Gå til innhold

Destruktiv feedback fra leder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplevde det som for meg føltes som destruktiv feedback. Jeg hadde før et prosjekt bedt om feedback på prosjektet. Hadde det i bakhodet hele prosjekt og gjorde derfor det jeg følte selv var en innsats. Var usikker men nysgjerrig på vedkommendes mening/tanker om meg. Underveis i prosjektet fikk jeg ikke en eneste feedback, selv da jeg virkelig følte noe var skikkelig bra gled det bare forbi i stillhet. Om jeg følte noe ikke var bra skrev hen bare f.eks. flere prikker bak skriftlige noe krasse svar, men ingen feedback utover det.

Deretter kom tiden for halvårlig evaluering av alle på mitt nivå. Jeg fikk ingen feedback i forkant av dette, og vedkommende spurte meg aldri om hvordan prosjektet hadde gått, selvom jeg hadde bedt om det i et feedbacksystem vi bruker på jobb.

Så i etterkant av evalueringen der ledelsen samles og diskuterer oss andre, fikk jeg vite at hen hadde slengt ut noe om meg som kom ut av det blå, satte meg i dårlig lys, opplevdes som personangrep og ikke inneholdt noe konstruktivt.

Jeg har dermed gått helt i kjelleren og tross gode tilbakemeldinger fra andre, klarer jeg ikke tenke på annet enn det som ble sagt om meg bak min rygg i dette møtet. Føler meg veldig dum som trodde at vedkommende skulle klare å gi meg en konstruktiv tilbakemelding, som kunne utvikle meg. Og enda mer dum for at jeg trodde hen kunne ha noe positivt og motiverende å si om meg. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte få det ut kjenner jeg. Vi har en prestasjonspreget bedrift, og mange veldig dyktige mennesker. Jeg tror befinner blant de mindre flinke der, og akkurat nå så føles det som om jeg er dritten på bånn. Aner ikke hvordan jeg skal grave frem motivasjonen etter nyttår. 

Anonymkode: 21c17...008

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...