AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #21 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.30): Nei. Det finnes egoister og drittsekker i alle land. Vil ikke si det er spesielt norsk å være ego eller drittsekk. De fleste er ordentlige folk. Anonymkode: ba705...ebd Det blir dessverre mer og mer ego-folk… Nå har dessverre egoismens tidsalder begynt! Anonymkode: cbdc8...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #22 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.31): Hvis du forteller dette til nåværende arbeidsgiver, hvor er logikken i at de ikke vil anbefale henne til en ny arbeidsgiver? De vil jo ønske å bli kvitt henne, så da vil de vel heller gi gode skussmål, slik at hun blir noen annens problem. Anonymkode: eda08...519 Herregud, seriøse arbeidsgivere vil jo ikke ha på seg at de lyver?!? Du mener herlighet er løsningen? Syk verden! Anonymkode: cbdc8...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #23 Del Skrevet 22. desember 2024 Pilleville skrev (På 21.12.2024 den 14.42): Ho har sagt opp nåværende jobb, sykemeldt ut perioden Hun har nok lav iq så hun blir nok trygdet etterhvert. Anonymkode: 474f3...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 22. desember 2024 #24 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herregud, seriøse arbeidsgivere vil jo ikke ha på seg at de lyver?!? Du mener herlighet er løsningen? Syk verden! Anonymkode: cbdc8...28c Det trur ikkje eg heller, men ho har uansett sagt opp den jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #25 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun har nok lav iq så hun blir nok trygdet etterhvert. Anonymkode: 474f3...359 Her var det mye synsing. Anonymkode: 7d1f0...dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #26 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): IHer var det mye synsing. Anonymkode: 7d1f0...dc5 Tiden vil vise. Hun har nok noen år igjen til 40 år. Anonymkode: 474f3...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 Ondsinnet sladder fra anonyme på nettet. Anonymkode: 2f2ba...755 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #28 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun har nok lav iq så hun blir nok trygdet etterhvert. Anonymkode: 474f3...359 Lav IQ er ikke blant kravene som må oppfylles for å få innvilget uføretrygd. Anonymkode: 2f2ba...755 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #29 Del Skrevet 22. desember 2024 Det eneste du oppnår er å sette deg selv i dårlig lys. Anonymkode: 8cf95...468 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #30 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lav IQ er ikke blant kravene som må oppfylles for å få innvilget uføretrygd. Anonymkode: 2f2ba...755 Kan det hjelpe på? Anonymkode: 7d1f0...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #31 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tiden vil vise. Hun har nok noen år igjen til 40 år. Anonymkode: 474f3...359 Hun har nok lav iq, så blir nok trygdet og har nok noen år igjen til 40. Mer "nok" her altså. Anonymkode: 7d1f0...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #32 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.25): Helt vanlig i Norge dette. Klassisk norsk arbeidsmoral. Anonymkode: f2140...dbf Dette er mest utbredt blant kvinner. Anonymkode: 938fe...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 23. desember 2024 #33 Del Skrevet 23. desember 2024 Pilleville skrev (9 timer siden): De passer på å gjøre slikt når sjefene er på møter, bortreist ol Det har jo i grunn ingen betydning. Hvis hun aldri har behov for å dra utenfor arbeidsstedet vil jo sjefene reagere om noen kommer til dem og sier at "x var borte i flere timer da, da og da". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 23. desember 2024 #34 Del Skrevet 23. desember 2024 nordlending skrev (2 minutter siden): Det har jo i grunn ingen betydning. Hvis hun aldri har behov for å dra utenfor arbeidsstedet vil jo sjefene reagere om noen kommer til dem og sier at "x var borte i flere timer da, da og da". Ho har jo garantert behov for å dra ut og så utnytter ho dette med også å dra på private ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 23. desember 2024 #35 Del Skrevet 23. desember 2024 Pilleville skrev (Akkurat nå): Ho har jo garantert behov for å dra ut og så utnytter ho dette med også å dra på private ting. Okei. I min jobb er det f.eks. svært sjeldent at vi har det behovet, så å bortforklare hadde vært vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 23. desember 2024 #36 Del Skrevet 23. desember 2024 Husker eg hadde ein sjef som hadde fri onsd. Ho måtte nesten kvar veke på ein behandling med barnet sitt. Aldri tok ho det på ein onsd. Sa det sjølv. Ho hadde rett på fri til dette, langt å reise så halve dagen gikk. Ikkje ulovleg men typisk noen å tyne ut det man kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #37 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg har ei venninnen som søkte jobb der jeg jobbet, i helsevesenet. Jeg er veldig glad i venninnen min, hun er en god venninne, men som kollega er hun ikke bra. Sykemeldt for den minste ting, masse fravær og kan nok være en lite on bedreviter på jobb. Jeg fortalte dette til arbeidsgiver uten dårlig samvittighet. Hun fikk ikke jobb hos oss. Dette vet selvsagt ikke min venninne. Hadde hun spurt ville jeg fortalt sannheten, men hun er ikke mottagelig for kritikk i den perioden hun er i nå. Men, jeg hadde nok ikke tatt kontakt med en arbeidsgiver som ikke var min egen, det føler jeg bare blir veldig merkelig. Anonymkode: 5fd86...a78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 23. desember 2024 #38 Del Skrevet 23. desember 2024 Vet det er noen som spør sjefen fint om å gå innom postkontoret og aldri kom tilbake, spesielt i dagene etter ansettelsen..angret seg sikkert .men vitsest med at det må være lang kø på postkontoret..nå er jo postkontorene nedlagt så nå er det sikkert noe nytt.. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #39 Del Skrevet 23. desember 2024 nordlending skrev (25 minutter siden): Okei. I min jobb er det f.eks. svært sjeldent at vi har det behovet, så å bortforklare hadde vært vanskelig. Ingen har det "behovet". Det går mer på hva en ønsker. Anonymkode: 7d1f0...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #40 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.17): Har en bekjent som forteller meg mye. Ho er lat og stakkars meg. Null empati med andre. I den siste jobben har ho lurt de trill rundt med sykemeldinger. 4 ganger på et halvt pluss mangen egenmeldinger. Sier til meg at ho gjør det fordi ho orker ikkje jobb i tillegg til alt hun har hjemme. Nå er ho arbeidssøker og lurer på om eg skal snakke med denne arb giver ho har nå.Både for å sei at ho har vert så frekk mot de og at de må unngå å anbefale ho til nye arbeidsgivere. Frekt av meg å gå bak ryggen hennes? Har sagt til ho mangen ganger at andre må gjøre jobben hennes når ho ikkje dukker opp og at ho må slutte å leite etter grunner til å ikkje gå på jobb og heller stå meir på. Superlett å få sykemeldinger ivertfall. Utnytter sykeordningen og. Håper den blir strengere. Anonymkode: 6c521...da4 Sikker på at det ikke er deg hun lurer trill rundt? En del folk synes det høres tøft ut å lure systemet og svakt ut å være sykemeldt for feks psyken, at de heller vil ha på seg å være svindler, enn å være syk. Anonymkode: 8f8ad...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå