Gå til innhold

Nye beskyldninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja. Igjen nå da. Jeg har skrevet en tråd tidligere, om at jeg blir beskyldt for utroskap. Nå mener han at jeg benflørtet med en fremmed fyr på kino her om dagen. Og at vi begge gikk inn på toalettene samtidig etterpå var mistenkelig og han mente noe hadde skjedd. Dette er jo galskap? Det er ikke sant! Eller, mye mulig vi begge gikk på hvert vårt respektive herre/dame toalett etter kinoen, men jeg skjønner ikke hvem han snakker om engang.. Jeg blir så sint. Men egentlig blir jeg bare lei meg. Jeg blir så lei meg når jeg tenker på at han tenker jeg er en sånn person. Jeg tror ikke jeg orker dette mer. Men vi har jo 2 barn, og han må være syk? Jeg bør vel skaffe både han og oss hjelp, så kanskje han kan bli kvitt disse paranoide tankene? Jeg vet bare ikke om jeg vil tilbringe livet med han lenger etter så mye av dette. Jeg tror vi er ødelagt. Selvom jeg vil veldig gjerne at vi skal klare det, for barna, så tror jeg at jeg har bygget opp endel avsky, som kanskje gjør meg mindre kjærlig, noe han plukker opp og putter inn i en eller annen paranoid tanke om at jeg er en promiskuøs utro manipulerende drittkjærring. Han har også påstått st jeg putter kjepper i hjulet for forholdet til han og barna, dette er ikke sant. Hvordan hjelper man ett menneske som har fått en sånn vrangforestilling? Vi kranglet/diskuterte i går, og jeg føler ikke jeg når inn.. 

HJELP

Anonymkode: 8c299...497

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man kan dessverre ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. 

Jeg hadde satt meg ned og tatt en rolig samtale med han, hvis han nekter å ta imot hjelp så hadde jeg gått.

Anonymkode: eb3e2...125

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke hjelpe ham - han trenger hjelp av fagfolk, og han må ønske slik hjelp.

Siden han lager seg opp nærmest paranoide forestillinger, så er det veldig viktig at du ikke står i dette alene, at du forteller andre hvordan han er, og at de kan hjelpe deg med å forberede å flytte fra ham.

Det du har fortalt og nå forteller gjør dessverre denne mannen til en kandidat til å være blant de som begår alvorlig vold eller drap ved et brudd, eller bare ved mistanke om brudd!

Dette må du IKKE ta lett på!

Kontakt nærmeste Krisesenter, og få hjelp der, de kan hjelpe deg og barna videre!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 53927...534

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke hjelpe han! Han bør få god faglig hjelp asap, han ER syk! Jeg var godt med en slik mann, han beskyldte meg for alt mulig rart. Sannheten er at jeg aldri har vært utro, men kunne likegodt vært det. Det hadde jo ikke endret noe!? 

Jeg gikk og jeg er veldig glad for det i dag. Det tok meg mange år før jeg ble mitt normale og følte meg trygg i meg selv, mine valg og ting jeg gjorde. 

Han ødelegger deg. Dessverre så er det eneste jeg kan si : Gå! Gå nå før du blir ødelagt for alltid. Han kommer ikke til å bli frisk. 

Anonymkode: 8a7e3...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Igjen nå da. Jeg har skrevet en tråd tidligere, om at jeg blir beskyldt for utroskap. Nå mener han at jeg benflørtet med en fremmed fyr på kino her om dagen. Og at vi begge gikk inn på toalettene samtidig etterpå var mistenkelig og han mente noe hadde skjedd. Dette er jo galskap? Det er ikke sant! Eller, mye mulig vi begge gikk på hvert vårt respektive herre/dame toalett etter kinoen, men jeg skjønner ikke hvem han snakker om engang.. Jeg blir så sint. Men egentlig blir jeg bare lei meg. Jeg blir så lei meg når jeg tenker på at han tenker jeg er en sånn person. Jeg tror ikke jeg orker dette mer. Men vi har jo 2 barn, og han må være syk? Jeg bør vel skaffe både han og oss hjelp, så kanskje han kan bli kvitt disse paranoide tankene? Jeg vet bare ikke om jeg vil tilbringe livet med han lenger etter så mye av dette. Jeg tror vi er ødelagt. Selvom jeg vil veldig gjerne at vi skal klare det, for barna, så tror jeg at jeg har bygget opp endel avsky, som kanskje gjør meg mindre kjærlig, noe han plukker opp og putter inn i en eller annen paranoid tanke om at jeg er en promiskuøs utro manipulerende drittkjærring. Han har også påstått st jeg putter kjepper i hjulet for forholdet til han og barna, dette er ikke sant. Hvordan hjelper man ett menneske som har fått en sånn vrangforestilling? Vi kranglet/diskuterte i går, og jeg føler ikke jeg når inn.. 

HJELP

Han ser ikke på deg som et sånt menneske, han ser på ALLE damer, som horer som benflørter og ligger rundt random på en kino. 

Det må du aldri glemme. Det er ikke noe du gjør, eller noe ved deg. Det er han som har sykelige tanker om kvinner han er sammen med (og kanskje et generelt kvinnesyn?) 

Han må i terapi, og du må enten gå i fra han, eller ta en pause mens han er i terapi. Har du prøvd å ignorere slike utsagn? Jeg hadde faktisk ikke giddet og diskutert det. Hadde jeg fått en slik beskyldning så hadde jeg glatt oversett han, eller bedt han holde kjeft. 

Ruser han seg? 

Anonymkode: d0f29...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, dette er galskap. Om det er ny atferd, er en diagnose sannsynlig. Imidlertid vrient å få endring på, særlig ved vrangforestillinger folk ikke ønsker hjelp for.

Du må gå og du må skjerme barna. Du må dessverre også være fordømt forsiktig, siden denne type paranoide vrangforestillinger fort kan eskalere til vold.

Anonymkode: 18521...179

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

HJELP

Dette er psykisk vold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...