Gå til innhold

Bekymret førstegangsgravid.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Er rundt 14 dpo. Fikk positiv test på morgen i dag, både make sure og clear blue digital. 

Vi har prøvd i over et år så barnet er sterkt ønsket. Problemet er at jeg følte ikke den lykkerusen jeg trodde jeg skulle få med positiv test.

Jeg er egentlig bare redd. Redd for å miste så tidlig. Redd for at det skal være noe galt. Hver minste krampe eller stikk i magen får tankene over på at nå går det galt. Jeg klarer ikke gi slipp på bekymringene for å la meg selv kjenne glede. 

Og siden jeg ikke får tak i gynekologen min pga helg og jul spør jeg, har dere noen gode råd for et overtenkende hode? 

Anonymkode: d1728...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde alltid å tenke at det uansett ikke er noe å gjøre med det før babyen er i uke 24. Prøvde å se små gleder i å komme seg over 8, 12 uker ect og da det begynner å bli mer aktivitet i magen med spark og bevegelser så tar gleden av å kjenne det over en del av bekymringene. Medisinsk sett så er det lite du gjør av aktiviteter og andre ting som kan påvirke en spontan abort. Nyere forskning viser at nesten alle aborter er det genetiske problemer med fosteret og kroppen din som gjør jobben sin. Vi betalte også selv for NIPT test i tilfelle kroppen ikke gjorde jobben selv som gjorde at vi slappet mer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...