Gå til innhold

Brettspill med mormor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi blir plutselig veldig få på julaften, men jeg har likevel lyst til å skaffe et brettspill eller noe. Har noen forslag til litt enkle, men morsomme spill jeg kan sjekke ut? Mormor er veldig oppegående, men i 80 årene, så kan ikke ha så mange regler osv. Min mor synes heller ikke det er kjekt å sette seg inn i for mye, så her må jeg tenke smart. 

Kryptert fungerte veldig bra i fjor! Har vurdert codenames pictures, men vil høre om noen har andre tips og forslag! Takk!

Anonymkode: c565f...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alder på barna? Mine på 5 og 8 synes fortsatt stigespill er gøy og enklere blir det vel ikke.

Anonymkode: bd07e...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Codenames er topp!

Point salad - Kortspill med veldig enkle regler, lett å lære, passer for alle. 

The crew - Samarbeidsspill, også ganske tilgjengelig for de fleste.

Ticket to ride - Klassisk "nybegynner-spill", lett å lære og hyggelig for de fleste, både barn og voksne.

Ellers anbefaler jeg å besøke Outland og spørre betjeningen om råd, de har som regel flinke folk på jobb som kan gi gode tips.

Anonymkode: a4869...aad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequence - fem på rad med kort, med en tvist. Ikke mange regler og ganske straight forward. 

Ellers kan Azul være noe å sjekke ut. 

Sjekk gjerne også med Outland om det finns der du bor 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor går dere ut fra at barn skal spille? Dette høres da ut til å være TS sin mormor?

Anonymkode: 30ea8...8cf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partners er veldig gøy, og enkelt. Vi har spilt det mest med 4 personer (da må man være akkurat 4 stk). Finnes nå også en 6 persons variant. Vi spilte dette mye med mormor.

Anonymkode: 145ea...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 9.08):

Hvorfor går dere ut fra at barn skal spille? Dette høres da ut til å være TS sin mormor?

Anonymkode: 30ea8...8cf

Ekspander  

Skjønte det også slik :)

Derfor foreslo jeg Kluster. Begge mine besteforeldre liker det

Anonymkode: 2c702...adb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode tips her. 

Vi er for øvrig i alder 14-65. Viktig at spillet er lett å lære når ingen av oss har spilt det tidligere. Blir det for mye regler å bli kjent med så ender det med at vi velger noe annet istedet.

Har dere flere tips så kom med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo er en klassiker! Eller monopol,men det er jo litt lesing da. Eller millionær. Finnes i gamle utgaver også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her pleier ryktet går og være en slager 😃 vi har spilt det i familieselskap med deltagere fra 10-85 år. 

Anonymkode: 9aada...e3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (På 22.12.2024 den 21.29):

Stemmer for Kluster jeg også! Er dere veldig mange så kjøp to spill slik at dere får nok brikker 😁

Ekspander  

Kluster er utsolgt over alt dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det følgende spill som vi spiller mest: monopol, milionær, uno extreem   , vanlig kort, kona sjakk, rykte går 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...