AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #1 Del Skrevet 20. desember 2024 Hei skulle hatt noen råd ang flytting, det blir en ca 40-50 timers kjøretur i Norge med bil og henger, normalt når jeg har kjørt lignende ruter i Norge har jeg sovet i bilen men i og med jeg har tilhenger og bil med verdier blir det litt risikabelt og parkere hvor som helst og sove. Hvordan ville dere gjort dette? hytte? har disse forresten åpent hele året i Norge? tenker også billigst mulig sove plasser, det blir jo bare inn og sove og så begynne og kjøre igjen med en gang man våkner. Anonymkode: 1d4c1...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #2 Del Skrevet 20. desember 2024 Ville planlagt turen litt nøyaktig og funnet plasser med grei parkering på forhånd, og hvor det er åpent. Hotell midt i byer har jo gjerne rævva parkering, men moteller og vertshus like utenfor gjerne parkering rett utenfor. Anonymkode: 872dd...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #3 Del Skrevet 20. desember 2024 Hvis du passer på å overnatte der trailerne står, så skulle det ikke være noe problem å sove i bilen heller...? Anonymkode: 73c18...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. desember 2024 #4 Del Skrevet 21. desember 2024 Har du skaphenger eller åpen tilhenger? Om det er skaphenger så låser du dørene med en god lås, og rygger hengeren inn mot en vegg. Skal du sove i bilen så har du de mest verdifulle og uerstattelige tingene der (smykker, PC, eventuelle våpen(?) osv). Men jeg hadde sovet på hotell, kaldt å sove i bil om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #5 Del Skrevet 21. desember 2024 Hadde tatt det som en miniferie og ikke stresset med kjøringa. Hadde stoppet på steder med matservering og fulgt normal døgnrytme. Dvs stått opp 07.00 spist frokost og startet kjøring kl 08.00. Ved 16 tiden på ettermiddagen hadde jeg tatt et søk f.eks booking.com og sett hva jeg fant langs veien de neste 10- 15 mila, booket og kjørt til det jeg fant så jeg er fremme her mellom 17 - 19. Så hadde jeg fått meg en middag og ei g8d natts søvn før jeg hadde fortsatt morran etter. Hadde ikke bestilt på forhånd for dette blir fort en stressfaktor om noe skjer underveis og du må rekke neste plass. Anonymkode: b5a07...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #6 Del Skrevet 21. desember 2024 Da jeg flytta fra Oslo til Finnmark sov jeg 1 natt i bilen og 1 natt på motell. Starta å kjøre ganske sent på ettermiddagen så det ble 2 overnattinger. Kjørte Sverige og Finland nordover. Natten i bilen ble tilbragt på en parkeringsplass utenfor en kirke et sted i Sverige. Var greit nok. Hadde med sovepose og sov noen timer Det meste av verdisaker hadde jeg pakka i bilen, og ikke i hengeren. Altså, type smykker, bunaden, dyrere turutstyr etc. Anonymkode: 8775e...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #7 Del Skrevet 21. desember 2024 Du bør jo uansett få låst hengeren, både fast til bilen og dører, og pass på at du bruker låser som eventuelt er godkjent av forsikringsselskapet ditt, og sjekk at innboforsikringen eller annet dekker eventuelt tap. Regner med du har en skaphenger, for en åpen henger med presenning blir utfordrende å få sikret. Andre råd her om steder å parkere/overnatte er gode tips. Billigste er kanskje campingplasser, om det er noen som er åpne nå, og som har hytteutleie. Anonymkode: 68be3...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #8 Del Skrevet 21. desember 2024 40-50 timer kjøretur i Norge med tilhenger? Forhåpentligvis ikke på denne tiden av året? Det betyr jo nesten Mehamn-Arendal tur/retur... A. Bruk i alle fall skaphenger. Da har du bedre beskyttelse mot vær og ving, OG den kan låses. B. Gjør matten rundt økonomien i dette prosjektet. Kjøring med henger drar mye ekstra drivstoff ( i tillegg til det du uansett vil bruke på en slik kjøretur lang). Jeg ville sterkt vurdert alternativet å downsize voldsom og sende ned en pall med det viktigste med en transportør... Anonymkode: 70e9b...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #9 Del Skrevet 23. desember 2024 Hvis det er nord-sør eller motsatt; Sjekka pris for å sette bil og henger på Hurtigruta? Så kan du evt fly selv eller ta hurtigruta du også. Det er ikke sånn hinsides dyrt på vinteren Anonymkode: 0888a...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå