AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Skrevet 21. desember 2024 Har en bekjent som forteller meg mye. Ho er lat og stakkars meg. Null empati med andre. I den siste jobben har ho lurt de trill rundt med sykemeldinger. 4 ganger på et halvt pluss mangen egenmeldinger. Sier til meg at ho gjør det fordi ho orker ikkje jobb i tillegg til alt hun har hjemme. Nå er ho arbeidssøker og lurer på om eg skal snakke med denne arb giver ho har nå.Både for å sei at ho har vert så frekk mot de og at de må unngå å anbefale ho til nye arbeidsgivere. Frekt av meg å gå bak ryggen hennes? Har sagt til ho mangen ganger at andre må gjøre jobben hennes når ho ikkje dukker opp og at ho må slutte å leite etter grunner til å ikkje gå på jobb og heller stå meir på. Superlett å få sykemeldinger ivertfall. Utnytter sykeordningen og. Håper den blir strengere. Anonymkode: 6c521...da4 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #2 Skrevet 21. desember 2024 Venninnen til min søster ler mens hun forteller til oss at hun tar seg ofte lange pauser i løpet av en arbeidsdag og skriver til kolleger at hun må hit og dit og gjøre ærend i forbindelse med arbeid, mens hun egentlig er på vippetime, neglesalong eller bare har gått tidligere hjem fordi hun skal gjøre noe hjemme. Min mann jobber i samme avdeling som henne i kommunen, og sliter livet av seg og jeg blir så jævlig provosert når slike som henne lurer systemet. Jeg har sagt dette til min mann og han sier han har lyst å gå til deres overordnede å gi beskjed, men han har jo selvfølgelig ikke noe bevis. Anonymkode: 4ce84...b0d 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #3 Skrevet 21. desember 2024 Helt vanlig i Norge dette. Klassisk norsk arbeidsmoral. Anonymkode: f2140...dbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #4 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt vanlig i Norge dette. Klassisk norsk arbeidsmoral. Anonymkode: f2140...dbf Nei. Det finnes egoister og drittsekker i alle land. Vil ikke si det er spesielt norsk å være ego eller drittsekk. De fleste er ordentlige folk. Anonymkode: ba705...ebd 16 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #5 Skrevet 21. desember 2024 Hvis du forteller dette til nåværende arbeidsgiver, hvor er logikken i at de ikke vil anbefale henne til en ny arbeidsgiver? De vil jo ønske å bli kvitt henne, så da vil de vel heller gi gode skussmål, slik at hun blir noen annens problem. Anonymkode: eda08...519 2 1
Pilleville Skrevet 21. desember 2024 #6 Skrevet 21. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis du forteller dette til nåværende arbeidsgiver, hvor er logikken i at de ikke vil anbefale henne til en ny arbeidsgiver? De vil jo ønske å bli kvitt henne, så da vil de vel heller gi gode skussmål, slik at hun blir noen annens problem. Anonymkode: eda08...519 Ho har sagt opp nåværende jobb, sykemeldt ut perioden Endret 21. desember 2024 av Pilleville
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #7 Skrevet 21. desember 2024 Innafor å tankontakt med de? Anonymkode: 6c521...da4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #8 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Innafor å ta kontakt med de? Anonymkode: 6c521...da4 Anonymkode: 6c521...da4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #9 Skrevet 21. desember 2024 Hvis hun har gedigent fravær, vil jo arbeidsgiver være klar over dette. Og det nevnes definitivt i referanser. Hvordan skal arbeidsgiver vite at du er noen å høre på og ikke en random psycho? Det er en usedvanlig sær ting å gjøre. Anonymkode: d0b80...80a 9 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #10 Skrevet 21. desember 2024 Hvis denne tråden hadde handlet om at en uføretrygdet som utnyttet systemet, hadde tråden allerede vært 10 sider lang, bare sier det. Anonymkode: 8c3ab...5cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #11 Skrevet 21. desember 2024 Og igjen tenker jeg vi bør være obs på at grupperinger som jobber for å påvirke oss alle til å godta uthuling av sykepengesystemet bevist kan plassere falske historier på et anonymt forum som for å hisse folk opp. Det er i grunn veldig påtakelig, når en begynner å legge merke til det. Om dette mot formodning skulle være sant, så hjelper du ingen ved å spolere hennes sjanser for ny ansettelse - da må staten bare dekke hele livsoppholdet, og veien til uføretrygd er kortere. Dessuten har arbeidsgiver full oversikt over hennes sykefravær. Og en siste ting - det kan faktisk være helt reell sykdom om vedkommende ikke har kapasitet til å ta seg av eget hjem og samtidig stå i full jobb. Mange ulike sykdommer og tilstander viser seg først slik. Anonymkode: 1dc54...65d 6 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #12 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei. Det finnes egoister og drittsekker i alle land. Vil ikke si det er spesielt norsk å være ego eller drittsekk. De fleste er ordentlige folk. Anonymkode: ba705...ebd Med 500000+ i året egenmeldinger som folk innrømmer de kunne latt være...jo. Anonymkode: 7d1f0...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #13 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis denne tråden hadde handlet om at en uføretrygdet som utnyttet systemet, hadde tråden allerede vært 10 sider lang, bare sier det. Anonymkode: 8c3ab...5cb Ja, det er som de sier. Det er forskjell på å være ufør og uføretrygdet. Anonymkode: 7d1f0...dc5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #14 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Innafor å tankontakt med de? Anonymkode: 6c521...da4 Hva skal du oppnå med det nå som hun uansett ikke er deres problem lengre? Du oppnår i hvert fall å bli husket som ei hevngjerrig kjerring hvis det kommer ut. Anonymkode: b03ee...4a8 3 1
nordlending Skrevet 21. desember 2024 #15 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Venninnen til min søster ler mens hun forteller til oss at hun tar seg ofte lange pauser i løpet av en arbeidsdag og skriver til kolleger at hun må hit og dit og gjøre ærend i forbindelse med arbeid, mens hun egentlig er på vippetime, neglesalong eller bare har gått tidligere hjem fordi hun skal gjøre noe hjemme. Min mann jobber i samme avdeling som henne i kommunen, og sliter livet av seg og jeg blir så jævlig provosert når slike som henne lurer systemet. Jeg har sagt dette til min mann og han sier han har lyst å gå til deres overordnede å gi beskjed, men han har jo selvfølgelig ikke noe bevis. Anonymkode: 4ce84...b0d Sjefene har vel peiling på om hun har oppgaver som tilsier at hun må gjøre ærend utenfor arbeidsstedet?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #16 Skrevet 21. desember 2024 Sånt provoserer meg skikkelig! Det er slike som ødelegge velferdssystemet for de som trenger det! Anonymkode: af3dd...746 2
Pilleville Skrevet 22. desember 2024 #17 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Sånt provoserer meg skikkelig! Det er slike som ødelegge velferdssystemet for de som trenger det! Anonymkode: af3dd...746 Ts her. Eg og blir så provosert. Ho har ikkje dårlig samvittighet i det heile. Verken for arbeidsplassen eller for ho som må jobbe for dei begge. Presset ho litt i går og spurte ho om ho ikj fekk vondt langt inni hjerteroten, for det hadde eg fått. Neidå ho hadde sendt ho ein julepakke så….
Pilleville Skrevet 22. desember 2024 #18 Skrevet 22. desember 2024 nordlending skrev (På 21.12.2024 den 22.41): Sjefene har vel peiling på om hun har oppgaver som tilsier at hun må gjøre ærend utenfor arbeidsstedet? De passer på å gjøre slikt når sjefene er på møter, bortreist ol
Pilleville Skrevet 22. desember 2024 #19 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 21.17): Og igjen tenker jeg vi bør være obs på at grupperinger som jobber for å påvirke oss alle til å godta uthuling av sykepengesystemet bevist kan plassere falske historier på et anonymt forum som for å hisse folk opp. Det er i grunn veldig påtakelig, når en begynner å legge merke til det. Om dette mot formodning skulle være sant, så hjelper du ingen ved å spolere hennes sjanser for ny ansettelse - da må staten bare dekke hele livsoppholdet, og veien til uføretrygd er kortere. Dessuten har arbeidsgiver full oversikt over hennes sykefravær. Og en siste ting - det kan faktisk være helt reell sykdom om vedkommende ikke har kapasitet til å ta seg av eget hjem og samtidig stå i full jobb. Mange ulike sykdommer og tilstander viser seg først slik. Anonymkode: 1dc54...65d Ho er dørgende lat, sitter timevis i telefonen istedenfor å holde huset og gå tur med hundene
Pilleville Skrevet 22. desember 2024 #20 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.49): Hvis hun har gedigent fravær, vil jo arbeidsgiver være klar over dette. Og det nevnes definitivt i referanser. Hvordan skal arbeidsgiver vite at du er noen å høre på og ikke en random psycho? Det er en usedvanlig sær ting å gjøre. Anonymkode: d0b80...80a Sant nok, skal la det være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå