Gå til innhold

Tilbud om kommunal jobb -hva ville du gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

God morgen :) 

Jeg jobber i bank idag. Har lenge vært ganske nede pga salgspress og måltall osv. Har spurt om jeg kan få jobbe i en annen avdeling, men det har ikke vært tema. 
Vi har god pensjonsordning og bonuser osv, men som sagt sliter jeg med flink pike fenomenet og konkurranse med andre kollegaer. 

Nå har jeg fått tilbud om en kommunal jobb som konsulent med personal og mer HR/lederstøtte oppgaver. Mye mer meg, tror jeg! 

Absolutt ikke bonuser osv, men jeg ønsker er behagelig familieliv med fleksibilitet og trygge rammer. Hvordan er kommunale goder og kommunal jobb VS privat bankjobb? Erfaringer?? 🥰

Anonymkode: 76f90...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ufra det du skriver så kan det tenkes at en litt mindre presset jobb i kommunen er fint for deg, med tanke på trivsel, helse og livskvalitet.

Jeg jobber i kommunen (i barneverntjenesten) og trives veldig godt :) Altså, det er mer enn nok å gjøre, men det er en trygg og stabil jobb. Å jobbe i kommunen kommer ikke med så mange materielle goder, og det er helt greit, men det er forutsigbart og trygt. Er min erfaring etter mange, mange år som kommunalt ansatt. 

Anonymkode: ff1fd...235

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ufra det du skriver så kan det tenkes at en litt mindre presset jobb i kommunen er fint for deg, med tanke på trivsel, helse og livskvalitet.

Jeg jobber i kommunen (i barneverntjenesten) og trives veldig godt :) Altså, det er mer enn nok å gjøre, men det er en trygg og stabil jobb. Å jobbe i kommunen kommer ikke med så mange materielle goder, og det er helt greit, men det er forutsigbart og trygt. Er min erfaring etter mange, mange år som kommunalt ansatt. 

Takk! Hvordan er fleksitid, pensjon osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk! Hvordan er fleksitid, pensjon osv? :)

Vi har fleksitid. Kjernetid mellom kl.09 og 14. Dagene planlegger vi selv og vi har mulighet for hjemmekontor, så lenge det er avklart med leder. Pensjon er gjennom KLP og så har jeg valgt å ha privat sparing i tillegg.

På jobb får vi hos oss gratis kaffe og te, og en liten julegave fra arbeidsgiver. Men ting som julebord, teambuilding, sommerfest sov. må vi betale selv. Helt greit for meg. Jeg tenker ikke at kommunens skattepenger skal betale for dette ;)

Og så har vi i vår avdeling gratis parkering, men det er fordi vi bruker egen bil i jobbsammenheng. 

Nå varierer det nok mye fra kommune til kommune hvilke ordninger man har. Det beste er at du, før du eventuelt signerer en kontrakt, spør arbeidsgiver om disse tingene så får du det avklart før du tar en avgjørelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har fleksitid. Kjernetid mellom kl.09 og 14. Dagene planlegger vi selv og vi har mulighet for hjemmekontor, så lenge det er avklart med leder. Pensjon er gjennom KLP og så har jeg valgt å ha privat sparing i tillegg.

På jobb får vi hos oss gratis kaffe og te, og en liten julegave fra arbeidsgiver. Men ting som julebord, teambuilding, sommerfest sov. må vi betale selv. Helt greit for meg. Jeg tenker ikke at kommunens skattepenger skal betale for dette ;)

Og så har vi i vår avdeling gratis parkering, men det er fordi vi bruker egen bil i jobbsammenheng. 

Nå varierer det nok mye fra kommune til kommune hvilke ordninger man har. Det beste er at du, før du eventuelt signerer en kontrakt, spør arbeidsgiver om disse tingene så får du det avklart før du tar en avgjørelse. 

Det høres veldig fint ut! I jobben min har vi kjernetid mellom 08.30 -15.30, ingen mulighet for hjemmekontor. Minst 5 kundemøter i uken må dokumenteres og et høyt budsjett på lån og forsikringer. Det er ganske tøft. Jeg kan gjerne jobbe hardt altså, men å ha mål på alt jeg gjør er fryktelig slitsomt. Der jeg jobber har vi mange sosiale samlinger og reiser, fullt betalt. Men da forventes det også at vi produserer hardt. I tillegg må man gjennom mange prøver og autorisasjoner som forventes å leses til privat.

Føler nok at kommunalt blir supert med tanke på egentid og familietid♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres veldig fint ut! I jobben min har vi kjernetid mellom 08.30 -15.30, ingen mulighet for hjemmekontor. Minst 5 kundemøter i uken må dokumenteres og et høyt budsjett på lån og forsikringer. Det er ganske tøft. Jeg kan gjerne jobbe hardt altså, men å ha mål på alt jeg gjør er fryktelig slitsomt. Der jeg jobber har vi mange sosiale samlinger og reiser, fullt betalt. Men da forventes det også at vi produserer hardt. I tillegg må man gjennom mange prøver og autorisasjoner som forventes å leses til privat.

Føler nok at kommunalt blir supert med tanke på egentid og familietid♥️

Lykke til, uansett hva du velger, og håper det blir bra for deg og for familien din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...