstaker, som selv har valgt å jobbe. For det andre så får du mest sannsynligvis lønntilskudd eller andre goder, som vil overkompensere. Det blir som om jeg skulle ha forventet å få noe tilbake, fordi jeg velger å jobbe gratis som frivillig på fritiden min. Anonymkode: 9e393...2fe Ja men altså arbeidsgiver bør vel være takknemlig for alle de som stiller opp på kort varsel, jobber ekstra, sitter på overtid for å ta vare på pasienter. Selv om det er frivillig å jobbe så er det en selvfølge at takknemligheten skal gå begge veier. Anonymkode: 4aadc...117 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei. Jobber i helsevesenet og fikk ingen julegave fra jobb i år. I fjor fikk alle en kopp med logo fra kommunen. Året før fikk vi en penn og et par twist. Bare jeg som synes at det er latterlig? Samboeren min fikk tre ekslusive sjokolader, og svigers fikk en stor pakke med mye forskjellige matvarer fra sin arbeidsplass. Er det bare jeg som er utakknemlig eller skulle det bare mangle å få en ok julegave? Som et "takk for jobben du gjør". Har dere fått? Anonymkode: 4aadc...117 Jeg ville heller hatt ingenting enn en kopp med arbeidsgivers(!) logo på. Jobber også i kommunen, aldri fått gave, kommer aldri til å få gave. Som «takk for jobben» jeg gjør så får jeg lønn. Det er nemlig derfor jeg jobber. For lønna. Jeg bytter tid og kompetanse mot penger. Det hele er en transaksjon. Dersom jeg synes at takken (pengene) er for mager for innsatsen så finner jeg meg en annen jobb. Eller reduserer innsatsen til den samsvarer med lønna. Anonymkode: 38814...f90 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden Jeg fikk en såpe og et duftlys. Jobber i det offentlige. I og for seg greit med en gave som kan brukes, og det er jo også greit at jobben bruker minimalt med penger på gaver, når økonomien går i dass. Mannen min jobber også i helsevesenet (sykehus), han fikk to stk oster. Anonymkode: c2ce2...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Privat næringsliv i oljebransjen, ingen julegave, men fikk felles Julelunsj. Anonymkode: a3209...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Har heller ikke fått noe, siviløkonom i kommune. julebord er også "forbudt" hos oss. Anonymkode: b2ce5...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden Vi bruker vekselvis få ingenting og noe ræl, som drikkeflaske med kommunelogo. Det synes jeg er helt greit. Det ville være urimelig om offentlige midler skulle gå til gaver til ansatte. Skryt fra sjefen kan gjøre at jeg føler meg sett og bekreftet; en billig gimmick gjør det ikke. Anonymkode: 9228f...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Du jobber i det offentlige. Du har en trygg jobb, god pensjon og alle rettigheter du kan drømme om på en arbeidsplass. Værsågod, der har du julegaven din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Jobber i skolen, kommunen. Fikk heller ikke noe i år. Har pleid å få det før. Nå er det innstramminger pga økonomi. Anonymkode: 2a347...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Jobber i helsevesenet og fikk ingen julegave fra jobb i år. I fjor fikk alle en kopp med logo fra kommunen. Året før fikk vi en penn og et par twist. Bare jeg som synes at det er latterlig? Samboeren min fikk tre ekslusive sjokolader, og svigers fikk en stor pakke med mye forskjellige matvarer fra sin arbeidsplass. Er det bare jeg som er utakknemlig eller skulle det bare mangle å få en ok julegave? Som et "takk for jobben du gjør". Har dere fått? Anonymkode: 4aadc...117 Har ikke fått noe som helst i julegave fra jobben. Jobber i fylket. Anonymkode: 5fbab...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker at vi ikke skal bruke fellesskapets midler på flotte julegaver. Hos oss fikk vi en liten dropseske med et håndskrevet kort fra sjefen, det var hyggelig ☺️ Anonymkode: d7809...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå