Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går noen på disse reklamene? Er vel for godt til å være sant?

Screenshot_20241219_225729_Chrome.jpg

Anonymkode: fb346...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel for godt til å være sant?

Ja, det er det.

Anonymkode: 3a20b...d3b

• Nyttig 2
Skrevet

Det aller beste er å forebygge. Bruk 50 faktor i sommerhalvåret som et minimum. Det er ingenting som aldrer huden så fort som solen gjør. Samme med røyking, snusing osv.

Rynker du allerede har, så er det retinol/retinal som gjelder. Men det er et tålmodighetsprosjekt. Det tar tid å se resultater selv om du er konsekvent, og de forsvinner når du slutter å bruke produktet. Det er heller ikke alle som tåler dette(er du sensitiv velg retinal), og man må opparbeide en toleranse når man tar det i bruk. Og bruker du retinol/retinal, så må du ihvertfall bruke solkrem!

Du kan også prøve AHA/BHA/PHA, men det er det heller ikke alle som tåler, og man må bygge opp toleranse sakte.

Jeg hører også at det ikke er rynker som nødvendigvis får deg til å eldes mest, men heller en ujevn hudtone; hyperpigmentering, rødhet osv. så det kan jo være lurt å jobbe med det. Jeg har begge deler, og samtidig tåler jeg ikke de mest effektive produktene mot dette :klaske:

Om du ikke har problemer med rødhet nå, men får det om du starter med disse produktene, så kan du skade hudbarrieren. Om du får slike problemer må du slutte og gjenoppbygge hudbarrieren.

Anonymkode: eb7d1...382

Skrevet

Har noen erfaring med Estriol i ansiktet?

Anonymkode: 02f8f...895

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 22.12):

Går noen på disse reklamene? Er vel for godt til å være sant?

Screenshot_20241219_225729_Chrome.jpg

Anonymkode: fb346...c71

Denne har omtrent samme ingredienser som Peter Thomas Roth FirmRX, og virker midlertidig oppstrammende/utglattende på huden pga silikater som legger en slags hinne på hudoverflaten. Virkningen forsvinner når man vasker den av, så den har ingen varig effekt 

Det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt på rynker, er retinoider, og da fortrinnsvis tretinoin, retinaldehyd/retinal og retinol. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 15.25):

Har noen erfaring med Estriol i ansiktet?

Lurer også på dette. Leser om det på Instagram.

Anonymkode: d5557...d40

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 19.40):

Lurer også på dette. Leser om det på Instagram.

Anonymkode: d5557...d40

Hvilken alder tenker du er best å begynne med det? Jeg tenker hals og under øynene…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...