AnonymBruker Skrevet 21. desember #1 Del Skrevet 21. desember Har opprettet tråd her før, men nå har jeg endelig klart å reise fra mannen. vi har kranglet mye og han har ikke behandlet med bra. Fysisk og psykisk. Han prøvde å endre seg (sa han), men jeg klarte ikke tilgi. Det kom for sent. 20 år uten endring, nå skal han plutselig hjelpe meg og kjøpe alt til meg og barna! Jeg klarer ikke kjøpe det! reiste derfor til et familiemedlem, men hva gjør jeg nå. sa jeg reiste for å tenke. Han var helt knust, men jeg orker ikke mer. Barna er her. Hva er neste skritt? Hva gjør jeg? Er helt handlingslammet…. Anonymkode: 992ec...8a4 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #2 Del Skrevet 21. desember Finn et sted å bo. ❤️ Anonymkode: 7e6e2...3fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #3 Del Skrevet 21. desember Ta barnebidraget gjennom NAV først som sist så er du ferdig med det. Anonymkode: 7e6e2...3fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #4 Del Skrevet 21. desember Et steg av gangen! Om det så bare er å lage lunsj til deg og barna. Alt må ikke løses i dag. Men hold så mye avstand med ex som du kan. Snakk minst mulig i tlf, send minst mulig melding og se han minst mulig. Nå trenger du å lage rom til egne tanker. Dette klarer du!!! Anonymkode: a8452...115 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #5 Del Skrevet 21. desember Kjære deg. Dette er vondt å lese. Jeg har ikke opplevd dette selv men jeg har vært gjennom flere vanskelige brudd både til partner, venner og familie. Hvis du trenger hjelp til å tenke klarere i den situasjonen du er i nå, så vil jeg anbefale en podcastserie som har hjulpet meg mer enn terapien jeg har fått gjennom flere runder med psykoterapi. Det er stadig flere som oppdager denne måten å tenke på og stadig flere leger og psykologer peker i denne retningen. Podcastserien heter Guro og Guru. Episoden du ble starte med er episoden som heter "Er det plass til meg i dette forholdet". Ønsker det alt godt og vil du skal vite at det ligger et rikt liv i enden av denne tunnelen også. Anonymkode: 613df...ae1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #6 Del Skrevet 21. desember 1. bestill time på familievernkontoret (det er påkrevd når man har barn). 2. søk om separasjon (dersom dere er gift). 3. Se deg om etter bolig å leie i første omgang og meld adresseendring. 4. Koble på skolehelsetjenesten eller andre som kan snakke med barna hvis de har behov for det. 5. Bestill time hos fastlegen og forklar situasjonen, du trenger støtte til deg selv. 6. Søk om det du har krav på fra nav. Men da må dere ha laget skriftlig samværsavtale og søkt om separasjon og adresse endring. 7. Ha folk rundt deg som kan støtte deg. Hold all kontakt med eks til ett minimum. Legg på om han begynner med manipulasjon eller trakassering. La vær å svare på meldinger dersom han blir ufin. Ikke gå inn i diskusjoner på noen ting. Da stopper du kommunikasjonen. Vis til at hverken du eller barna kan leve sånn som dere har gjort. Dette måtte til. Og gjenta det samme hver gang han prøver seg. Skriv gjerne en liste til deg selv over grunnene til at du gikk. Les den hver gang du blir i tvil. 8. Koble på barnevern hvis han ikke klarer å være en god far når han har barna. Dvs bruker dem mot deg. Drar de inn i konflikten osv. husk at det går an å holde de fra samvær hvis de ikke har det trygt hos far. masse lykke til❤️ Prosessen er tøff. Men husk at det du har gjort redder deg og barna. Dette klarer du. Når ting roer seg og du får på plass ditt nye liv vil du se at dette var rett. Anonymkode: 6c4e0...cf8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #7 Del Skrevet 21. desember Tusen takk for gode råd. Har ikke snakket med han, men han ringer eldste barnet for å høre hva vi gjør/hvem vi er. Er virkelig helt lost. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette… hvor lenge venter man før vi ser etter leilighet? Føler at det blir «offentlig» i det øyeblikket😞 Anonymkode: 992ec...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember #8 Del Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.48): Tusen takk for gode råd. Har ikke snakket med han, men han ringer eldste barnet for å høre hva vi gjør/hvem vi er. Er virkelig helt lost. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette… hvor lenge venter man før vi ser etter leilighet? Føler at det blir «offentlig» i det øyeblikket😞 Anonymkode: 992ec...8a4 Ingenting å vente på. Det er en av de første tingene du må prioritere nå. Anonymkode: a8452...115 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember #9 Del Skrevet 22. desember Huff.. nå har han begynt å ringe i ett sett. Har fått så dårlig samvittighet, gjør jeg virkelig det rette???? Hva gjør jeg nå?! Vi har en hybel stående. Vurder å flytte dit så lenge, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan ikke bli her for alltid med flere unger, hybel er i samme hus som han så tviler litt, men må jo få ungene på skolen..: Anonymkode: 992ec...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember #10 Del Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (5 timer siden): gjør jeg virkelig det rette???? Ja det gjør du, ingen barn har godt av å vokse opp med to foreldre som krangler konstant. Anonymkode: 1aaea...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember #11 Del Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huff.. nå har han begynt å ringe i ett sett. Har fått så dårlig samvittighet, gjør jeg virkelig det rette???? Hva gjør jeg nå?! Vi har en hybel stående. Vurder å flytte dit så lenge, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan ikke bli her for alltid med flere unger, hybel er i samme hus som han så tviler litt, men må jo få ungene på skolen..: Anonymkode: 992ec...8a4 Stort nei til den hybelen. Helt uaktuelt å bo så nært hverandre. Her må du rett og slett finne noe annet. Jeg vet det ikke er lett men det er utrolig viktig å få avstand til ex. ikke ta tlf når han ringer, si dere tar kun det praktiske rundt barna på mld. Har du kontaktet krisesenteret? De er utrolig flinke til å veilede og hjelper deg. Det er mange som ikke tørr å ringe fordi de tenker de ikke har alvorlig nok sak, men de dømmer ikke og har stor kompetanse til å håndtere menn som din ex. ikke la deg styre av den dårlige samvittigheten han pusher på Anonymkode: a8452...115 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 23. desember #12 Del Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huff.. nå har han begynt å ringe i ett sett. Har fått så dårlig samvittighet, gjør jeg virkelig det rette???? Hva gjør jeg nå?! Vi har en hybel stående. Vurder å flytte dit så lenge, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan ikke bli her for alltid med flere unger, hybel er i samme hus som han så tviler litt, men må jo få ungene på skolen..: Anonymkode: 992ec...8a4 Ikke bruk hybel som er så nærme! Krisesenter høres riktig ut. Du står jo i en krise, selv om han ikke bruker fysisk makt. Krisesenter er spesialister på blant annet samlivsbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 23. desember #13 Del Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 8.23): 1. bestill time på familievernkontoret (det er påkrevd når man har barn). 2. søk om separasjon (dersom dere er gift). 3. Se deg om etter bolig å leie i første omgang og meld adresseendring. 4. Koble på skolehelsetjenesten eller andre som kan snakke med barna hvis de har behov for det. 5. Bestill time hos fastlegen og forklar situasjonen, du trenger støtte til deg selv. 6. Søk om det du har krav på fra nav. Men da må dere ha laget skriftlig samværsavtale og søkt om separasjon og adresse endring. 7. Ha folk rundt deg som kan støtte deg. Hold all kontakt med eks til ett minimum. Legg på om han begynner med manipulasjon eller trakassering. La vær å svare på meldinger dersom han blir ufin. Ikke gå inn i diskusjoner på noen ting. Da stopper du kommunikasjonen. Vis til at hverken du eller barna kan leve sånn som dere har gjort. Dette måtte til. Og gjenta det samme hver gang han prøver seg. Skriv gjerne en liste til deg selv over grunnene til at du gikk. Les den hver gang du blir i tvil. 8. Koble på barnevern hvis han ikke klarer å være en god far når han har barna. Dvs bruker dem mot deg. Drar de inn i konflikten osv. husk at det går an å holde de fra samvær hvis de ikke har det trygt hos far. masse lykke til❤️ Prosessen er tøff. Men husk at det du har gjort redder deg og barna. Dette klarer du. Når ting roer seg og du får på plass ditt nye liv vil du se at dette var rett. Anonymkode: 6c4e0...cf8 Dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå