Gå til innhold

Hvordan få jobb på fiskebåt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å bare lese avisartikler om fiskere med millionlønn. Nå vil jeg gjøre noe med det og få millionlønn selv. Er lei av å ha dårlig råd.

Jeg er midt i 30-årene. Den eneste erfaringen jeg har med sjøen var da jeg tok Bastøfergen en gang i barndommen.

Så hvor starter jeg på min vei mot jobb på fiskebåt og millionlønn? Jeg er åpen for alle stillinger på båten. Og investerer gjerne litt tid i utdanning om nødvendig.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/maskinistene-trapper-opp-streiken-_-fiskerne-star-uten-lonn-1.17179058

Anonymkode: 927d5...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mange treff, rederier kommer opp og alt mulig, men fikk ikke postet lenkene her.

Anonymkode: 71f18...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hørt fra de rederieierne jeg kjenner at de ikke ansetter noen uten erfaring. Så her er det kjennskap og vennskap som fører til jobb. Ikke engang utdanning(selvsagt unntatt skipperer, motormenn osv). 

Anonymkode: b7098...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er lei av å bare lese avisartikler om fiskere med millionlønn. Nå vil jeg gjøre noe med det og få millionlønn selv. Er lei av å ha dårlig råd.

Jeg er midt i 30-årene. Den eneste erfaringen jeg har med sjøen var da jeg tok Bastøfergen en gang i barndommen.

Så hvor starter jeg på min vei mot jobb på fiskebåt og millionlønn? Jeg er åpen for alle stillinger på båten. Og investerer gjerne litt tid i utdanning om nødvendig.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/maskinistene-trapper-opp-streiken-_-fiskerne-star-uten-lonn-1.17179058

Anonymkode: 927d5...7d3

Skal du bli maskinist er det tre år på høyskole (bachelorgrad) pluss 6 mnd verkstedkurs og ett års kadett-tid.

Anonymkode: ecbbf...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å begynne må du ha litt penger du kan legge på kurser. Å bli ansatt å så få betalt for kursene kan du glemme i dag. Du må være «ferdig» for å jobbe på sjøen. Eller så får du bare sette deg inn i ting selv å kjøpe din egne båt. 

Anonymkode: b6a97...8db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...