AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #21 Del Skrevet 23. desember 2024 Ryktet går og Gruble. Anonymkode: ca5cb...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #22 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 9.16): Alder på barna? Mine på 5 og 8 synes fortsatt stigespill er gøy og enklere blir det vel ikke. Anonymkode: bd07e...63e Stigespill og 4 på rad er også på topp her! Barn i samme alder. Anonymkode: 5a7a4...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #23 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 23.32): Vi blir plutselig veldig få på julaften, men jeg har likevel lyst til å skaffe et brettspill eller noe. Har noen forslag til litt enkle, men morsomme spill jeg kan sjekke ut? Mormor er veldig oppegående, men i 80 årene, så kan ikke ha så mange regler osv. Min mor synes heller ikke det er kjekt å sette seg inn i for mye, så her må jeg tenke smart. Kryptert fungerte veldig bra i fjor! Har vurdert codenames pictures, men vil høre om noen har andre tips og forslag! Takk! Anonymkode: c565f...302 Min erfaring med voksne som behøver litt enklere spill er at de liker akkurat det samme som barn på 5-8 år. Ludo, stigespill, enkle kortspill, jatzy, ethvert «kast terning og flytt» type spill, kinasjakk og sånt noe. Sjakk, monopol, gjetteleker, spill der en skal finne ut hvem som har gjort noe etc er mye for komplisert. Tenk maks 8 år, og husk at godt voksne som ikke har valgt å lære seg moderne teknologi, some etc ikke vil få noe utav å delta på spill der det er en sentral part. Husk også at en «ekte» 8-åring kan mestre med voksen bistand uten å finne det flaut, en voksen med svekkede kognitive evner vil - som hovedregel - mene hen klarer det selv (selv når slik forsøk ødelegger for alle andre) og dermed faktisk mestre noe dårligere. Husk også å minne barn på at godt voksne kan finne på å fuske. Min bestemor fusket over en lav sko, og ved konfrontasjon løy hun uten omsvøp. Slikt frustrerer ofte barn. Anonymkode: 48f86...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #24 Del Skrevet 23. desember 2024 Vi liker "Smart10" veldig godt. Kunnskapsspill, som sendes rundt. Noe er de unge gode på, noe er vi gamle gode på, så det blir gøy for alle. Anonymkode: f7304...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #25 Del Skrevet 23. desember 2024 Kinasjakk. Den forsvunnende diamanten. Anonymkode: 9a1f2...62f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 23. desember 2024 #26 Del Skrevet 23. desember 2024 Mim_madam skrev (På 21.12.2024 den 10.03): Jo, også Mexican train er gøy. En dominovariant tema. Ungene her syntes den var morsom. Favoritten vår og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #27 Del Skrevet 23. desember 2024 Skal kanskje ikke undervurdere folk heller. Det finnes garantert mormødre som digger Eclipse og Twilight Imperium. Anonymkode: c8f75...b34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #28 Del Skrevet 23. desember 2024 Takk for mange gode svar! Og ja, det er ingen barn tilstede, bare meg selv, og jeg er 32😅 ellers er det mine foreldre pluss mormor på 81. Jeg har tatt med black stories hjem, som jeg tenkte jeg kunne prøve med dem, og kjøpt codenames pictures som jeg håper de syns kan være kjekt. Ellers får jeg se om jeg finner på noe annet til 2. Juledag når vi samles igjen (og er litt flere). Igjen, tusen takk! Og god jul til dere alle! 🎄 Ts Anonymkode: c565f...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå