Gå til innhold

Er leger bare mennesker de og?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjør de feil de også? Før, da jeg var yngre sånn typ under 20år så så jeg på leger som nesten guder. Tenkte de ville alle mennesker godt, at det var derfor de ble leger. At det siste de ville gjort her i verden var å skade et menneske. Men nå ser jeg hvor onde noen leger er og klarer ikke helt å stole på leger. 

Anonymkode: 20a48...304

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er første gang jeg har hørt om en ond lege slik jeg kjenner leger, og da tenker jeg ikke på media...

Helt klart at leger er bare mennesker dem og. Det er mye press og stress for fastleger såvidt jeg vet. De har mange pasienter og for lite hender....En lege som stresser kan fort gjøre feil. Det er menneskelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør de feil de også? Før, da jeg var yngre sånn typ under 20år så så jeg på leger som nesten guder. Tenkte de ville alle mennesker godt, at det var derfor de ble leger. At det siste de ville gjort her i verden var å skade et menneske. Men nå ser jeg hvor onde noen leger er og klarer ikke helt å stole på leger. 

jeg tenker mer at jeg ikke skjønner hvordan de holder ut med såpass mange kravstore pasienter som er skråsikre på alle de hundre tusen menneskerettighetene sine. sånn sett er de vel mer helter. altså, de ser jo dritten til alle mennesker, men likevel så klarer de å bevare verdigheten og respekten til pasientene sine. 

man gjør jo ikke leger noen tjeneste ved å tro at alle leger er fantastiske, slik er det jo med alle yrker som innebærer mye tillit. jeg har selv opplevd en psykolog fra helvete og synes egentlig det er bra at frosta-saken er oppe i dagen. folk er ganske blinde egentlig. de kan ha en skikkelig shitty psykolog foran seg, som gir store tegn på å være en shitty psykolog, men likevel har de ingen motforestillinger mot psykologen, feks. sånn sett har jeg ingen problemer med å forstå hvordan Frosta-legen kunne holde på "i det uendelige". 

Anonymkode: 58f21...00f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet en del leger som mangler både på det ene og det andre. Er forskjeller der som med alle andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leger er mennesker, ja. Det vil si de aller, aller fleste er greie folk som vil andre vel. Det finnes noen få som er slemme, akkurat som i alle andre yrker. Det lønner seg som regel ikke å være en dritt i yrket sitt, derfor vil de fleste prøve å være profesjonelle på jobb og heller være slemme på fritida. Det finnes alltid unntak, noen av de får vi lese om i media...

Jeg har så langt bare hatt gode erfaringer med mine leger, det vil si, noen har kanskje ikke gitt meg akkurat det jeg ønsker meg, men de er ikke slemme eller dårlige mennesker bare fordi vi har vært uenige.

Anonymkode: e6b8d...a57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har også et veldig mangelfullt materiale å støtte seg på. Ser jo bare på forumet her hvor mye "de aner ikke hva det er" - situasjoner som oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så klart leger bare er mennesker. De juger, slår ektefeller, misbruker barn, er psykopater, gjør feil, har fordommer og alt annet som de som ikke har utdannelse gjør. 

Anonymkode: 682e3...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, de er mennesker. Og ja det gjør feil. Er flere mennesker som dør pga feilbehandling eller fordi de ble nektet behandling. 

Vi har selv mistet to oæi familien, en ung kvinne og hennes ufødte barn fordi hun ble nektet behandling på legevakten. Til tross for at legen før den siste legen hun pratet med anbefalte at hun burde få komme inn. 

Legen jobber enda som lege. Utrolig nok! 

Anonymkode: a554a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er de bare mennesker,  og ja de kan også gjøre feil,  som alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Leger kommer i alle varianter og med alle mulige personligheter. 
Noen bryr seg om pasientene, for andre så er en pasient bare et navn på en liste som or dem inntakt.

Ingen vil gjøre feil, og gjør en lege store nok feil, så blir han avskiltet. (Men skal vi se til Frosta, så skal det altfor mye til før en lege blir avskiltet. Der burde vel og alle hos Statsforvalteren blitt avskiltet og arbeidsledige?).

Anonymkode: 99d0a...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Så klart kan de og gjøre feil. Og alle leger er ikke snille eller vil andre vel heller

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er mennesker og gjør feil som oss alle andre. De er like forskjellig som alle andre arbeidsgrupper. Veldig mange symptomer folk går til legen med er diffuse og krever få tiltak, men kan likevel være tegn på alvorlig sykdom i noen tilfeller. Det er vanskelige vurderinger og man må skille de tilfellene. 

Det er likevel ytterst få som er onde og jeg tror aldri jeg har møtt et menneske jeg vil si er ond. Drittsekk, usympatisk og ufølsom, ja. Men ond nei. 

Anonymkode: 0fc7f...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Naturligvis. Masse «onde» leger, feks Mengele, Simoncini eller Macchiarini. Leger er ikke overmennesker, de har sine mål og hensikter slik som resten av befolkningen. 

Anonymkode: c8d72...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I går glemte han både å henge opp klesvasken, og å hente en pakke han lovet å ta med på vei hjem fra jobb, så er definitivt "bare et menneske". Men han er bare god tvers igjennom, har mye empati, gjør alt for at vi skal ha det godt, og setter oss foran seg selv. 

Anonymkode: 44252...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leger er som deg og meg.

Så om du føler noe er galt med kroppen, kan du like godt spørre naboen om hjelp.

Anonymkode: 0f641...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I går glemte han både å henge opp klesvasken, og å hente en pakke han lovet å ta med på vei hjem fra jobb, så er definitivt "bare et menneske". Men han er bare god tvers igjennom, har mye empati, gjør alt for at vi skal ha det godt, og setter oss foran seg selv. 

Anonymkode: 44252...00e

Sånn er min og🥰

Anonymkode: 682e3...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...