AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Skrevet 21. desember 2024 Er 37 år og i fast forhold. Normalt sett så farger jeg øyevippene, farger og vokser øyenbrynene og tar vippeløft. Utenom dette bruker jeg noen ganger en tynn BB cream. Håret har jeg noen ganger farget, de siste årene stripet, går til frisøren med jevne mellomrom. De siste par årene har jeg droppet farge. Pleier ikke å rette det eller krølle det, men er ganske fornøyd med året og det er tykt og sunt. Likevell merker jeg mer nå enn før at jeg spekulerer på mer sminke, henger med opp i tynne linjer i ansiktet ol. Jeg synes damer på fest med fin leppestift og øyesminke er pent. Jeg sliter derimot med å se det på meg selv. Etter så mange år uten sminke så glemmer jeg meg fort om jeg en skjelden gang tar det på, å har en tendens til å ødelegge den ganske fort. Mannen sier han synes jeg er nydelig som jeg er og er glad for at jeg ser naturlig ut. Jeg har også merket at folk generelt tror jeg er yngre når jeg går uten eller med minimalt med sminke. Feks med kjøp på polet og legitimasjon. Likevell sniker usikkerheten seg på meg og tar meg selv i å vurdere om jeg skulle tatt behandlinger, selv om jeg har hatt så å si feilfri hud nesten hele livet. Nå er det jo tidligere aldringstegn som vises. Jeg er nok kansje for feig til å faktisk gjøre noe, men føler en dragning til å se mer fresh ut eller spennende ut. Samtidig så vet jeg også at jeg burde være tilfreds med hvordan jeg ser ut og lurer litt på hvorfor disse tankene kommer nå. Er det andre som har det på denne måten? Anonymkode: 82068...101
nordlending Skrevet 21. desember 2024 #2 Skrevet 21. desember 2024 Jeg bruker ikke sminke til vanlig, og synes det er utrolig befriende å slippe tanken om at jeg ikke kan stikke en rask tur på butikken fordi jeg ikke har sminket meg. Det virker slitsomt å måtte ordne seg bare man skal utenfor døra. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #3 Skrevet 21. desember 2024 Skulle ønske vi var venner. Jeg elsker sminke, og synes det er gøy å utforske og prøve ut forskjellige ting. Har mange venninner som deg, og det er så gøy når vi setter oss den og de faktisk finner noe de liker. De har gått hele livet mer eller mindre uten og hatt det helt fint med det. Men så er det flere som sier de setter pris til å ha muligheten til å ta på seg noe om de vil. Ja skjønnhetsindustrien er ikke noe særlig, pusher på et utseendepress. Sminke er også farger, kreativitet og en utrykksform. Men gjør det du vil og føler deg komfortabel med først og fremst. Anonymkode: 277dd...22a 2 1 1
exictence Skrevet 21. desember 2024 #4 Skrevet 21. desember 2024 Jeg synes bla at vi er bedre rollemodeller for yngre generasjons kvinner når vi ikke går med sminke. At vi bidrar til lavere skjønnhetspress, og at det er bedre å være naturlig 1 2
Gjest goodbeforelong Skrevet 21. desember 2024 #5 Skrevet 21. desember 2024 Sminke er bra i rett mengde til den enkelte. Bare noen få som kommer best ut uten sminke.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #6 Skrevet 21. desember 2024 exictence skrev (2 minutter siden): Jeg synes bla at vi er bedre rollemodeller for yngre generasjons kvinner når vi ikke går med sminke. At vi bidrar til lavere skjønnhetspress, og at det er bedre å være naturlig Takk, du har ett godt poeng der! Anonymkode: 82068...101 1
Purple Diamond Skrevet 26. desember 2024 #7 Skrevet 26. desember 2024 Jeg er 34 og bruker veldig lite sminke, men farger vipper og bryn, og tar vippeløft og brynslaminering. Da føler jeg meg fresh. Bruker concealer og pudder til hverdags, og mascara innimellom farging hvis jeg føler meg litt blass. Jeg har aldri vært opptatt av sminke. Synes det tar for mye tid og er styrete. Vil sove lenge om morgenen, så alt som er enkelt er topp! Samboeren sier han liker meg som jeg er, elsker han for at han sier sånt! Vi er forskjellige. Gjør det som føles naturlig for deg og gjør det for deg selv, ikke for andre 🌸
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #8 Skrevet 26. desember 2024 Jeg er også 37 år. Det er utrolig mye som har «skjedd» med huden den siste tiden og det vises tydeligere nå. Det kan være at du før har sett «ung og fresh» ut, men nå kommer det aldringstegn du ikke helt ønsker å gjenkjenne deg med. Da er sminke en fin ting å bruke, spesielt ved spesielle anledninger. Det er mulig å be om hjelp hos parfymeri, eller bestille time hos en makeup artist/hudpleier. Forstår det må virke som en jungel å gå inn i, hva og hvilken sminke skal en bruke, hvilken teknikk osv. Selv bruker jeg lite sminke til daglig, men elsker å sminke meg til helg og spesielle anledninger. Jeg har sminket meg litt hele livet, og enda den dag i dag er jeg usikker på mye. Godt poeng å spør venner, kanskje du har noen rundt deg som gladelig vil hjelpe deg. Kommer langt med å få en foundation, concealer for å jevne ut huden, også litt blush og solpudder for farge og glød. Sammen med litt farge på øynene, eyeliner og mascara, så mangler man gjerne litt å ha på leppene, og så er du klar for det meste. Noen trenger også litt farge på bryn for å ramme inn ansiktet for et mer helhetlig uttrykk. Håper dette var svar på det du lurte på. Anonymkode: 6189a...541
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #9 Skrevet 26. desember 2024 Jeg er 43 år. Har aldri lært om sminke, og ei heller vært opptatt av det. Bruker mascara og kanskje øyeskygge. Av og til eyeliner. Noen ganger noe på leppene. Men aldri noe på huden i ansiktet og hvert fall ikke noe på øyebrynene. Napper hår som er malplassert. Farger håret to-tre ganger i året og klipper det selv. Frisører har aldri klart å klippe håret mitt på en tilfredstillende måte, så de har gitt opp. Merker alderen, men det bryr meg ikke nevneverdig. Har andre bekymringer og utseende er ikke en av de. Mye mulig fordi jeg ikke tenker på å skal tiltrekke med det andre kjønnet og er ikke på markedet, er singel og skal bevare den statusen. Anonymkode: c393d...1a6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #10 Skrevet 27. desember 2024 Synes alle får gjøre som de selv ønsker. Jeg bryr meg særdeles lite om hva andre velger. Selv er jeg veldig glad i sminke, og sminker meg nesten hver dag. Er en kosestund med youtube og kaffekoppen. Har en rekke ulike produkter, og varierer ut i fra hva jeg skal den dagen. En vanlig arbeidsdag bruker jeg primer - cc krem - concealer under øyne - lett contour - kremblush - to brynsprodukter - nøytral øyeskygge - mascara - settingspray. Til fest bruker jeg gjerne foundation, highlighter, liner og farget øyeskygge, og gjerne flere pudderprodukter for å forme ansikt. Mannen sier han ikke ser forskjell.. og han har sett det meste gjennom 23 år 😂 Ellers er jeg enig i at det viktigste for å føle seg "fresh" med alderen er egenpleie ellers. Jeg bleker tennene hos tannlege, det gjør en stor forskjell når man i 40-årene tydelig ser at man er glad i både kaffe og rødvin. Jeg har fjernet hår med laser, og epilerer ellers hver uke. Jeg har alltid velstelte negler. Går jevnlig til frisør og hudpleier. Men har aldri gjort noe kosmetisk. Anonymkode: 07bca...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #11 Skrevet 27. desember 2024 exictence skrev (På 21.12.2024 den 18.04): Jeg synes bla at vi er bedre rollemodeller for yngre generasjons kvinner når vi ikke går med sminke. At vi bidrar til lavere skjønnhetspress, og at det er bedre å være naturlig Er det en ting en godt gift kvinne midt i livet ikke er, så er det rollemodell for de yngre. Tvert i mot. Det meste jeg velger er "kjerring". De tar etter hverandre, og influencere. Først var det bryn som var det store, og null mascara. Nå er det hudpleie og blush i alle varianter. En kort periode var det til og med hår under armene som gjaldt... Anonymkode: 07bca...e4d 4
Roci Skrevet 27. desember 2024 #12 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det en ting en godt gift kvinne midt i livet ikke er, så er det rollemodell for de yngre. Tvert i mot. Det meste jeg velger er "kjerring". De tar etter hverandre, og influencere. Først var det bryn som var det store, og null mascara. Nå er det hudpleie og blush i alle varianter. En kort periode var det til og med hår under armene som gjaldt... Anonymkode: 07bca...e4d Dette😊 Jeg er 54 år og bruker aktive ingredienser i hudpleierutinen min og sminker meg stort sett hver dag - ikke fordi jeg "må" , men fordi jeg føler meg freshere med litt mer markerte bryn, farge på vippene, jevnere hudtone og litt farge og fukt på leppene. Jeg tviler sterkt på om mine valg på disse områdene påvirker unge jenter/kvinner i noen grad. Men jeg synes det er hyggelig at en yngre venninne sier at jeg ser fantastisk ut for alderen og håper at hun holder seg like godt som meg, da😉 2
Capazitet Skrevet 27. desember 2024 #13 Skrevet 27. desember 2024 exictence skrev (På 21.12.2024 den 18.04): Jeg synes bla at vi er bedre rollemodeller for yngre generasjons kvinner når vi ikke går med sminke. At vi bidrar til lavere skjønnhetspress, og at det er bedre å være naturlig Godt poeng 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #14 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bleker tennene hos tannlege Kan jeg spørre hvordan? Jeg har fått skinne og blekekrem hos tannlegen, men gjør det hjemme. Jeg klarer heller ikke droppe kaffen etterpå, og da er vi jo tilbake til start med det samme… Anonymkode: b36fa...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå