Gå til innhold

Hvorfor tar ikke damer mer initiativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 18.22):

Ikke TS her. Men jeg har brukt datingapper og kan kun huske én gang hvor dama tok initiativ.

Jeg har også med vilje unnlatt å ta initiativ når det er dama som matcher sist. Jeg har ventet flere dager, opptil en uke, for å se om de skriver først, men det skjer aldri. Til slutt ender jeg opp med å skrive, og da er de plutselig «på».

Anonymkode: b30ae...647

Ekspander  

Det fints unntak. Husker jeg matcha med ei for et års tid siden. Sånn midt på natta rundt to halv tre tida. Hun tok initiativ til samtale, kom til formiddagskaffe dagen etter og før kl 12 hadde pikken min vært innom alle hullene hennes 🤣

Anonymkode: 54df1...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 11.28):

Det fints unntak. Husker jeg matcha med ei for et års tid siden. Sånn midt på natta rundt to halv tre tida. Hun tok initiativ til samtale, kom til formiddagskaffe dagen etter og før kl 12 hadde pikken min vært innom alle hullene hennes 🤣

Ekspander  

Ok.

Anonymkode: 60b45...60e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.31):

Nei, enten føler jeg meg maskulin eller utlyser desp. Vet ikke hvorfor for å være ærlig. Jeg har bare aldri opplevd at hvis jeg tar initiativ, så følger mannen opp resten. Da blir jeg den som fører. (Ja jeg har sjekket opp). Men jeg syns det er fint å vite hva en mann tenker om dette, for jeg vet jo ikke fakta. Kun erfaring 

Jeg snakker kun ut ifra at jeg har to erfaringer over de siste 5årene: de menn jeg liker, og som jeg gir ekstra oppmerksomhet, biter alltid på og blir forført. Særlig fordi mange sier at de aldri har hatt en så pen og sjarmerende kvinne på kroken. Men etter en måned eller to faller de bort, og ghoster. Kanskje de fordi de aldri hadde tenkt å jakte meg in the first place. Har kanskje 10-20 sånne tilfeller. 
2: de som plukker meg opp, har sett seg ut i hodet at jeg kan ta rollen som drømmedama. De har vært de trofaste lange forholdene i livet mitt og de lange seriøse dating erfaringene mine. Har kanskje 5-6 sånne i livet. 

jeg har kompiser som har blitt sjekka opp to fridd til av dama, de har aldri vært 100% committed. 

Men jeg vet jo ikke mer enn jeg vet. Gjerne fortell meg at en mann elsker å bli sjekket og kan gå inn i et forhold og bli seriøst på den metoden, så skal jeg sjekke opp. 

Anonymkode: fb490...831

Ekspander  

Det du beskriver er jo akkurat det samme jeg opplever som mann, altså bare omvendt. Av alle man skal møte på så er det sjeldnest både du og den andre velger hverandre, og det avhenger jo av veldig mye. Det finnes ikke en regel som sier at om en sjekker den andre opp, så skylder den som blir sjekket opp den andre noe. Begge må på et punkt velge hverandre. Om dette ikke skjer, så skjer det som oftest skjer. Det endrer ikke det faktum at de aller aller fleste menn (tilsynelatende enkelte som synes det er turn off, men jeg kjenner ingen slike menn) liker kvinner som tar initiativ. 
Uansett må man alltid ha sine egne grenser for hvor mye man vil gi kontra hva man får. Om det bare blir du som tar initiativ i en relasjon, så må du nesten finne ut selv om dette er noe du synes er ok eller ikke, velge å bli eller gå. Men jeg tror de fleste kvinner og menn setter pris på at det tas initiativ, noe som betyr at begge må være flink til det

Anonymkode: 7da2d...ec4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er litt todelt egentlig. En del menn (i hvert fall på en del utesteder jeg har vært på) er veldig åpne for sjekking og speider. Vet om damer som gjør det også, men litt usikker på om det ikke også er skeivt fra begynnelsen av, altså allerede i hvor mye menn og kvinner leter etter noen på byen generelt?

Og så er det, etter min mening, fordi damer er dårligere trent i og vant til å selv sjekke opp. Det kan gi motvilje, og er man ikke ville til å prøve noe nytt, så blir man ikke annerledes heller. De er kanskje også blitt litt bortskjemte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 9.31):

Nei, enten føler jeg meg maskulin eller utlyser desp. Vet ikke hvorfor for å være ærlig. Jeg har bare aldri opplevd at hvis jeg tar initiativ, så følger mannen opp resten. Da blir jeg den som fører. (Ja jeg har sjekket opp). Men jeg syns det er fint å vite hva en mann tenker om dette, for jeg vet jo ikke fakta. Kun erfaring 

Jeg snakker kun ut ifra at jeg har to erfaringer over de siste 5årene: de menn jeg liker, og som jeg gir ekstra oppmerksomhet, biter alltid på og blir forført. Særlig fordi mange sier at de aldri har hatt en så pen og sjarmerende kvinne på kroken. Men etter en måned eller to faller de bort, og ghoster. Kanskje de fordi de aldri hadde tenkt å jakte meg in the first place. Har kanskje 10-20 sånne tilfeller. 
2: de som plukker meg opp, har sett seg ut i hodet at jeg kan ta rollen som drømmedama. De har vært de trofaste lange forholdene i livet mitt og de lange seriøse dating erfaringene mine. Har kanskje 5-6 sånne i livet. 

jeg har kompiser som har blitt sjekka opp to fridd til av dama, de har aldri vært 100% committed. 

Men jeg vet jo ikke mer enn jeg vet. Gjerne fortell meg at en mann elsker å bli sjekket og kan gå inn i et forhold og bli seriøst på den metoden, så skal jeg sjekke opp. 

Anonymkode: fb490...831

Ekspander  

Har litt samme erfaring. Flere av de jeg har vist interesse for først, og fått, de har ikke vært helt 100 % med. Mye fordi jeg ikke var helt deres preferanse i utgangspunktet på både personlighet og utseende. Men siden jeg var ansett å være en ok pen dame, så var det som at de tenkte "Ja, hvorfor ikke?". De menn som har vist interesse for meg først, har vært de som har vært mest forelsket og forpliktet i forholdet, av kjærestene jeg har hatt. 

Anonymkode: b2350...468

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at begge to må vise gjensidig interesse for at det skal bli noe. Min erfaring med å vise interesse først handler ikke om avvisning av meg, men at det er bra om en mann har mot til å være seg selv og ta initiativ til kontakt.

Er en tendens til at jeg får mye rart både på nett og i virkeligheta fra mannfolk, tar jeg første skrittet virker det som jeg har orientert meg bredere og mer nøyaktig. Jeg leser både profiler og ser ann oppførsel og utstråling, orienterer meg om lukt og hvem han henger med, ser på bevegelsene hans og får veldig ofte fine samtaler når jeg da har fått kontakt. Og noen ganger er det en mulighet for den andre til å enklere bedra og lure meg omkring hvem de er og deres intensjoner om jeg er den som viser interesse først. Men alt i alt er jeg ikke redd for å ta første steg som dame. Det ideelle er at mannen viser at han er interessert først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 11.52):

Tenker det er litt todelt egentlig. En del menn (i hvert fall på en del utesteder jeg har vært på) er veldig åpne for sjekking og speider. Vet om damer som gjør det også, men litt usikker på om det ikke også er skeivt fra begynnelsen av, altså allerede i hvor mye menn og kvinner leter etter noen på byen generelt?

Og så er det, etter min mening, fordi damer er dårligere trent i og vant til å selv sjekke opp. Det kan gi motvilje, og er man ikke ville til å prøve noe nytt, så blir man ikke annerledes heller. De er kanskje også blitt litt bortskjemte.

Ekspander  

Bortskjemte ja. Absolutt.

Anonymkode: ca127...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 11.28):

Ekspander  

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så oversvømmes vel en del av oss av interesse i en slik grad at vi heller kjemper for litt pusterom enn enda mer romantisk/seksuell oppmerksomhet.

Men den ene gangen jeg møtte han som er mannen i mitt liv tok jeg i det minste iniativ til å spørre om vi kunne bli kjærester, selv om det var han som sørget for at vi ble kjent i utgangspunktet. Tror nok de fleste kvinner tar litt initiativ hvis interessen er stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop1 skrev (På 24.12.2024 den 21.06):

Stort sett så oversvømmes vel en del av oss av interesse i en slik grad at vi heller kjemper for litt pusterom enn enda mer romantisk/seksuell oppmerksomhet.

Men den ene gangen jeg møtte han som er mannen i mitt liv tok jeg i det minste iniativ til å spørre om vi kunne bli kjærester, selv om det var han som sørget for at vi ble kjent i utgangspunktet. Tror nok de fleste kvinner tar litt initiativ hvis interessen er stor nok.

Ekspander  

Ja, hvis menn sluttet å ta initiativ ville damer bli tvunget til å faktisk gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 21.24):

Ja, hvis menn sluttet å ta initiativ ville damer bli tvunget til å faktisk gjøre noe.

Ekspander  

Jeg føler meg ikke tvunget selv om menn ikke prøver seg. 

Har bare vært singel og cølebat. Kun et år nå da, og kommer jo på et punkt til å være litt mer delaktig, men er usikker hvordan. Er ikke ute etter å be noen på kaffe. 

Anonymkode: fc1bc...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...