AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #41 Del Skrevet 26. desember 2024 Har ikke, og bruker et sort enkelt service som jeg heller julepynter. Fra black design. Skulle jeg ha ønsket meg noe, så liker jeg khaler sin hammershøi godt egentlig. Men det blir nok ikke noe av, pga det tar plass Anonymkode: 217ba...572 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #42 Del Skrevet 26. desember 2024 Begynte å samle på Christmas Tree fra Wood & Sons for over 20 år siden, og fikk såvidt samlet frokostdelene før produsenten plutselig gikk konkurs og serviset ikke lenger ble solgt i butikk. Har klart å komplettere det sånn høvelig ved hjelp av bruktkjøp her og der, så nå har jeg middagsservise til fire stykk også. Er litt lei av serviset, men samtidig synes jeg det er sjarmerende og synes det ble litt ekstra stas (som et samleobjekt) når det er så vanskelig å få tak i. Skulle jeg ha byttet servise, hadde jeg samlet på Kähler Hammerhøi, for det er virkelig nydelig. Anonymkode: f11a2...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #43 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 12.05): Hei! Jeg skal investere i juleservise, ser at en del av dem er på tilbud nå. Jeg er veldig glad i Porsgrund sitt med nissemotiv, men ser gjerne bilder av andre sine serviser også. Det er så mange fine, og mange som ikke selges lenger. Anonymkode: 5ca1a...482 Hvorfor skal du det? Jeg bare lurer altså, for jeg selv syns det er så unødvendig ❤️ Anonymkode: 0e9b5...df2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #44 Del Skrevet 26. desember 2024 Pillivyut Vinter og har Ferm Living Ripple glass til. Anonymkode: b8b95...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knottogtott Skrevet 28. desember 2024 #45 Del Skrevet 28. desember 2024 Vi har et antikt servise med gullmønster, som blir brukt til jul og nyttår. Og nisseserviset fra porsgrund som blir brukt til grøt 23. og til julefrokost ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #46 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 21.37): Hvorfor skal du det? Jeg bare lurer altså, for jeg selv syns det er så unødvendig ❤️ Anonymkode: 0e9b5...df2 Slik kan man jo argumentere rundt det meste med jula? All pynten, lysene og maten er strengt tatt "unødvendig", men vi holder på likevel (heldigvis). Juleservise blir samme greie som resten av julepynten: med på å sette julestemningen. Jeg elsker å arrangere jul og invitere på mat, så da er det ekstra stas å ha eget servise. Men det er ingen nødvendighet, det har du rett i. Anonymkode: 5ca1a...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #47 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 12.12): Porsgrunn, det står seg over tid så jeg er trygg på å alltid få tak i nye deler. Kjøpte btw mye på Black week, da hadde de 50% Anonymkode: f5607...ea6 Christiania glassmagin (og porsgrund selv) kjører 60% på nisseserviset nå. For en lykke for en som nettopp startet samlingen 😃 Anonymkode: 5ca1a...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #48 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 12.12): Julemorgen, fra Wiik og Walsøe. Mange som har det, så lite originalt, men jeg synes det er koselig. Anonymkode: 79590...abe Ja, det er et helt nydelig servise. Jula trenger heldigvis ikke være særlig original 😊 Anonymkode: 5ca1a...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #49 Del Skrevet 29. desember 2024 Gammeldags Jul (Firkløveren). Anonymkode: 3840a...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #50 Del Skrevet 29. desember 2024 Arvet nisseserviset fra Porskerunds da mine foreldre døde. Bruker det og minnes. Anonymkode: 359eb...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #51 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 16.01): Slik kan man jo argumentere rundt det meste med jula? All pynten, lysene og maten er strengt tatt "unødvendig", men vi holder på likevel (heldigvis). Juleservise blir samme greie som resten av julepynten: med på å sette julestemningen. Jeg elsker å arrangere jul og invitere på mat, så da er det ekstra stas å ha eget servise. Men det er ingen nødvendighet, det har du rett i. Anonymkode: 5ca1a...482 Var jeg som spurte. Ja, skjønner hva du mener. ☺️ Jeg bare synes det tar så mye plass mot litt julepynt. ❤️ Men koselig at folk orker, altså. Anonymkode: 0e9b5...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 31. desember 2024 #52 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har toys delight fra villeroy & boch til 6 personer, julekveld fra perfect home til 30 personer og et arvet goebel juleservise til 10 personer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 31. desember 2024 #53 Del Skrevet 31. desember 2024 Her var det overraskende mange som må lære seg forskjellen på servise og service . Service (eller sørvis på norsk) handler om kundeopplevelse man får i en butikk eller i møte med en virksomhet. Servise er dekketøy. Vi har Gammeldags Jul. Jeg ville egentlig ha Disneys Jul, men gubben likte ikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #54 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 20.52): Jeg skulle så ønske jeg hadde familie å få på besøk, slik at jeg og kunne ha juleservice. Men er ikke vits i å skaffe seg det når det bare er meg, en gammel forelder, og ett barn annenhver jul.😥 Selvfølgelig ikke juleservicet som er det største problemet, men å ha familie. Dere er heldige. Anonymkode: f0c9d...eb4 Hei. Hugs at det er mange som har liten familie eller ingen familie, inkludert meg sjøl. Jeg syns det er koselig med noen julekopper jeg har, det trenger ikke være dyrt. Du kan invitere en nabo på en kaffe, mor til barnet ditt sine venner feks. Husk at du skaper minner for deg og barnet, uansett hvor mange dere er KLEM Anonymkode: c9dd2...f11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #55 Del Skrevet 31. desember 2024 Syns dere Lerk servise er typisk jul? Jeg tenker at det er høst og vinter Jeg har det ikke altså, og veit at man gjør som man vil. Anonymkode: c9dd2...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #56 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 20.52): Jeg skulle så ønske jeg hadde familie å få på besøk, slik at jeg og kunne ha juleservice. Men er ikke vits i å skaffe seg det når det bare er meg, en gammel forelder, og ett barn annenhver jul.😥 Selvfølgelig ikke juleservicet som er det største problemet, men å ha familie. Dere er heldige. Anonymkode: f0c9d...eb4 Her er vi to som feirer jul sammen, og jeg har likevel juleservise. Det å være få er ingen stopper for å lage et lekkert festbord. Anonymkode: c744d...639 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #57 Del Skrevet 31. desember 2024 Holly, men det er tatt ut av produksjon dessverre. Lurt å satse på Porsgrunn sitt sånn sett. Anonymkode: 010b2...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 31. desember 2024 #58 Del Skrevet 31. desember 2024 Porsgrunn porselen sitt juleservise 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #59 Del Skrevet 31. desember 2024 Spørsmål: er det innafor å blande litt? Feks middagstallerken i et, dype i et annet? Eller tallerkner i et servise og serveringsboller osv i et annet? Anonymkode: 79590...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 31. desember 2024 #60 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har Rosendahl grand cru Moments. Har middagstallerker, frokost og skåler til 12 samt kopper. Finner det dessverre ingen steder lengre… Men synes det er veldig pent, og det passer til alle litt finere anledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå