AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg er en kvinne i tidlig 30årene. Bor i en annen by enn resten av familien. Faren min har begynt å sende meg sms hver eneste dag - de aller fleste er spørsmål rundt hva jeg gjør. Feks: "Hvordan går det i *byen jeg bor i", "Hva har du til middag idag?", "Hvordan er været der borte", osv. Det blir litt mye at det er hver eneste dag. Og ja, jeg vet det er en veldig liten del av dagen min, og at jeg bare burde svare og leve fint med det. Men jeg kjenner at jeg blir litt kvelt av det, og blir litt irritert når jeg får meldingene. Hadde det vært litt sjeldnere hadde det bare vært hyggelig, men nå får jeg en vond smak i munnen av at det er så konstant. Og jeg blir lei meg av at jeg blir irritert, men det blir jeg altså. Hvordan kan jeg si ifra på en hyggelig måte at det er litt mye med meldinger hver eneste dag? Vil ikke såre ham, og vil heller ikke at han slutter helt å sende meldinger. Eller burde jeg bare være glad jeg får meldinger hver dag? Han er pensjonist, så kjeder seg sikkert (bor med moren min, så er ikke alene sånn sett). Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Jeg synes faktisk ikke at du skal si fra om at det er for mye. Tvert om, være glad for at han bryr seg og skriver meldinger til deg hver dag. Men du kan heller si: Så koselig at du skriver så ofte meldinger til meg. Dessverre føler jeg at det blir litt for travelt å svare på de hele tiden. Håper du forstår at jeg bare svarer deg evt senere når jeg har mere ro og tid. Ts, nyt og vær glad og takknemlig for at han bryr seg sånn 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden exictence skrev (2 minutter siden): Jeg synes faktisk ikke at du skal si fra om at det er for mye. Tvert om, være glad for at han bryr seg og skriver meldinger til deg hver dag. Men du kan heller si: Så koselig at du skriver så ofte meldinger til meg. Dessverre føler jeg at det blir litt for travelt å svare på de hele tiden. Håper du forstår at jeg bare svarer deg evt senere når jeg har mere ro og tid. Ts, nyt og vær glad og takknemlig for at han bryr seg sånn Jaa jeg burde jo bare være glad for det. Og det er egentlig først nylig (det siste året kanskje) at han har begynt med det. Før det var det veldig sjeldent. Dette står nok mer på meg, at jeg fort kan føle meg litt kvelt og hvis jeg ikke svarer med en gang går jeg rundt og tenker på at jeg burde svare, og klarer ikke slappe av. Så spørsmålet er kanskje heller; hvordan slutte å bli så irritert og føle meg kvelt når jeg får meldinger? Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Man kan liksom ikke bli fornøyd med de stakkars foreldrene.. Vær glad, svar når du har tid. Sett av noen minutter hver ettermiddag, sånn rundt 17.00? Og så svarer du på det han har spurt om da. Anonymkode: 0dd36...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Begynnende demens? Nei, hvis du bare får ei melding per dag, kan du svare hyggelig på det. Anonymkode: 9a2af...613 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynnende demens? Nei, hvis du bare får ei melding per dag, kan du svare hyggelig på det. Anonymkode: 9a2af...613 Hvorfor tror du det kan være begynnende demens? Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jaa jeg burde jo bare være glad for det. Og det er egentlig først nylig (det siste året kanskje) at han har begynt med det. Før det var det veldig sjeldent. Dette står nok mer på meg, at jeg fort kan føle meg litt kvelt og hvis jeg ikke svarer med en gang går jeg rundt og tenker på at jeg burde svare, og klarer ikke slappe av. Så spørsmålet er kanskje heller; hvordan slutte å bli så irritert og føle meg kvelt når jeg får meldinger? Anonymkode: 03d4e...653 Ja, trolig er det nok det at du da føler du må svare med en gang. Snakk med ham om dette, så ordner det seg nok med at du ikke føler irritasjon, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Jeg tenker at han kanskje bare trenger en bekreftelse på at alt er bra med deg. Det er jo litt sårbart å være alene i en annen by om noe plutselig skulle skje og ingen merker det/etterlyser deg. ville tatt de få minuttene og svart han så han kan føle seg trygg. Tenk at det er omsorg i det å bry seg. Anonymkode: 104f0...dfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Er det en åpenbar årsak til at han plutselig har begynt å sende daglig? Siden han tidligere sendte sjelden som du skriver. Anonymkode: 639c4...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at han kanskje bare trenger en bekreftelse på at alt er bra med deg. Det er jo litt sårbart å være alene i en annen by om noe plutselig skulle skje og ingen merker det/etterlyser deg. ville tatt de få minuttene og svart han så han kan føle seg trygg. Tenk at det er omsorg i det å bry seg. Anonymkode: 104f0...dfa Ja kanskje det! Jeg har bodd i andre byer de siste 10 årene. Men tenker han har mer overskudd til å tenke på det nå som han ikke jobber kanskje Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en åpenbar årsak til at han plutselig har begynt å sende daglig? Siden han tidligere sendte sjelden som du skriver. Anonymkode: 639c4...83b Nei, det eneste jeg kan tenke på er at han er pensjonist. Ellers vet jeg ikke. Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden Skjønner at du synes det kan bli mas, men vet du! Sett pris på at han bryr seg og sender melding!! Han kjeder seg nok mer en du tror, er kanskje til og med ensom i forholdet med din mor og. Så vær så snill... Sett pris på at han sender sin datter meldinger som bare er hyggelige. Kanskje han innser at han ikke har lang tid igjen, Kanskje han har fått dødsdommen... Det er liksom så mye sårt som kan ligge bak. Anonymkode: f7ea1...0a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden Du kan jo gjøre det til rutine at du svarer hver dag klokken 21 for eksempel. Det burde da gå greit? Anonymkode: 5bfe2...384 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Har det skjedd noe det siste året? Når en person som vanligvis er dårlig på å ta kontakt plutselig tar så mye kontakt at det blir ekstremt, så ligger det vanligvis noe bak. Har han nylig blitt pensjonist? Hvordan er hans mentale helse? Har noen i familien dødd det siste året? Venner? Min far begynte å skrive en del til meg da han drakk som verst. Da han endelig ble edru, så fikk han seg hobby og venner, og nå tar han omtrent aldri kontakt. Anonymkode: f2acb...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Kunne det vært bedre å ringes en gang i uka hvor du forteløer mer og får høre om hans uke også?♥️ Virker som at han ønsker mer kontakt. Besøker dere han ofte? Anonymkode: 42d84...975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Hvis han ikke har vært slik tidligere er det kanskje en plutselig forandring i personlighet som du reagerer på. I såfall er det mulig det er begynnende demens på gang? Anonymkode: d938c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er en kvinne i tidlig 30årene. Bor i en annen by enn resten av familien. Faren min har begynt å sende meg sms hver eneste dag - de aller fleste er spørsmål rundt hva jeg gjør. Feks: "Hvordan går det i *byen jeg bor i", "Hva har du til middag idag?", "Hvordan er været der borte", osv. Det blir litt mye at det er hver eneste dag. Og ja, jeg vet det er en veldig liten del av dagen min, og at jeg bare burde svare og leve fint med det. Men jeg kjenner at jeg blir litt kvelt av det, og blir litt irritert når jeg får meldingene. Hadde det vært litt sjeldnere hadde det bare vært hyggelig, men nå får jeg en vond smak i munnen av at det er så konstant. Og jeg blir lei meg av at jeg blir irritert, men det blir jeg altså. Hvordan kan jeg si ifra på en hyggelig måte at det er litt mye med meldinger hver eneste dag? Vil ikke såre ham, og vil heller ikke at han slutter helt å sende meldinger. Eller burde jeg bare være glad jeg får meldinger hver dag? Han er pensjonist, så kjeder seg sikkert (bor med moren min, så er ikke alene sånn sett). Anonymkode: 03d4e...653 Dette er tanker du kommer til å få dårlig samvittighet for den dagen pappen din er borte. Enten har dør i en bilulykke neste uke eller av kreft om 20 år. Du har en pappa som tenker mye på deg og hvordan du har det. Lær deg å sett pris på det. Anonymkode: d54fc...135 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden Kanskje han er syk og ikke vil bekymre deg. Bor han alene? Kanskje han vil ha deg som buffer hvis han ikke tekster en dag bør du sjekke om alt er ok. Anonymkode: 78b80...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Begynnende demens? Nei, hvis du bare får ei melding per dag, kan du svare hyggelig på det. Anonymkode: 9a2af...613 hvis folk ikke er sånn som ddu syns de skal være så er det " begynnende demens" ? Haff! Anonymkode: 4f5b6...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje han er syk og ikke vil bekymre deg. Bor han alene? Kanskje han vil ha deg som buffer hvis han ikke tekster en dag bør du sjekke om alt er ok. Anonymkode: 78b80...52c Han bor med moren min! Anonymkode: 03d4e...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå