Gå til innhold

Oppussing i dag før klokken 9 ???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvem starter  oppussing 3 dager før jul med masse bråk før klokken 9?  kjenner jeg blir matt av mindre endelig juleferie og bam Fan ta folk assa 😭

Anonymkode: 24c84...6a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men de har jo lov og det er fint å bli ferdig til jul. Og så må jeg si at det er godt å bo på bygda! 😇

Anonymkode: b3bdf...f23

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor er det lov å begynne oppussing kl 07.00, selv om du har tatt juleferie er det vanlig lørdag for de fleste.

Anonymkode: 1fdad...412

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg godt.

Joda, de har sikkert en god grunn til det, men likevel.... Bor man tett på folk bør man også evne å ta litt hensyn. Som i å ikke bråke og støye tidlig en lørdag morgen

Anonymkode: 29c85...acf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg godt.

Joda, de har sikkert en god grunn til det, men likevel.... Bor man tett på folk bør man også evne å ta litt hensyn. Som i å ikke bråke og støye tidlig en lørdag morgen

De fleste vil ha fred og ro, men om man er  i full jobb og må pusse opp er det ikke mange timene som er til rådighet i løpet av uken.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste vil ha fred og ro, men om man er  i full jobb og må pusse opp er det ikke mange timene som er til rådighet i løpet av uken.

Som jeg sier: De har sikkert god grunn. 

Likevel så kan man ta litt hensyn når man har valgt å bosette seg tett på andre. Å kunne vente med støy til kl.10 burde de fleste oppegående mennesker klare. Men det er litt "klassisk" for vår tid: Alle vil gjøre det som passer en selv best, uten å ta hensyn til andre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som jeg sier: De har sikkert god grunn. 

Likevel så kan man ta litt hensyn når man har valgt å bosette seg tett på andre. Å kunne vente med støy til kl.10 burde de fleste oppegående mennesker klare. Men det er litt "klassisk" for vår tid: Alle vil gjøre det som passer en selv best, uten å ta hensyn til andre. 

Jeg bor i blokk, er var på lyder, har ikke pusset opp på 18 år. Å miste 3 timer oppussingstid er mye. Jeg har kjøpt hørselsvern og har full forståelse så lenge folk holder seg til tidene som er lov. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken seriøs håndverker (rørlegger) jobber en lørdag? Aldri opplevd at de kommer lørdag og hatt mange innom her av rør, el, snekker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner deg godt.

Gud forby men har det noe med en stille protest fordi de ikke feirer jul selv?? Bitt meg merke i at de alltid starter slikt arbeid når norge har fri og høytider selv om det faktisk er et par dager igjen helt sånn på ekte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men de har jo lov og det er fint å bli ferdig til jul. Og så må jeg si at det er godt å bo på bygda! 😇

Anonymkode: b3bdf...f23

Jada men blir jo litt oppgitt fordet er jo lov og vise litt hensyn da om man er normalt oppegående. I det minste varsle da når det bråker så, borring i betong, 2.5 timer til nå

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor er det lov å begynne oppussing kl 07.00, selv om du har tatt juleferie er det vanlig lørdag for de fleste.

selv på lørdager? hva med søndager?

Vet mange jobber lørdager men vil tro flertallet likevel har fri og endelig kanskje kan sove litt lenger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei vet jo det men å starte kanskje 10 da når man borer i betong? Grusom lyd å våkne til men overlevde det selv om det irriterer meg at folk gjør sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada men blir jo litt oppgitt fordet er jo lov og vise litt hensyn da om man er normalt oppegående. I det minste varsle da når det bråker så, borring i betong, 2.5 timer til nå

Enig at man godt kan henge opp en lapp og si ifra når det blir intensivt bråk så lenge. Er grusomt med borring og pigging i betong.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet mange jobber lørdager men vil tro flertallet likevel har fri og endelig kanskje kan sove litt lenger? 

Her jeg bor er det lov å holde på på lørdag fra 07.00 til 17.00. Søndag er det ikke lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Står det i reglene der du bor at det skal gis nabovarsel ved slik arbeid? 

Anonymkode: 6df8e...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt.

Hva er tidlig? 
Hvis må pusser opp nå og vil bli ferdige til julemiddagen, hvor lenge skal en ta hensyn? 
Bor man tett på folk, må man tåle folk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvem starter  oppussing 3 dager før jul med masse bråk før klokken 9?  kjenner jeg blir matt av mindre endelig juleferie og bam Fan ta folk assa 😭

Det er lørdag, og fullt lovlig å lage lyd for naboene. I morgen er det «skitne søndag» etter gammelt avså vard søndagen lov å ta i bruk som hverdag for å bli ferdig til jul. Om skitnesøndag er en del av noe lovverk, det er nok høyst tvilsomt. 
Naboene dine skal gjerne ikke være hjemme i julen, og da betyr det vel ingenting hva de driver på med før jul? 
Kanskje feirer de heller ikke jul?

Anonymkode: 57c58...6e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei vet jo det men å starte kanskje 10 da når man borer i betong? Grusom lyd å våkne til men overlevde det selv om det irriterer meg at folk gjør sånn

Lørdag er vanlig dag, lov fra 7 eller 8 avhengig av kommunenen. Søndag ikke lov. Det pleier og være regler om varsel for så støyende bråk som boring i betong. Nei, du skal ikke våkne av det, du skulle visst det og satt på klokken litt før, og kanskje hatt hørselvern / hodetelefoner og planlagt en formiddag ute. Hadde undersøkt den biten. 

Anonymkode: 6df8e...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få lov til å benytter tiden når de kan til oppussing 😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn går det når man ikke følger med på skolen og må bli maskinfører. Hadde du tatt en utdannelse kunne du bodd i hus, og sluppet slik uvesen. 

Anonymkode: 20ed5...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...