AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #1 Skrevet 20. desember 2024 Har tidvis en intens kløe på ETT lite punkt i underlivet og kun der. Det er på innsiden av ytre kjønnsleppe, nærme klitoris, og kun på den ene siden. Er snakk om et område på en halv cm kanskje, som klør. Klør så intenst i perioder. Har en liten hevelse der men antar det er fordi jeg har klødd. Hva kan det være? Har ingen andre symptomer eller kløe andre steder. Anonymkode: 40626...097
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #2 Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har tidvis en intens kløe på ETT lite punkt i underlivet og kun der. Det er på innsiden av ytre kjønnsleppe, nærme klitoris, og kun på den ene siden. Er snakk om et område på en halv cm kanskje, som klør. Klør så intenst i perioder. Har en liten hevelse der men antar det er fordi jeg har klødd. Hva kan det være? Har ingen andre symptomer eller kløe andre steder. Anonymkode: 40626...097 https://www.helsenorge.no/sykdom/underliv/lichen-sclerosus/ Anonymkode: 14da4...01c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #3 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.helsenorge.no/sykdom/underliv/lichen-sclerosus/ Anonymkode: 14da4...01c ? Jeg har egentlig ikke symptomene som nevnes der? Anonymkode: 40626...097
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #4 Skrevet 21. desember 2024 Det kan være alt mulig, gå til legen. Anonymkode: 9e348...9be 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #5 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): ? Jeg har egentlig ikke symptomene som nevnes der? Anonymkode: 40626...097 Om det er nyoppstått så er det ikke sikkert du har fått det beskrevende arrvevet ennå. LS gir først en intens kløe så vil det dukke opp bitte små rifter i slimhinnen som igjen vil gi disse arrvevene. Men du får følge med på det evt ta deg en tur til gyn. Der er behandling å få i såfall. Anonymkode: 14da4...01c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #6 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det kan være alt mulig, gå til legen. Anonymkode: 9e348...9be Det er jo ikke en hastesak så er minst 1 måned til jeg får legetime, greit å høre hva jeg kan forsøke i mellomtiden? AnonymBruker skrev (15 timer siden): Om det er nyoppstått så er det ikke sikkert du har fått det beskrevende arrvevet ennå. LS gir først en intens kløe så vil det dukke opp bitte små rifter i slimhinnen som igjen vil gi disse arrvevene. Men du får følge med på det evt ta deg en tur til gyn. Der er behandling å få i såfall. Anonymkode: 14da4...01c Det er ikke nyoppstått, begynte for mange måneder siden, så var det borte en stund, så tilbake. I dag klør det ikke. 🤷♀️ Anonymkode: 40626...097
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #7 Skrevet 22. desember 2024 Som nevnt kan det være Lichen sclerosus, det kan klø noe inn i hampen i perioder
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #8 Skrevet 22. desember 2024 Filifjonkamor skrev (3 timer siden): Som nevnt kan det være Lichen sclerosus, det kan klø noe inn i hampen i perioder Men på bare ett lite punkt? Anonymkode: 40626...097
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #9 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men på bare ett lite punkt? Anonymkode: 40626...097 Ja det klør på ett bestemt punkt om det er der du er rammet. Du trenger ikke ha LS i hele slimhinnen. Men det trenger selvfølgelig ikke være det. jeg har ikke veldig mye arrvev og man kan knapt se at jeg har LS men det klør noe inni hampen i perioder. Du får salve på resept som kan hjelpe OM det er det du har. Mange tror de har sopp f.eks. og går med dette i åresvis før de får riktig diagnose. Anonymkode: 14da4...01c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #10 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er jo ikke en hastesak så er minst 1 måned til jeg får legetime, greit å høre hva jeg kan forsøke i mellomtiden? Det er ikke nyoppstått, begynte for mange måneder siden, så var det borte en stund, så tilbake. I dag klør det ikke. 🤷♀️ Anonymkode: 40626...097 Ja kløen kommer og går i perioder. Anonymkode: 14da4...01c
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #11 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men på bare ett lite punkt? Anonymkode: 40626...097 Ja det er mulig. Men eneste måte å finne ut av det på er hos lege/gynekolog
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #12 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja det klør på ett bestemt punkt om det er der du er rammet. Du trenger ikke ha LS i hele slimhinnen. Men det trenger selvfølgelig ikke være det. jeg har ikke veldig mye arrvev og man kan knapt se at jeg har LS men det klør noe inni hampen i perioder. Du får salve på resept som kan hjelpe OM det er det du har. Mange tror de har sopp f.eks. og går med dette i åresvis før de får riktig diagnose. Anonymkode: 14da4...01c Hvordan finner legen ut om det er LS da hvis det ikke er synlig? Anonymkode: 40626...097
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #13 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan finner legen ut om det er LS da hvis det ikke er synlig? Anonymkode: 40626...097 Jeg var hos gyn, fortalte om kløe og hun kikket på det men kunne nesten ikke se noe så hun var usikker men tok en vevsprøve for sikkerhet skyld . Den kom tilbake med diagnosen LS. Fikk resept på steroidekrem, som holder det i sjakk og jeg har sluppet unna det verste med å bruke den så fort jeg merker noe. Hun fortalte at noen er svært plaget og etterhvert utvikler så mye arrvev at de på ha operasjon pga arrvevet nesten gror igjen underlivet, mens noen igjen er mildt rammet -som meg. Finnes i alle varianter av alvorlighetsgrad. Veldig vanlig lidelse i underlivet. Menn kan også få det. Anonymkode: 14da4...01c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #14 Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 23.45): Har tidvis en intens kløe på ETT lite punkt i underlivet og kun der. Det er på innsiden av ytre kjønnsleppe, nærme klitoris, og kun på den ene siden. Er snakk om et område på en halv cm kanskje, som klør. Klør så intenst i perioder. Har en liten hevelse der men antar det er fordi jeg har klødd. Hva kan det være? Har ingen andre symptomer eller kløe andre steder. Anonymkode: 40626...097 Du kan ha alt som er mulig å få. Rett diagnose overtales til legen din å finne. Resistent sopp er kommet til Norge. Har du fått den, så er det bare å si god bedring. Anonymkode: 9d393...abe
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #15 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg var hos gyn, fortalte om kløe og hun kikket på det men kunne nesten ikke se noe så hun var usikker men tok en vevsprøve for sikkerhet skyld . Den kom tilbake med diagnosen LS. Fikk resept på steroidekrem, som holder det i sjakk og jeg har sluppet unna det verste med å bruke den så fort jeg merker noe. Hun fortalte at noen er svært plaget og etterhvert utvikler så mye arrvev at de på ha operasjon pga arrvevet nesten gror igjen underlivet, mens noen igjen er mildt rammet -som meg. Finnes i alle varianter av alvorlighetsgrad. Veldig vanlig lidelse i underlivet. Menn kan også få det. Anonymkode: 14da4...01c Kan fastlegen ta slik prøve eller må man til gynekolog? Bare lurer på om jeg skal gå rett til gynekolog for å spare tid. Anonymkode: 40626...097
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #16 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan fastlegen ta slik prøve eller må man til gynekolog? Bare lurer på om jeg skal gå rett til gynekolog for å spare tid. Anonymkode: 40626...097 Jeg personlig hadde valgt å gå rett til gyn, kommer an på fastlegen vil jeg tro. De fleste fastleger kan vel ta en vevsprøve men om de generelt er gode på underlivsplager er jeg veldig usikker på. Anonymkode: 14da4...01c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #17 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 23.45): Har tidvis en intens kløe på ETT lite punkt i underlivet og kun der. Det er på innsiden av ytre kjønnsleppe, nærme klitoris, og kun på den ene siden. Er snakk om et område på en halv cm kanskje, som klør. Klør så intenst i perioder. Har en liten hevelse der men antar det er fordi jeg har klødd. Hva kan det være? Har ingen andre symptomer eller kløe andre steder. Anonymkode: 40626...097 Sikkert en kvise som klør. Kviser kan komme over alt, til og med i fiffi. Har hatt det mange ganger, og de forsvinner etter en stund. Ubehagelig ja, farlig nei. Anonymkode: 73333...dde
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2025 #18 Skrevet 3. januar 2025 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 11.39): Sikkert en kvise som klør. Kviser kan komme over alt, til og med i fiffi. Har hatt det mange ganger, og de forsvinner etter en stund. Ubehagelig ja, farlig nei. Anonymkode: 73333...dde Du var ikke så langt unna rett svar. 😁 Hevelsen viste seg å sannsynligvis være et inngrodd hår. Jeg var ellers sår andre steder i underlivet (uten å merke noe til det selv), og har fått daktacort, noe som hjelper allerede, kløen er borte. Ingen tegn til LS, men utypiske symptomer på sopp altså. Anonymkode: 40626...097
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå