Gå til innhold

Er samfunnet ødelagt for godt?

Anbefalte innlegg

Gjest Littsånnder
Skrevet

Husker jeg sånn 20 år siden skrev en e-post til Dignitas i Sveits, sånn aktiv dødshjelp da, men jeg ville leve. Var god tide ellers, ingen kjente meg, satt alene og hørte på musikk hver dag. Folk på butikken bare så på deg og handlet videre, så gikk jeg hjem igjen med handleposer. Jeg gråt iblant ved et telys av folk, vet ikke helt hvorfor men. Idag er jo samfunnet mye verre, føler jeg er til bryderi med å leve, folk er rare.

Egypt varte i 3000 år, og så gjorde klimaendringer at innsjøer tørket inn, og de begynte å sulte. Det samme skjedde Maya-kulturen, den varte i 3000 år også før jorda i jungelen som allerede er næringsfattig, ble for næringsfattig.

Men det var alltid noe å se frem til da, syns nitti-tallet var morsomt, jentene var så pene og pyntet seg på barneskolen, senere hadde de fester til E-type og sånt. Men nå har vi romutforskning da, så er litt bekymret over at kanskje samfunnet er ødelagt for godt da, siden romutforskning er potensielt evig. Astronauter vet jo at de burde bli på planeten og gjøre den bedre istedet, men likevel så drar de.

Vet ikke helt hva som plager folk, jeg har ikke noe å se frem til selv da, jeg tok opp igjen videregående seks fag på i måneder og fikk fem i naturag, men strøk i matte, så det blir aldri noe utdanning på meg heller eller jobb. Får jobb på Kiwi, men da blir det ikke hus og bil da, syns det er liten vits da. Man skulle hatt klesfabrikker for eksempel for 4000 ansatte med opplæring bare og normal lønn, så man fikk kjøpt hus og bil. Skjønner ikke helt hva som plager folk, er sånn sykelig oppførsel overalt, kanskje de savner folk.

Er samfunnet ødelagt for godt, eller kommer det en ny tid etter romutforskning? Ser jo i filmer at samfunnet ender med at folk kjemper for skrap bare da og overlevelse, er det fremtiden kanskje? Vi ser jo klimaendringer allerede etter 2000 år, men kanskje vi takler det nå, er det da håp for nyere tider? Folk flest har jo så god råd også, så skjønner ikke helt det heller, jeg fikk trygd i sånn 2005, hatt dårlig råd hele livet, aldri klagd. Folk mener jeg er intelligent, men jeg skjønner ikke helt hva som plager folk :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...