Gjest vikaren Skrevet 2. mars 2006 #1 Del Skrevet 2. mars 2006 Har en kollega som chatter på nettet ustanselig, og det irriterer meg skikkelig å registrere dette. Spesielt når vi har det sinnsykt travelt på jobb, og jeg har inntrykk av at alle virkelig står på for å bli ferdig med dagens produksjon i før arbeidstidens slutt. Ja, jeg vet at hun chatter, for jeg sitter like bortenfor henne og ser at det er msn og ett eller annet debattforum hun skriver innlegg på. Vi sitter flere stykker på en arbeids"øy", og vi driver med avisproduksjon. Flerfoldige ganger for dag hører jeg at hun skriver, tastene går - og da har jeg flere ganger gløtta bort for å se om hun kanskje har en tekst som må tastes. Men nei, forum og msn er fremst på skjermen hennes, ikke avissider. Her om dagen var vi skikkelig pressa arbeidsmessig pga mye sykefravær, vi sto på og korta inn matpauser og alt. Gjett hvem som satt og beit tennene sammen på slutten av dagen av irritasjon over kollegaen som så ut til å ha verdens beeeste tid til å chatte? Mens vi andre knapt nok hadde tid å sjekke nyhetene på vår egen nettavis, langt mindre private mailer. Åhhh, måtte bare få det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #2 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg hadde sagt i fra jeg. Husker jeg satt og jobbet overtid en FREDAG kveld med en som var på msn og Blink, trodde jeg skulle fly på henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 2. mars 2006 #3 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg hadde blitt fly forbanna jeg også. Si i fra, kan skjønne at det er vanskelig, men det er ikke riktig at dere andre må jobbe hardere for at den kollega ikke gjør jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. mars 2006 #4 Del Skrevet 4. mars 2006 Er ikke dette et helt "vanlig" problem da? Det er alltid et par som ikke gjør det de skal, men bruker tiden på å chatte, enten på data eller live, løpe ærend eller vimse rundt i korridorene uten å gjøre noe. Det rare er at det som regel er akkurt de samme som roper høyest om hvor travelt det er og om hvor umenneskelig arbeidspresset er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #5 Del Skrevet 4. mars 2006 Er ikke dette et helt "vanlig" problem da? Det er alltid et par som ikke gjør det de skal, men bruker tiden på å chatte, enten på data eller live, løpe ærend eller vimse rundt i korridorene uten å gjøre noe. Det rare er at det som regel er akkurt de samme som roper høyest om hvor travelt det er og om hvor umenneskelig arbeidspresset er... ← Hun jeg nevnte sluttet pga arbeidsmengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 4. mars 2006 #6 Del Skrevet 4. mars 2006 På vår arbeidsplass (offentlig sektor) kan man ikke surfe privat på nettet elelr chatte på forum. IT-ansvarlige og ledelsen har policy på at slikt gjør man ikke, så slike funksjoner er sperret. Alle kan bruke nettet og mange må også gjøre det (informasjonssøk, avislesing, m.m.) men ikke til å shoppe eller chatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå