AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei! Jeg er ung (yngre enn 20) og medlem av Obos. Medlemskapet fikk jeg i gave til bursdagen min. Jeg lurer på om Obos-banken er noe å anbefale? Har sett at medlemmer i Obos får noen fordeler i Obos-banken, eller finnes det noen bedre alternativer i forhold til bank? Jeg vil bytte bank da jeg synes at banken jeg har nå er litt vanskelig å forholde seg til blant annet med tanke på app og fond. Har blant annet overført fondene til Kron da det var billigere å ha dem hos Kron enn i banken min. Noen av fordelene som medlem hos Obos i Obos-banken er rente på brukskonto (1,50% rente per år), gratis bankkort, deres «sparekonto egenkapital» med 5% rente per år, rammelån fra 5,62% effektiv og boliglån fra 5,41% effektiv. Hva tenker dere om dette? Har også sett på Bulder, men det virker som om Obos har flere fordeler for meg siden jeg er medlem? Anonymkode: 59962...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg vil absolutt anbefale Obos-banken ja, byttet til dem da Sbanken ble rasert. Slipper gebyr på debetkort, og har spart opp noen hundrelapper rente på pengene som står til forfall på regninger. De har også en sparekonto med 4,42%. Ikke blant de beste i markedet, men jeg pleier la penger til regninger stå der hvis jeg har mye til forfall. Blitt noen kroner av det også. Den har 24 uttak i året, så kan brukes relativt hyppig. Eneste innsigelsen jeg har mot Obos-banken er at de ikke har kundechat. Man må ringe, eller sende melding. Og melding tok det flere dager å få svar på. Skal sies at jeg bare har trengt kundeservice den ene gangen, og ideelt sett skal man jo sjelden trenge kundeservice. Anonymkode: b8984...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg er ung (yngre enn 20) og medlem av Obos. Medlemskapet fikk jeg i gave til bursdagen min. Jeg lurer på om Obos-banken er noe å anbefale? Har sett at medlemmer i Obos får noen fordeler i Obos-banken, eller finnes det noen bedre alternativer i forhold til bank? Jeg vil bytte bank da jeg synes at banken jeg har nå er litt vanskelig å forholde seg til blant annet med tanke på app og fond. Har blant annet overført fondene til Kron da det var billigere å ha dem hos Kron enn i banken min. Noen av fordelene som medlem hos Obos i Obos-banken er rente på brukskonto (1,50% rente per år), gratis bankkort, deres «sparekonto egenkapital» med 5% rente per år, rammelån fra 5,62% effektiv og boliglån fra 5,41% effektiv. Hva tenker dere om dette? Har også sett på Bulder, men det virker som om Obos har flere fordeler for meg siden jeg er medlem? Anonymkode: 59962...da8 Jeg har en konto og ett kort hos OBOS banken, fordi de gir litt renter og fordi kortet er gratis å få, ha og bruke. Jeg er ikke helt tilhenger av at bankene skal drive med alt annet enn å være bank, eller at boligbyggelagene skal drive med banktjenester. Mulig det er en gammeldags tankegang. Da jeg forhandlet bilforsikring på den ene bilen vår så var DNB et av selskapene vi vurderte forsikring fra. Men da papirene og betingelsene kom, så så vi der at DNB ikke er eget forsikringsselskap, men at banken selger forsikringer for Fremtind. Prisen banken fikk for å formidle forsikringen den var så skremmende at jeg sa neitakk. Gikk videre til et rent forsikringsselskap og sparte provisjonen og enda litt til på å bruke medlemskaps betingelser fra et annet boligbyggelag enn OBOS. Så i dag må man være våken og bevisst. Samme betingelser på forsikringen der som den OBOS formidler hos Tryg men mange tusen spart på noen timers arbeid med å lese betingelser og be om priser. Anonymkode: e31b2...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå