Gå til innhold

Den norske «La Palma» på Netflix – for noe dårlig møl!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig noen dager julefri, og derfor ble det tid til å titte litt på TV i går kveld. På impuls binget vi alle episodene etter å ha lest et par gode anmeldelser. Det kunne vi egentlig ha droppet … 

For å si det slik: hadde den vært noe bedre enn det vi faktisk ble servert hadde det vært en virkelig elendig TV-kveld. I stedet var den dårlig nok til at nettopp dette gjorde den underholdene på et vis.

Klisejéer som virkelig kom på løpende bånd.

En rekke logiske brister. Flere kontinuitetsbrister.

Stereotypier iblandet en dose woke.

Enkelte av skuespillerne som medvirket er jo absolutt dyktige, men regi og manusforfattere (og spesielt disse siste bør bare rødme) gir dem virkelig lite å jobbe med. Enkelte av skuespillerne tror jeg bare beit tenna sammen og gjorde jobben, men de tenkte på konge, fedreland og siste kontoutskrift ...

For en j..la suppe.

Det ble rett og slett en orgie i ufrivillig kleinhet, og akkurat det var den eneste underholdningsverdien vi fant i serien. Veldig synd.

Anonymkode: 2e872...f6c

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel. 

Anonymkode: a28b4...567

Skrevet

Jeg hadde ikke skyhøye forventninger iom at den var norsk men jeg likte den. 7/10 poeng. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor binger du noe som er dårlig, er du masokist? 

Anonymkode: afa6b...87d

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Typisk norsk. Samme med tunnellen, skredet, skjelvet og hvem vet lengre. 

Anonymkode: 7d94d...7b6

• Liker 5
Skrevet

Litt enig, alt for mye klisjeer. I siste episode mista de meg helt. Ble for usannsynlig og dumt.

Anonymkode: 79716...4a8

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Enig!

Anonymkode: 44053...4b4

• Liker 2
Skrevet

Så den ferdig i går. Kun på grunn av mangel på noe annet å se. 

Ikke noe nytt og spennende. Alt har blitt gjort tusen ganger før. 

Anonymkode: a5982...c31

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor binger du noe som er dårlig, er du masokist? 

Anonymkode: afa6b...87d

Du vet hvordan folk kjører sakte forbi for å glane på bilulykker? Eller hvordan såkalt "pute-TV" tross alt trekker seere?

For vår del var det en variant av det samme. 

• Liker 4
Skrevet

Den var bra de første 5 minuttene.  Resten var dårlig. 

Skrevet

Jeg så ti minutter før jeg skjønte at dette gidder jeg ikke å bruke tid på.

Anonymkode: d005c...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med deg, TS. Spesielt den familien på hotellet spilte så puteflaut… tynn suppe og lite troverdig forskningsinstitutt. 

Anonymkode: 868d7...6f0

• Liker 8
Skrevet

Enig i at mye var usannsynlig, men er ikke det litt greia med katastrofefilmer? Ble underholdt jeg. 
Hva konkret reagerte du på?

Mannen min nektet å se, han taklet ikke at talen ikke var synkron. Det så jeg glatt forbi. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt grei serie.

Anonymkode: 8e13b...f96

Skrevet

Dårlige greier ja 🙈 

Var som om de prøvde å putte mest mulig inn på minst mulig tid. Hva skjedde med Charlie? Hun kom ut av helikopteret og bare gikk liksom. 

Anonymkode: b6802...18f

• Liker 5
Skrevet

Slike serier er vel neppe ment å vere dyptgående eller Oscar kandidater 

Det er rein underholdning og intet anna, som prøver å favne ett brett publikum, og begynne å analysere det som noe anna, blir håpløst. 

Helt grei dødtid-fyll, 7/10.

Anonymkode: 49764...c24

• Liker 4
Skrevet

Synes den var elendig

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Endelig noen dager julefri, og derfor ble det tid til å titte litt på TV i går kveld. På impuls binget vi alle episodene etter å ha lest et par gode anmeldelser. Det kunne vi egentlig ha droppet … 

For å si det slik: hadde den vært noe bedre enn det vi faktisk ble servert hadde det vært en virkelig elendig TV-kveld. I stedet var den dårlig nok til at nettopp dette gjorde den underholdene på et vis.

Klisejéer som virkelig kom på løpende bånd.

En rekke logiske brister. Flere kontinuitetsbrister.

Stereotypier iblandet en dose woke.

Enkelte av skuespillerne som medvirket er jo absolutt dyktige, men regi og manusforfattere (og spesielt disse siste bør bare rødme) gir dem virkelig lite å jobbe med. Enkelte av skuespillerne tror jeg bare beit tenna sammen og gjorde jobben, men de tenkte på konge, fedreland og siste kontoutskrift ...

For en j..la suppe.

Det ble rett og slett en orgie i ufrivillig kleinhet, og akkurat det var den eneste underholdningsverdien vi fant i serien. Veldig synd.

Woke bare fordi to jenter blir forelska? Seriøst?

Anonymkode: 7a0de...a44

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...